Nekromanti [off] Varulvsspel 3 - Tema WRNU. Anmäl er här!

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Re: Agro Herr Nils inställer sig till mönstring.

Äh, det där skriver du ju bara för att när du blir skurk kunna länka tillbaka och visa på att du hade planerat att vara mer tillbakadragen, ser ju oskyldigt ut just nu så här före spelet. :gremsmile:

Men visst jag kan säga att jag kommer spela jättehårt, om jag inte får en specialroll, jag kommer dessutom anklaga JohanK för att vara piff eller puff under första dagen :gremwink:
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
God general eller ej (ANT)

Du har i alla fall läst för mycket mäster Sun.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Agro Herr Nils inställer sig till mönstring.

jag kommer dessutom anklaga JohanK för att vara piff eller puff under första dagen
Hahahaaaa !
Ja, herregud.. Det vore en roll för mig det... :gremgrin:
Jag menar, hur fasen skulle jag klara en sdåan roll.

/ Johan K, som skrattade gott åt Björn den godes förslag
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Agro Herr Nils inställer sig till mönstring.

Jaha ja. Du försöker smita undan genom att påstå att du inte skulle "klara av att spela en sådan roll". Tror du verkligen att vi faller för den lätta Johan? Eller ska jag kanske säga Didi?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Agro Herr Nils inställer sig till mönstring.

Well, min gode Anders..
Är det nått som jag lärde mig ifrån förra spelet, så var det at köra med raka rör. Vilket jag nyss gjorde här.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tror vi stoppar där. Crom var lite vag i sitt meddelande, så jag har gett honom till midnatt på att svara. Rollerna är lottade (med och utan Crom) och jag kan avslöja att jag kände mig tvingad att lotta om dem en gång då den första lotten kändes... well, jag tänker inte avslöja varför, men jag tror inte någon hade trott att jag lottat den om vi hade kört utifrån den uppställningen.

Den nya är däremot helt suverän.

Jag ger er rollbeskrivningar någon gång efter midnatt, och spelet börjar imorgon.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Rollerna är lottade (med och utan Crom) och jag kan avslöja att jag kände mig tvingad att lotta om dem en gång då den första lotten kändes... well, jag tänker inte avslöja varför, men jag tror inte någon hade trott att jag lottat den om vi hade kört utifrån den uppställningen.
Du måste lova att spara den lottningen och visa upp den efter att spelet är avslutat.

/tobias
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,996
Location
Ereb Altor
Hu, då gäller det att ägna lunchen åt att försöka fatta vad det här går ut på... :gremsuck:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,996
Location
Ereb Altor
FANMAIL!!!!

Jag vill (får) inte lusa ner speltråden med inlägg så jag slänger in det här.

FANTASTISKT! Alla inblandade (men speciellt Walium och Lindenius som gick med stil!) gör ett kanonjobb! Och Rising, du är ett vansinnigt geni!

När blir nästa forumspel???? :gremtongue:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: FANMAIL!!!!

Kul att spelet är underhållande för fler än de aktiva spelarna. Varje gång jag klickar på "Senaste inläggen" och ser listan vara fullsmäckad med varulvsspelsnack så tänker jag "shit, undrar hur många det är som -hatar- oss just nu?"

Det är också jätteroligt att få läsa kommentarer och PM där folk berättar vilka de misstänker och vilka tankar de har om spelet.

När blir nästa forumspel????
Det brukar dröja ett tag mellan varven för min del. Men om du (eller ngn annan) är supersugen så kan jag tipsa om att det igår dök upp en anmälningstråd för ett varulvsspel i Vargmans regi på Sveroks Off Topic-forum.

Vill man bara delta i Risings varulvsspel så får man hålla ut ett tag. Så fort som det här spelet är över så kommer jag dock att efterfråga kommentarer, så om man vill påverka nästa spel så bör man komma med tips och förslag då.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,309
Hallå?

Pilzeman said:
...nu har natten pågått i mer än två dygn. Ska du ta och typ maila dem som ännu inte skickat nattval till dig? Det funkade när jag fick hit thark i början, folk brukar svara mer på mailaddresser än på forumet. Trots att det känns osannolikt att de bara skulle ha glömt bort alltihopa. Vi är ju så ansvarsfyllda här nu och allt, så ska någon ta och maila alla inaktiva personer om inte Rising gör det?
/Pilze
Ja det tycker jag vi ska göra, om vi inte kan få något svar från Rising vad som händer.

Vi tar det här i stället för att skriva i spelet.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,996
Location
Ereb Altor
Re: Hallå?

Så, vad händer? Rising får ju inte snubbla på mållinjen nu!

Någon som vet något?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Spelet är redan igång sedan ett tag, och sedan även dött sedan ett lite kortare tag. Men häng kvar, här händer säkert något annat roligt nånstans. Nån gång. Välkommen till forumet!
 
Top