Ofärdiga projekt

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Jag har en tendens att ständigt påbörja nya projekt och lämna de gamla bakom mig vid vägkanten. Inget av projekten nedan har därför särskilt stora chanser att någonsin se dagens ljus, men jag listar några av dem ändå, i ordning från senast påbörjat till tidigast:

Magic Apocalypse: Ett slags loveletter till/riff på Shadowrun, i synerhet som det skildras i AP-podden NeoScum; men lite lösare, mer postapokalyptiskt, mer improvisatoriskt, mer "gonzo" som kidsen säger nuförtiden, och baserat på en d20-motor.

Dagbräckning: Hisspitchen för detta fantasyspel är "Sagan om Ringen möter The Mandalorian". Kriget mot den stora ondingen har nyligen tagit slut, och rollpersonerna kuskar runt i en ödelagd värld fortfarande hemsökt av monster och krigsherrar och försöker skapa något slags ordning samtidigt som de brottas med hemsökelser från sitt förflutna.

Aether Mayfly: Ett slags planetary romance-spel där rollpersonerna är unga människor som satsat sin framtid på att bli rymdäventyrare och seglar runt på stora eterseglare. Deras ungdomliga ideal kommer att kollidera med den ofta cyniska verkligheten. Mer info här.

Cadillac Crazy Cillerz: Ett försök att återuppväcka mitt och Risings gamla rollspelsprojekt om älvor och fabelväsen i en storstad inspirerad av USA:s 50- och 60-tal.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Projekt som man övergivit eller som ligger i dvala 🤔.

jag och e
Shitty Pig Bender 3000X: ett regellöst äventyr i cyberpunkmiljö

Rövar & Rosor: lågfantasyspel med realistiska regler

"Ursäkta, jag har förlagt mitt träben. Har ni möjligtvis sett det någonstans?": någon form av inde, tror jag

Vetekli, leverpudding och andra saker: en berättelse om detta och helt andra ganska vanliga grejer: titeln säger det mesta här

Skissa och Jizza: mer familjekul än rollspel, tbh.
Du är medveten om vad jizz är slang för på amerikansk engelska va ? Tänkte om det nu är menat som ett familjespel ?
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
De som är värda att nämnas:

Askhem
"Bellman Noir", skräck och mysterier i en alternativ version av 1700-talets Stockholm.

Murkröpi
D6-baserat low-fantasy i en värld inspirerad av Stephen Kings The Mist.

Ereshkigals Källa
Äventyr till Kopparhavets Hjältar.
Rollpersonerna reser till Sanritadeltat för att hitta mytomspunna Ereshkigals Källa. Mystik, gamla tempel, giftiga ödlor och pirater.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
De som är värda att nämnas:

Askhem
"Bellman Noir", skräck och mysterier i en alternativ version av 1700-talets Stockholm.

Murkröpi
D6-baserat low-fantasy i en värld inspirerad av Stephen Kings The Mist.

Ereshkigals Källa
Äventyr till Kopparhavets Hjältar.
Rollpersonerna reser till Sanritadeltat för att hitta mytomspunna Ereshkigals Källa. Mystik, gamla tempel, giftiga ödlor och pirater.
Om inte Bellman Noir börjar med det MÖRKASTE Bellman skämtet någonsin så har du misslyckats som författare. Det måste vara Pagliacci skämtet i Watchmen mörkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Snigelkonungens pyramid. En spiralformad (eller snäckformad) dunge till Sagospelet Äventyr och Mörk Borg. Dubbelsidigt A3 med två varianter av samma dunge. Ena sidan är färgglad, rolig och bitvis lite fånig. Den andra sidan är precis samma saker sedda genom en doom metal-lins.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Aktivt pågående:

- Hemligt projekt som jag inte kan prata om.
- Hemligt projekt som jag inte kan prata om.

Långsamt tuggande:

- Blodets gåva (kampanj till Skrômt). Jag arbetar i maklig takt på att skriva om en berättelse som jag körde med Svartviken Rollspelspodd till en kampanj i tre delar.
- Godtale. Engelska versionen av Gudasaga.
- Derelict. Ett scifi-rollspel om att undersöka övergivna (eller?) rymdskepp.
- Kraftroteln (högst tillfälligt namn). Ett litet spel om att spela poliser som undersöker brott relaterade till superkrafter. En dos Mutant City Blues, fyra doser Powers. Använder samma regelgrund som det ena Hemliga projektet och Derelict. Men med rätt kraftiga modifikationer för att anpassas efter de unika förutsättningarna i just det spelet.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Snigelkonungens pyramid. En spiralformad (eller snäckformad) dunge till Sagospelet Äventyr och Mörk Borg. Dubbelsidigt A3 med två varianter av samma dunge. Ena sidan är färgglad, rolig och bitvis lite fånig. Den andra sidan är precis samma saker sedda genom en doom metal-lins.
Detta fick mig att le. Inte illa, så jag ser fram emot resultatet.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Gör klart ett projekt i taget. Sedan jag preppat klart senaste hex-crawlet är jag dock något paralyserad över vad jag ska preppa nu pga för mycket bra i bokhyllan. Tror hela tiden att jag bestämt mig men ... icke. Har dock ett google.docs där jag lägger in idéer till Pagan Publishings skräckklassiker Walker in the Wastes
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Aktivt pågående:

Världsrymdens vagabonder. Mitt OSR-influerade rymdoperarollspel som jag skrivit på sedan 2014. Grunderna är ordentligt speltestade. Texten är omkring 75 % klar. De stora bitarna som kvarstår är att lägga till en spelbar art, stuva om lite i spelvärlden samt skriva klart om rymdfärder och rymdskepp. Det finns några färdiga bilder också.

Blod & Bly. Renodlat OSR-spel för ruffiga västernäventyr med övernaturliga inslag. Allt är ordentligt speltestat förutom det nya skadesystemet. Bortsett från skadesystemet är texten omkring 95 % klar. Även här finns det några färdiga bilder och jag har värvat en begåvad ung man till att göra layouten.

Passivt pågående:

Ett gäng äventyr till Världsrymdens vagabonder. Sex stycken tror jag att det är. Vissa testade i spel, andra inte. Samtliga är i olika stadier av kaos. Befintlig text behöver bearbetas och stora delar kompletteras. Jag har också gjort en del skissartade kartor. Längre fram borde jag försöka lura någon talangfull person att göra riktiga kartor.

Ett gäng äventyr till Blod & Bly. Tre stycken tror jag bestämt att det är. De befinner sig i samma stadium som äventyren till Världsrymdens vagabonder, kaos alltså, men äventyren till Blod & Bly är inte lika omfattande så det är mindre jobb kvar på dem.
 
Top