Nekromanti Och så var rollspel.nu 5 år...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Obygdsträff ...

»DeBracy (tror jag det var, allt är lite luddigt...) föreslog att man nån gång i framtiden hade en lite längre sommarträff någonstans ute i obygden så att folk inte lika lätt kan smita iväg på krogen eller hem och sova lika lätt. Det tyckte jag lät som en trevlig ide iaf.«

Då känner jag till ett antal kollogårdar på Barnens ö som står tomma under icke-kollosäsongen (och en del gårdar som tyvärr står tomma även om sommaren).

De brukar gå att hyra för en billig penning.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Toaletter

Så jäkla svårt är det inte att gå på toaletten och om folk inte är rumsrena så kan de lära sig sådant innan de vistas i offentliga lokaler! Skärpning!
Jag tror faktiskt att folk har svårt att vara rumsrena om de vet att de är anonyma när de går på toaletten. Inte ens fina restauranger klarar av att hålla en sådan standard på sina toaletter att man gärna förärar dem med ett besök. Det kanske finns ett uppdämt behov av att kissa utanför som bubblar upp till ytan när man kommer till en offentlig toalett.

/tobias, som var inlåst i en källare större delen av helgen istället för att åka på forumskalas
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Lokalsnack och Tackhälsningar

  • Science Fiction-bokhandeln för påsarna
  • The sign of one (Chrulls sverokförening) för att de tryckte upp äventyrskompendierna åt oss
  • Alla som hjälpte till med tårtorna
  • Martin "Yassilus" för hans arbete med Äventyrsutmaningen
  • Sverok Stockholm för att vi fick låna deras lokaler
  • Magnus Seter för en natts bostad
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Obygdsträff ...

Sånt vore perfekt. Barnens ö ligger ganska lagom avsides, inte alltför svårt att ta sig till från tågknutpunkter och flyg, men fasen inget man lämnar över dagen.

Kolla gärna upp vilka det är eller ge mig teflonnummer eller så. Om det nu finns något intresse att anordna något dylikt.

Tanken var väl att folk på något sådant tar med sig egna äventyr och håller i och att folk som är duktiga på något kanske håller i lite olika workshops eller liknande. Herr Nils skulle kunna förevisa Svärd av olika slag eller liknande, någon duktig scenarioskribent kanske kan hålla i något om att skriva scenarion osv. Det snackades en del om det, men eftersom jag höll på att kopiera var min fokus på annat håll och jag minns inte så mycket.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ett extra tack till alla som sponsrade

Alla som sponsrade vill jag även tacka extra mycket, det gjorde att vi inte behövde stå för kalaset helt själva och att vi förhoppningsvis så småningom kan uppgradera servern igen eller göra något annat kul.

Eftersom det var så många som sponsrade under forumträffen trots att vi bara nämnde att det fanns möjlighet på plats så har jag beslutat att jag kommer göra så även på kommande forumträffar och DanCon och kanske även på konvent som jag dyker upp på.

Vi kommer se till att alla som sponsrade kommer upp på sponsorsidan så snart som möjligt också.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: tillägg

Ärligt talat så var det så toaletten såg ut när vi dök upp också. inte riktigt lika jävlig kanske, men inte långt ifrån. Dessutom så tror jag vattnet på golvet kom ifrån nån läcka i tanken...

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Re: tillägg

Ärligt talat så var det så toaletten såg ut när vi dök upp också. inte riktigt lika jävlig kanske, men inte långt ifrån.
OK, då ska jag inte peka ut någon enskild, så jag skyller på Lokomotiv, Gröntuva, Noone osv. De är inte kända för att urinera på därför avsedd plats.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Eller ännu enklare...

...vi skyller på lajvarna. Alla vet att de där skogsmullarna inte är riktigt rumsrena. Det har man väl hört!
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Obygdsträff ...

Då måste ni bara plocka upp mig på vägen ut. :gremsmile: En del av er bara måste åka över Uppsala-Almunge-Knutby-Edsbro.... *ser äckligt hoppfull ut*

Allvarligt, det är mycket fint ute på barnens ö och väl värt att samlas därute. Jag har iofs försökt locka folk hitut länge, men det är ju ingen som har lust.

Jag har också haft funderingar att anordna ett nytt LadyKon, men då situera det härute hos mig till sommaren. Jag har då tänkt mig i formen tältläger + mitt hem. Vi har dock ett par hakar... pengar, pengar och ja, det har väl strandat där.

Nåväl, vi får väl se vad som händer i framtiden.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Re: tillägg

*hmps* Det var iaf inte jag du får ta det med noone och gröntuva om du vill ha deras åsikt i det relaterade ämnet
Jag har väl inte anklagat någon, jag har bara konstaterat att du inte är känd för att urinera på därför avsedd plats, men vem är det? Hur ofta hör du talas om någon som blivit känd för att han urinerat på därför avsedd plats (Nej, Ozzy var redan känd när han pinkade på Alamo-monumentet...)?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Re: Obygdsträff ...

Då känner jag till ett antal kollogårdar på Barnens ö som står tomma under icke-kollosäsongen (och en del gårdar som tyvärr står tomma även om sommaren).
För oss som är geografimässigt handikappade och bilbundna, är Barnens ö som namnet antyder en ö, eller är det bara en marknadsföringsploj?

I värsta fall så finns det ju en massa konferensanläggningar och sånt. Får man bara reda på det lite i förväg så är det väl ingen fara att hosta upp en tusenlapp eller så?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Obygdsträff ...

Det finns en hel bunt kollon och sånt vid Barnens ö, vet inte riktigt hur det ligger till om barnens ö är ett av dem, eller ett samlingsnamn för alla eller området. Men minst en kursgård där i området ligger bara vid kusten och inte på någon ö. Men just den var å andra sidan lite dyr för vårat ändamål, men förhoppningsvis finns det billigare ställen där.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Obygdsträff ...

*prasslar med gröna kartan 11J NO* Få se, Barnens Ö, Näpp som jag trodde, bara ett reklamjippo. Ja om man undantar att du faktiskt måste köra ut på Väddö som de fakto inte borde registreras som Ö.

:gremsmile: Fast, det är nog de mest slingriga vägar du någonsin åkt på. Annars finns det minst en konferensanläggning i området, något som jag via civilförsvaret fick klart för mig för några år sedan. Stället är dock inte av det billigare slaget. Nyttjandet av kollogårdarna verkar vara en bra idée. Med lite tur finns det kul saker att göra på plats också. :gremsmile:

*drömmer om att sänka kanadensare och annat flytande skrot*
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Re: Obygdsträff ...

Barnens ö (eg. Björkö) är så nära en ö det går att komma utan att faktiskt vara en.

 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Obygdsträff house of troberg?

Men inom rimlig räckvidd från tokholmen tack... Var bodde han nu. *letar reda på trobergs profil*
Borlänge! Var i fridens galaxer ligger det? Norrut, Söderut, öster väster?

I´m lost, I´m really lost. Oh Constance.
Näeh, vill nog lura hit er hitåt i stället. Bekvämare att sova i egen säng. :gremsmile:
 
Top