Nekromanti Och så var rollspel.nu 5 år...

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Yes yes yall!

Jag vill tacka folket bakom rollspel.nu för det fina kalaset de gav oss nu i helgen. Tårtan var grymt smarrig, presenterna fina, arrangemangen mysiga, hästsvansarna otaliga och samhörighetskänslan var tjock. Tack för communityt och hoppas det lever länge till!

Dessutom vill jag säga att det var soft att hänga med samtliga jazzkatter (och jazzkattresses) på forumet:
Arvidos, Avaatarex, Azagthoth, Bearnie, Bobby_Bagaren, Chrull, Dante, DeBracy, Dimfrost, Dnalor, Dr_grävling, Eksem, Feliath, Foggmock (dane), Gardener, Gråzon, Haile Selassie, Han, Herr_Nils, Insignia, Korpen, Lady Silwer Wolf, Lokomotiv, Magnus Seter, Seinet, Storuggla, texas, Troberg, Vitulv, Yassilus. (de jag glömde vann antagligen över mig på ngt spel)

En kärlek och vägledning
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
...och om ni har tur...

Har ni tur så har jag blivit färdig med en artikel om hela kalaset imorgon. Med det kommer det nog presenteras en hel del bilder så ni som har bilder att dela med er av får gärna maila dem till yassilus@rollspel.nu så att de kan läggas upp.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Hipp hipp hurra för Gardener!

Och för rollspel.nu.

Det var superroligt! Och nästa månad är DanCon! Hobbyn lever... så här mycket har jag inte spelat på år och dag!

M.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Japp, det var otroligt kul att träffa alla sköna typer, samt att få fördjupa sig i Once Upon a Time, ett mycket trevligt spel så länge det inte handlar om incestuösa flygande jättar och tångöar. Ser fram emot fler sammankomster.


/Dimfrost
 

gröntuva

Veteran
Joined
20 Feb 2003
Messages
18
Hejsan

Ni hade ju glömt mig! :gremfrown: Jag var ju också där...
Tack för en görrolig dag iaf!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
56k-varning (massa bilder)

Jag orkar inte mejla dig alla mina bilder och dessutom vill jag kommentera mina egna bilder själv.

Här ser vi då vad det första man får lägga ögonen på när man stiger in i Herr Nils' lägenhet är. Ett stort fucking jävla tvåhandssvärd modell Everything Slaying and Eternal Suffering +4



...och så här såg hans fåtölj ut...



Dom där jävla ballongerna var ju _överallt_!



Tagen från samma ställe, utan snyggt tajmad ballong. Observera Grävlingen som peekar runt skärmen. :gremsmile:



Much Fluxx was played...



...much öl was had...



...och Storuggla fick två (2)! servetter, till Herr Nils' stora förtret.



Jag är imponerad av att Sverok satte upp lappar med "Kylskåp" och "Frys" för de som inte har fått lära sig skillnaden.



Och much kebab was had as well...



Prisutdelning, men min usla timing lyckades bara fixa denna och nästa bild med hyfsad kvalitet..



Eksem dekoreras för bästa SLP (ja, han var charmig. Eh, SLP:n då.). Observera Terminator-Insignia som ser ut som att hon ska dra fram en fyrtiofemma när som helst och blåsa skallen av Yassilus. Har jag inte helt fel så skymtar lokomotivs glasögon mellan Eksem och Korpen



Du måste vara arton år för att titta på följande bild. Ingen har någonsin anklagat Herr Nils för att vara direkt mogen...



DeBracy ser drogad ut och Dante och Vitulv orerar över reviderade upplagan av DoD6.



Avatarex ser riktigt bekymrad ut, håller han på att förlora månne? Nej, inte riktigt. Som ni ser har chrull (röd) två poäng, och de behöll han partiet ut tror jag (Feliath vann och varvade honom iallafall, men han kan ha plockat ett par till).



Gröntuva i förgrunden, Han har något i näsan, jag avnjuter en kopp kaffe i min extrem elita tröja och Storuggla visar upp lite av sin väktarpondus. Cheer up mate!



Once Upon a Time måste vara det spel som förärades flest partier och åskådare. Här ser vi en hel bunt som verkar ha lika kul allihopa.



Många gånger frågade jag mig vad som var så roligt i tryckerirummet. Bilden talar inte sitt tydliga språk.



Ambushfotografering är min specialitet, och kolla bara hur ambushad snubben i stolen(Nissenytt?) ser ut. :gremgrin:



Någonstans innan helvetet bröt lös (vi lirade MagBlast). Seinet kokar ihop nån ond plan, det syns ju på honom. Eller så drömmer han bara om att få spela 30 kort själv i Fluxx utan att bli avbruten.



Det sista vi rollspelare saknar är fantasi. På bilden saknas min markör - tangenmattan från min mobiltelefon som påminde en aning om en trilobit eller en skalbagge. Feliath vann till slut tror jag, efter att både skohorn och aphänder misslyckats att ha ihjäl den förbannade tejprullen...



Klockan jävligt sent på tuben. Observera att ingen av dem MÄRKTE att detta kortet togs. De bara smusslade tillbaka sina balla poser och såg snopna ut när jag stoppade tillbaka kameran i fickan.



Men på allmän begäran fick jag plocka fram den igen, observera det grymma samarbetet mellan Dnalor och kalcidis i formande av den heliga treenigheten, så gör riktiga bröder. Observera också Arvidos finger i Feliaths nästrakt.



Sen tog jag två bilder när alla gick mot Gullmarsplan för att krubba, men den ena blev för mörk och den andra för suddig, hade sett jävligt ballt ut ifall de hade vart schyssta, liksom 15 rollspelare som går på en tom gata som om de ägde stället.

Tyvärr knarkade jag för mycket kaffe och sov för lite ordentlig sömn så jag minns bara ett enda roligt citat.

Arvidos: Vad sa du?
Dnalor: Jag vet inte, jag hörde inte vad du sa

Och med de visdomsorden lämnar vi min bildkavalkad för den här gången, hope you are pleased.

Ja just det, jag är ledsen för att jag lät dig vänta så länge chrull, jag lovar att återgälda dig det någon gång.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: 56k-varning (massa bilder)

"Feliath vann till slut tror jag, efter att både skohorn och aphänder misslyckats att ha ihjäl den förbannade tejprullen"

Var Feliath med? Jag har för mig att det var grävlingen. Men jag var trött :gremooo:
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
hahahaah (ant)

på mitt och dnalors trinity-foto ser det ut som om jag just fått klipulver mellan skinkorna

bra foton! vi vill ha fler
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Mina bilder kommer senare

Tyvärr blev det inte så många bilder tagna, ska plocka med lilla kameran nästa gång istället så att man har dem med sig hela tiden. Jag har inte orkat tanka ur kameran än, men det kommer. Be afraid, be very afraid...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Tackar för sällskapet!

Hade verkligen skitkul!

Dock styrktes jag i min teori om att Rising egentligen inte existerar utan bara är ett påhitt från Krille för att få en anledning att skriva fler inlägg. Detta baserar jag på att han inte lyckades dyka upp.

Se nu bara till att hålla nästa träff inom räckhåll (dvs inte norrland eller något liknande) så kommer jag att drabba den också.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Visst var det grävlingen alltid. [nt]

NT = No Text (Ingen text)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: 56k-varning (massa bilder)

"Jag orkar inte mejla dig alla mina bilder och dessutom vill jag kommentera mina egna bilder själv."

Du har inte lust att maila dem också, för allt det här resulterade i är att det blir jobbigare att peta upp dem tillsammans med artikeln. :gremcrazy:

Många schyssta bilder dock, och jag lyckades visst inte undvika din kamera lika bra som min... :gremwink:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Attans Attack!

Jag lyckades aldrig få folk att sjunga "ja må det leva.."

Jag vill i alla fall tacka alla för att ni stod ut med mig, det lovar ju gott inför möjligheten att infinna sig på senare fester/konvent. *grunnar på DanKon*

Men kan någon begripa varför allt sköjj ska hända efter man åkt? Jag ska banne mig checka in hos Hotell Herr Nils eller något nästa gång och säga åt maken att han får komma eller avstå bäst han vill. Fast nu hade jag inte mycket val, stålarna är i botten - man är ju arbetslös... Till på tisdag har familjen Wolf/Ulv hela fjorton kronor att leva på, soppan i bilen är nästan slut... Jag kunde inte stannat längre även om jag ville.

Nåja. slut på snyfthistorierna. Unge Herr Chrull får banne mig tipsa om ställen att köpa Fluxx på, det ska finnas i "Värdshuset Rena Rama Kaos".

Jag vill komma med kritik till planeringen av festen. Tårtor gör man innan festen! Jag menar, handikappad som jag är så höll jag på att bli galen på att tårtorna inte gjordes, jag som var så sugen. :gremfrown: Tårta är ju sååååå gott! :gremsmile:

Vad mer säga, dumt att jag aldrig använde kameran. Men, jag har en förmåga att leka pressfotograf när kameran åker fram så det var nog bara bra. :gremsmile:

Sist men inte minst.

Ja må det leva, ja må det leva, ja må det leva uti tusende år...

HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!!!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag tror inte att klagomål på planeringen egentligen behövs. Vi märkte det själva :gremsmile:

http://www.hobbygames.se/ verkar ha fluxx inne. kolla spel efter fabrikat och sen looney labs.

chrull
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Kan inte annat än hålla med ...

Det var mycket trevligt.

Fan att jag missade Haile Selassie! Han måste ha kommit efter att jag stuckit.

Hipp hurra för Bamsefar!

Tack redaktionen för en bra webbplats och för ett bra kalas!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jepp. Kul.

Torts att jag glömde bort att någon skulle kinesa på min soffa. Och att jag inte fick ett enda användbart kort i Once Upon A Time. Men det var kul ändå!


Storuggla, tycker han ser för bister ut på bilderna hittills
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Fanken.

Jag ser ju ut som Surgubbe modell 7 eller Gränsöverskridare modell Invasion på bilderna :gremblush:


Storuggla, är varken eller
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Ovidkommande sidospår

Unge Herr Chrull får banne mig tipsa om ställen att köpa Fluxx på
Redan på söndagen köpte jag två spel för att jag spelat testat dem och gillat dem på träffen (egentligen hade jag testat ett, men köpte en variant till och en packe expansioner) och skulle köpt ett eller två till om Tradition Borlänge hade haft det.

Detta tolkar jag som att det är en god ide för spelproducenter och spelhandlare att sponsra denna typ av träffar.

Kan inte någon slänga upp en poll i stil med följande:

Har du köpt eller kommer inom de närmaste månaderna att köpa spel på grund av att forumsträffen?

- Nej
- Ja, ett spel
- Ja, två spel
- Ja, tre spel
- Ja, fyra eller fler spel

Kanske vi kan uppmuntra till sponsring?
 
Top