Obi-one, two, three… nu kör vi!

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
267
Jag hade velat se en serie om Stormtroopers. Där man kanske får följa en grupp på någon avlägsen planet försöka upprätthålla lag och ordning. Kanske någon cool gangster som antagonist.
Helt utan Kraften och rebeller.
Bara några försöka göra sitt jobb i en tuff miljö.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jag hade velat se en serie om Stormtroopers. Där man kanske får följa en grupp på någon avlägsen planet försöka upprätthålla lag och ordning. Kanske någon cool gangster som antagonist.
Helt utan Kraften och rebeller.
Bara några försöka göra sitt jobb i en tuff miljö.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Problemet där är väl att Millie snart är lika gammal som Carrie var när hon spelade Leia första gången. Så det kan bli tight att få till ”Young Leia”.
Men jag kan hålla med om att Leia’s backstory helt klart är en av de intressantaste trådarna som finns att utforska i Star Wars.
Jag menar Luke som springer omkring i en sandlåda fram till vuxen ålder har ju fått en massa screentime. Dags för Leias 15 minuter. Finns nog massor att hämta där.
Det beror ju på vilken del av Leias tidslinje man väljer att utforska. Men det stämmer att Brown snart är för gammal för att vara yngre än vad Fischer var i episod IV.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
När de inte är med blir det svårare att få till det. Det går kanske, men då behövs tydliga markörer för att ändå få det att kännas som Star Wars. Stormtrupper till exempel.
Medhåll, fast jag tror och för sig tydliga markörer räcker långt, längre än vad serierna hittills vågat sig på (med visst undantag för Mandalorian).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag hade velat se en serie om Stormtroopers.
It is the greatest military force the galaxy has ever known.
With histories upheld by tradition. Integrity. Honor.
They are revered by their allies, feared by their enemies. Respected by all.
You know their origins. You know the legacy. And you think you know the story.
But there's one you haven't heard. And it's told by those with the best damn job in the galaxy.


Full spellista
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Medhåll, fast jag tror och för sig tydliga markörer räcker långt, längre än vad serierna hittills vågat sig på (med visst undantag för Mandalorian).
Där tror jag faktiskt att Andor-serien kan lyckas. Har gillat det jag har sett hittills. Men jag kan ta fel. Disney har hittills inte imponerat på mig, sett till resurserna.

Edit: Någon cameo appearence blir det nog även i Andor-serien. Gissar på åtminstone Darth Vader.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Underväldigad, men inser att tv-serien jag faktiskt vill se är Organa.

Bra lightsaber combat, dock. Men tycker att folk borde lära sig att bli säkra med tanke på att tydligen ingen dör av att bli genomborrad av en lighsaber. Two to the body, one to the head, kanske?

Shit vad Obi-Wan måste sjangsera de närmsta åtta åren eller så också. :) Och det springer omkring fler och fler force users under Lukes tid för varje ny tv-serie som kommer...
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
God skulle jag absolut inte säga att hon är.
Komplexiteten i hennes redemption arc är intressant. Eftersom det inte riktigt blir någon - hon är ju darkside och allting även på slutet.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Vad hoppas ni på härnäst då? Space adventures med general Akbar, piratdrama med en ung herr Lando, Jaba the Huts coming of age story?
Släpp den här perioden och gör The Old Republic i stället; den är mycket intressantare i vilket fall än det eviga omtröskandet av en rätt enkel story som inte pallar vad den utsätts för.

Rogue One och The Mandalorian är det enda som kommit som är bra på riktigt i den här sviten. Och i nästa filmtrilogi kanske man borde försöka undvika att filmerna hatar varandra?
 
Top