Nekromanti nytt varulvsspel!?!

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Nu har jag installerat EasyPhp med tillhörande mysql-databas på nya laptopen så nu ska jag bara...
1) Göra någon portalsida så jag kan binda ihop det här projektet med mitt tidigare serenity-projekt vad gäller inloggningar.
2) Skapa grundstruktur för en varulvsspel-sida där man kan starta spel, anmäla sig, etc (jag har en plan och ett google drive-dokument med en första skiss).
3) Störa er med feedback-förfrågningar.
4) Koda klart allting.
5) Speltesta.

Jag återkommer.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Nu har jag åtminstone officiellt internet igen så.. jag är iaf sugen som vanligt ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,556
Jag har varken tid eller fallenhet för den här typen av aktiviteter, men det har aldrig stoppat mig förut så jag är gärna med! Faktum r att lite varulvsspel är rätt skönt att delta i för att friska tag i alla andra måsten.

:)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Feuflux;n156810 said:
Nu har jag installerat EasyPhp med tillhörande mysql-databas på nya laptopen så nu ska jag bara...
1) Göra någon portalsida så jag kan binda ihop det här projektet med mitt tidigare serenity-projekt vad gäller inloggningar.
2) Skapa grundstruktur för en varulvsspel-sida där man kan starta spel, anmäla sig, etc (jag har en plan och ett google drive-dokument med en första skiss).
3) Störa er med feedback-förfrågningar.
4) Koda klart allting.
5) Speltesta.

Jag återkommer.

Extremt coolt, Feuflux! Ser fram mot det färdiga resultatet! När du är på punkt 3 står jag först i kön att feedbacka.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Vimes;n163702 said:
Extremt coolt, Feuflux! Ser fram mot det färdiga resultatet! När du är på punkt 3 står jag först i kön att feedbacka.
Det går fett långsamt för mig att göra fritidsprojekt. Jag är inne i en "trött och gnällig småbarnspappa"-period när jag lägger mer tid på att tycka synd om mig själv än att göra konstruktiva saker...

Men, jag håller på med nån slags kombo av punkt 1 och 2 ovan. Serenity-biten får nog vänta, men det är inte så mycket kvar att göra innan jag har något att visa upp på varulvsfronten (dock är det konferensresa med jobbet på gång och som tidigare nämnt är arbetstempot fett slött så det säger ju inte så mycket rent kalendermässigt).

En sak som slog mig var att det bästa kanske hade varit att bygga ett forum med integrerad röstningsfunktion och allt, men det kommer jag inte göra. Utan det man får är anmälningsformulär, slumpade roller som mailas ut, spelledaren (som alltså även är en spelare) ansvarar för att lägga in slutlig röstning samt starta nästa runda, förmågor anges i portalen av de spelare som har sådana... typ. Äh, ni får se när det är redo.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det låter ju i vilket fall asgrymt så, kör på! Blir det klart 2017 så blir det, den som väntar på nått gott liksom.. :)
 
Top