Nekromanti nytt varulvsspel!?!

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Va säger ni, är nån sugen? Tänkte man kan ju kolla in intresse och när folk har tid/sug igen? :)
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Jag är gärna på, men jag vill i så fall reservera möjligheten att jag kanske stryker min anmälan i nästa vecka pga ett eventuellt nytt jobb
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Fan, jag trodde du skulle fega med rösten så jag kunde nattmörda dig! :wink:
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vi säger oavgjort. Får se om någon uppmärksammar tråden. Vimes va sugen att spela åtminstone, jag kan tänka mig att vara SL till ett vanligt upplägg om ingen annan vill, men först behövs väl spelare också ;)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Jag är på att spela. Gärna ett öppet upplägg.
 

mcgyvercosplay

Veteran
Joined
4 Feb 2016
Messages
2
Fattade först fel, trodde att detta forum var för anmälda inlägg på nåt vis. Nu förstår jag bättre.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Då vill du vara ned då antar jag!??

För övrigt tror jag att jag kommit på det ultimata upplägget.

Varulvsspel: Vimes vs KonradKonvalj!

Man delas upp i två jämna lag, i standardläge 8 spelare finns det en ulv. Laget med mest spelare kvar i slutet vinner. Slutet är alltså när ulven är fast. Vimes och KK har nattmord varannan runda, prickar man ulven med nattmord förlorar man.

De kan inte nattmörda varandra.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det borde gå bra om ingen annan har invändningar mot det, men det blir så klart ett helt vanligt öppet upplägg, åtminstone den här gången. Vi ser väl om någon mer hoppar på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Jag har jobbat sen imorse och är dessutom lätt sockerchockad av överblivna semlor (och annat kaffebrö), men vafan asså liksom hörrni: vem programmerar en automatisk spelledar-bot som kan hantera en klassiker? Rösträkning kan vi sköta själva, men botten slumpar ut roller, tar emot nattmord och förmågeanvändande och skickar svar. Det vore skitcoolt. Ingen black magick techno wizard som kan fixa? Ska vi crowdfunda en spelledarbot?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ja, utan att orka tänka igenom det alltför noga så borde det ju inte vara alltför svårt egentligen. Det borde göras.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,975
Location
Linköping
Databastabeller:
1) id, spelarnamn, lösenord och epostadress
2) spelomgångs-id, deltagare-id (från tabellen ovan), startdatum för spel, längd på spelrundorna

Webbsidor:
1) Skapa konto-sidan
2) Starta ett nytt spel eller anmäl dig-sidan
3) Översiktsida för dina spel (kräver inloggning förstås)
4) Spelomgångssida där man ser kvarvarande deltagare, sköter röstande och skickar in förmågeanvändare

När den som skapar spelet är nöjd med antalet anmälda klickar hen på start-knappen och alla roller slumpas ut och mailas iväg...

Hmm, jag har ingen lösning på server-push-problemet, men om användarna kan stå ut med att klicka på en knapp som heter "Avsluta rundan" som kollar om rundan verkligen passerat deadline och då sköter allt beräknande så kan jag tänka mig att fixa något sådan här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Det låter superintressant, Feuflux. Just klassiker finns det ju inte någon riktig glädje i att arra, så det vore ju en välgärning av stora mått.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Jag har ju spelat maffia på irc där fanns det nån sån bot som skötte det hela, men det är tyvärr inga jag har kontakt med.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Feuflux det lät ju bra :)

Som en sidenote är jag sjukt utan Internet just nu. Vart fasen har jag flyttat!?!

Men ja, det va väl i get superintresse ändå ;) men utifall det plötsligt skulle komma tjugo anmälningar så vet ni att jag inte kan sköta spelet.

Det ska väl vara löst i framtiden. Typ.
 
Top