Varulv Nytt spel i mitten av maj?

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Nu har jag skickat PM till Arvidos/Sodivra och Björn den Gode. Hur är det med den legendariska Konrad Konvalj & hans anhang? Har han gjort slut med varulvsspelen en gång för alla?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Eller så kör vi någon alternativ variant.

Ett äventyrar-party i en dungeon. Alla har dolda värden i hitpoints (vid 0 så är du ute ur spel) och loot (bekostar användade av förmågor). Ingen utröstning utan man röstar vem som leder partyt mot nästa monster (tappar mer hitpoints men får mer loot). Last man standing.

Fast har ingen aning om hur jag skulle balansera upp det där... hasplar bara ur mig vad som dök upp i bakhuvudet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Feuflux;n349595 said:
Eller så kör vi någon alternativ variant.

Ett äventyrar-party i en dungeon. Alla har dolda värden i hitpoints (vid 0 så är du ute ur spel) och loot (bekostar användade av förmågor). Ingen utröstning utan man röstar vem som leder partyt mot nästa monster (tappar mer hitpoints men får mer loot). Last man standing.

Fast har ingen aning om hur jag skulle balansera upp det där... hasplar bara ur mig vad som dök upp i bakhuvudet.
Schysst idé! Jag är gärna på. Hur lång tid behöver du för att designa upplägget?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Äh va fasen, det är aldrig för sent att göra comeback tänker jag. Klart jag är på! Lite ulvigt så flaggar jag redan nu för att det är väldigt oklart hur aktiv jag kommer att vara, då jag antingen kommer ha typ inget, eller supermycket att göra på jobbet den kommande månaden.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Jag är visst klar och redo här redan... Förra gången körde vi tre dagar första rundan eftersom det trasslade med avhopp och att få in folk i spel. Om vi ska försöka oss på en tvådagarsrunda för att inte prata ihjäl oss, vilken veckodag vill vi börja på? Är fredag kväll till söndag kväll en dum startrunda?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Startar gärna redan idag. Två dagar kanske är rimligt? Vet inte hur ofta folk loggar in på sidan men vi kan också posta i fb gruppen att det drar igång.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Jag är på från och med nu! Kör igång ba'!

Sedan vill jag uttrycka hur glad jag är att Björn den Gode är med!! Han är verkligen varulvsspelslegend! Mycket trevligt! :D
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag ser gärna start på måndag då jag knappt kommer kunna vara altiv alls under denna helgen.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag har varit borta ett tag och trodde att majspelet runnit ut i sanden, men om det blir spelstart på måndag är jag tillgänglig. :)
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Kan starta på måndag. Hur brukar ni spela nuförtiden, är det t.ex tillåtet för maffia och by att kommunicera utanför tråden?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Då startar jag spelet söndag kväll (antagligen runt 22:30 om jag kan hålla mig så länge) och bryter runda 1 på tisdag kväll (om det inte blir som förra gången att folk behöver jagas igång och vi får förlänga)!

Halo77;n349692 said:
Kan starta på måndag. Hur brukar ni spela nuförtiden, är det t.ex tillåtet för maffia och by att kommunicera utanför tråden?
Här kan man se reglerna från förra gången: https://www.rollspel.nu/threads/65196#post345770
Så inget snack utanför speltråden (om man nu inte är varulv och får snacka med de andra varulvarna i PM eller mail eller vad man nu vill).
 
Top