Varulv Nytt spel i mitten av maj?

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Skall vi försöka få igång ett nytt spel i slutet av maj? Jag kan tänka mig att hålla ett rätt basic spel om ingen annan har vill prova. :)

Man behöver ju minst åtta för att det skall bli kul, och vi hamnade precis på gränsen sist. Men utöver att försöka sprida den nya Facebook-gruppen för varulvsspel för att få folk tänkte jag även att man kunde gå och fråga i föreningen Maffia Sveriges facebookgrupp om någon där är sugen på att testa.

Generella facebook-gruppen:
https://www.facebook.com/groups/679389416205289/

Maffia Sverige:
https://www.facebook.com/groups/268182706610158/
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
I'm down, så down att Australien hamnar i Sibirien.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Spelare kommer jag inte vara, men om ni behöver någon som håller i trådarna kan jag ställa upp.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vad säger ni om att sikta på att starta den 25:e maj? Förutsatt att vi har tillräckligt med spelare förstås.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Halo77;n348625 said:
Vad säger ni om att sikta på att starta den 25:e maj? Förutsatt att vi har tillräckligt med spelare förstås.
Jag gillar't!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Just nu är vi 7 anmälda. 6 spelare och 1 SL. Eller 7 spelare om Feuflux håller i det. Det är faktiskt spelbart.

Men visst vore det kul med några till. Upp mot 9 spelare brukar bli bra. Jag mejlar lite veteraner. Skaka på era gamla högstadie-kompisar på Fejjan och ring till gamla farmor (bra social aktivitet för henne såhär i Corantänen). Fråga främlingar på gatan om de gillar att ljuga eller försöka avslöja andra som ljuger. Heja!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag är gärna med! Känner mig stärkt av andraplatsen i Subterfuge. Tänk om det vänder nu? Sedan undrar jag lite om vi inte kan köra "Mäster Ilv 2020" efter midsommar? Vad säger du Vimes ?​
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basenanji;n348919 said:
Jag är gärna med! Känner mig stärkt av andraplatsen i Subterfuge. Tänk om det vänder nu? Sedan undrar jag lite om vi inte kan köra "Mäster Ilv 2020" efter midsommar? Vad säger du Vimes ?​
Absolut vore "Mäster Ulv 2020" en höjdare! Men nota bene att jag ju inte behöver SLa det. Konceptet är redan kläckt och klart. Bara för någon att sätta sig i SL-stolen och skruva på det efter egen smak innan sjösättning. (Det sagt SLar jag gärna Mäster Ulv - det är en kul grej att balansera upp efter spelarantalet.)

Sen har jag ett lite spretigt, speligt och fluffigt upplägg jag gått och grunnat på. Men jag är också sugen på att vara spelare :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
8 (+ Feuflux som SL). Kom igen, några till. Hut hut hut!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Jag får det till 7 intressenter här i tråden (tyckte Vimes skrev 8).
LJSLarsson
Halo77
Vimes
Basenanji
Khan
Xyas
Stövelkatten

Är det underlag nog?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hm, visst vore det lite roligare med fördelningen 6 bybor 2 ulvar (eller 7/3, 9/4 etc)? Dvs: låt oss rekrytera åtminstone en spelare till! :)
 
Top