Nekromanti Nytt Rollspel

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Tjena grabbar,
Jag har gjort ett eget rollspel i fantasy värld.
Har spelat sedan jag var 6 år och jag bestämde mig för att fixa allt jag tycker är fel i rollspelsvärlden. Det blev fenomenalt, Stridssystemet är helt galet bra och det flyter på sjukt snabbt, har även gjort formulär och spelledarskärm. Sitter nu med att skriva en monsterbok :gremsmile: någon annan som gjort liknande? Sjukt kul.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag förstår inte direkt vad din tråd handlar om, tror jag. Men den är direkt, den är snabb och den är kortfattad. Jag gillar det. Den har ett tempo och en sorts naiv glädje som tenderar att vara sällsynt här.

Nå, kan vi få se eller möjligen veta lite mer om ditt spel? Du verkar ju helt klart ha lyckats på de punkter du nämner - så man blir ju kort sagt nyfiken. =)

... Din tråd handlar alltså om ifall man själv skapat egna fantasy-spel - eller var det något mer du ville säga med ditt inlägg?
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Ja ni,
jag tryckte själv upp det, kostade skjortan, men om någon vet ett billigt bra sätt så säg till. Jag är inte snål, ni kan få det.
Angående ankor. Världen är öppen, allt finns, har du drömt en mardröm om det så finns det där ute. Så är tänket. Världen är fylld av monster och som andra rollspel att man sett en drake en gång under 7 år är inte fallet här, utan när som kan en drake flyga över huvudet och man får söka skydd.
Har gjort det så att det är lika lätt att döda som att bli dödad. Man kan vara hero och kasta sig in i striden, vilket är halva idén men ändå ska man ta akt och beskydd ^^
Det är inte människans värld utan vi är obefintliga i tillvaron av monster och prylar som glider omkring i världen.

Jag är sjukt nöjd med spelsystemet jag skapade.
Det kräver inte hundra slag för att nå ett bra skadevärde utan man har ett slag bara.

ballaste med att göra ett eget är att man inte behöver en massa licenser, har tagit de absolut tuffaste bilderna till varje väsen och monster jag kunde hitta på webben. Kommer bli kul att slänga in en ulv som verkligen ser ut som "fyfan nu springer vi" istället för en haltecknad, jag vet inte vad, vilket dödar stämningen.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Jo jag undrar om någon gjort något liknande?
Om ni har idéer?
Döpa monster tycker jag är sjukt tråkigt så de mesta går under namn som "monster". vad sade man förut? Allt var ett troll ett odjur en best eller ett monster, så jag håller mig rätt bra på det :gremsmile:
JUST det, ja är det någon som vill se några bilder eller så? Kan man lägga upp här eller?
Jag gör allt i photoshop vilket möjliggör redigering sjukt lätt, samt att varje sida blir lik den andra.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
elion said:
Ja ni,
jag tryckte själv upp det, kostade skjortan, men om någon vet ett billigt bra sätt så säg till. Jag är inte snål, ni kan få det.
Angående ankor. Världen är öppen, allt finns, har du drömt en mardröm om det så finns det där ute. Så är tänket. Världen är fylld av monster och som andra rollspel att man sett en drake en gång under 7 år är inte fallet här, utan när som kan en drake flyga över huvudet och man får söka skydd.
Har gjort det så att det är lika lätt att döda som att bli dödad. Man kan vara hero och kasta sig in i striden, vilket är halva idén men ändå ska man ta akt och beskydd ^^
Det är inte människans värld utan vi är obefintliga i tillvaron av monster och prylar som glider omkring i världen.

Jag är sjukt nöjd med spelsystemet jag skapade.
Det kräver inte hundra slag för att nå ett bra skadevärde utan man har ett slag bara.

ballaste med att göra ett eget är att man inte behöver en massa licenser, har tagit de absolut tuffaste bilderna till varje väsen och monster jag kunde hitta på webben. Kommer bli kul att slänga in en ulv som verkligen ser ut som "fyfan nu springer vi" istället för en haltecknad, jag vet inte vad, vilket dödar stämningen.
FUCKIN METAL!
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Vill du att det ska finnas ankor?

i världen finns alla olika typer av djurfolk, som gömmer sig i hålor och allt :gremsmile: De är inte så vanliga. Man man vet att de finns och man tycker de är otäcka ^^ Men en gående anka är väl mer uppskattad än en gående råtta med gula tänder
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Go go go! Glad tråd!

Kan man få se något om spelet? Hur kommer det sig att du gjorde det i Photoshop?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Om man kan få det så är det bara att skicka ett till mig. Om inte annat så vore det intressant att läsa och se hur det fungerar.



/Poseur
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vad hände?...

Från ingenstans dök du och den här tråden upp.
Ge oss lite bilder, texter, regler, tärningsrulleri, eller what not.

K.K, förvirrad, men på gott humör
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Skulle ju vara roligt om det gick, men det skulle inte vara lagligt, jag har tagit massor från andra rollspel, olika system som är bra etc, sedan har jag gjort om dem och skapat egna, men delar är ju fortfarande taget från annat, som magi, gick igenom alla tänkbara roliga magier från drakar och demoner tiden :gremsmile: sjukt kul, så tog ju massor av dem, applicerade i mitt system. Smort och kul.

jag tror det är mest för mig,
men jag vet att det finns andra som mig där ute, alla vill ju ha ett roligt rollspel, så varför inte låta andra ha kul också :gremsmile: har ju suttit i månader med allt :gremsmile:

hittade dock en massa stavfel, hatar sånt :/ så kommer nog att skriva rent det, tyvärr gjorde jag regelboken enbart i Word, med bilder och allt, "blev word proffs" :/ borde gjort det i Photoshop, så funderar på om jag ska renskriva i photoshop och skicka in det där, bilderna bli så mycket bättre.

När jag printade boken så fick jag det för 300kr, men när jag kom dit så sade dem att de glömt en nolla så det skulle kostat 3000kr men det gjorde det för 300 för att de skrivit så.

Så jag vet inte om ni vet något ställe som är bättre,
Samt så har jag inte skrivit skit som HUR man spelar rollspel. utan det är bara öppna läsa lära känna och spela, man kan nog bara följa sida för sida och börja direkt.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Haha ok, jag lade till en bild om jag lyckades, jag gjorde om en photoshop sida från monsterboken jag gör nu, till en lågupplöst 400kb bild jpeg fil :/
Så denna gjorde jag idag,
Har förenklat monster delen, så det är lite öppet att läsa, lite info för spelaren lite info för slp, världen är inte känd liksom så man vet bara lite om allt.
Så några värden några bilder. Hoppas det gick att få in bilden nu bara...
 

Attachments

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Jo jag skrev regelboken i Word, sen så gjorde jag monsterboken och tänkte, fan går väl lika bra i photoshop, så blir bilderna sjukt mycket bättre, det var där jag gjorde formulären, jag gjorde ett tidigare i paint och i word men det blev inte super bra, sen så har jag lärt mig photoshop så bra den senaste tiden så gav det en chans och dra mig baklänges, det är ju sjukt mycket bättre än word, du har så bra möjligheter för text, stil och även bild. Så det är att rekomendera för alla, lade upp en bild på en sida ur monsterboken på inlägget innan
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
elion said:
så.. vad tycks?
Jag tippar på att du måste släppa på lite mer information. Svårt att säga vad som tycks för tillfället.

K.K, som tyckte att demonen på bild var rätt fräck dock.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Ok coolio, var det jag var ute efter,
Själva informationen ska vara kort där, finns vidare information utanför. här ska vara bilder och bara en hint så rpn inte riktigt vet vad som kommer.

Alla bilderna är så fräcka :gremlaugh:
Sen är det upp till spelledaren att kunna kicka in sina idéer, värden ska inte vara fasta utan ungefärliga.
På så vis kan en varelse utgöra olika stort hot, inget är självklart :gremsmile:
 
Top