Nekromanti Nytt Rollspel

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Okej... rätta mig om jag är ute och cyklar nu :gremsmile:

- Du har skrivit regelboken och tryckt upp ett exemplar (hittills).
- Du håller på med en monsterbok, och plockar bilder varhelst du hittar några som du tycker är bra.
- Man kan få ett ex av filen om man man... skickar PM till dig?

Att sno från andra regelsystem är ju helt okej, så länge man skriver om det med egna ord. Däremot kan det ju bli problematiskt att gå kommersiellt om man tagit bilder lite hipp som happ. Inget problem alls om man inte har tänkt att göra något kommersiellt av det, skulle jag säga, men jag är ingen expert :gremsmile:

Kul initiativ, härlig skaparglädje och bra överraskning! :gremlaugh:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
elion said:
När jag printade boken så fick jag det för 300kr, men när jag kom dit så sade dem att de glömt en nolla så det skulle kostat 3000kr men det gjorde det för 300 för att de skrivit så.
Tretusen spänn? Kolla in print-on-demand-företag som lulu.com eller vulkan.se. Finns gott om ställen där du kan trycka upp egna böcker billigt.

Och jag kan inte annat än stämma in i hyllningskören. Du vann just rollspel.nu.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
elion said:
När jag printade boken så fick jag det för 300kr, men när jag kom dit så sade dem att de glömt en nolla så det skulle kostat 3000kr men det gjorde det för 300 för att de skrivit så.
Haha, awesome! Annars ekar jag Genesis tips: kolla upp print-on-demand. Det finns en hel del folk här på forumet som har använt sig av den modellen. Publit.se verkar vara den tjänst folk är mest nöjda med.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Svarte faraonen said:
elion said:
När jag printade boken så fick jag det för 300kr, men när jag kom dit så sade dem att de glömt en nolla så det skulle kostat 3000kr men det gjorde det för 300 för att de skrivit så.
Haha, awesome! Annars ekar jag Genesis tips: kolla upp print-on-demand. Det finns en hel del folk här på forumet som har använt sig av den modellen. Publit.se verkar vara den tjänst folk är mest nöjda med.
Yeah, bästa alternativet hittills, både för konsumenter liksom printare. Ok kvalitet, bra priser, snabb leverans osv.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
solvebring said:
Svarte faraonen said:
elion said:
När jag printade boken så fick jag det för 300kr, men när jag kom dit så sade dem att de glömt en nolla så det skulle kostat 3000kr men det gjorde det för 300 för att de skrivit så.
Haha, awesome! Annars ekar jag Genesis tips: kolla upp print-on-demand. Det finns en hel del folk här på forumet som har använt sig av den modellen. Publit.se verkar vara den tjänst folk är mest nöjda med.
Yeah, bästa alternativet hittills, både för konsumenter liksom printare. Ok kvalitet, bra priser, snabb leverans osv.
Min fru som jobbar på Vulkan vill påpeka att de trycker på samma ställen, och inte bara i A5. Och biligare för det mesta.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
För att svara på grund inlägget.

Jupp det finns ett gäng här på forumet som gjort egna spel. Afert som har posten över mig har gjort Saga t ex.
Jag har gjort ett rollspel kallat Edo som finns här

edo.comuf.com
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
solvebring said:
Svarte faraonen said:
elion said:
När jag printade boken så fick jag det för 300kr, men när jag kom dit så sade dem att de glömt en nolla så det skulle kostat 3000kr men det gjorde det för 300 för att de skrivit så.
Haha, awesome! Annars ekar jag Genesis tips: kolla upp print-on-demand. Det finns en hel del folk här på forumet som har använt sig av den modellen. Publit.se verkar vara den tjänst folk är mest nöjda med.
Yeah, bästa alternativet hittills, både för konsumenter liksom printare. Ok kvalitet, bra priser, snabb leverans osv.
Min fru som jobbar på Vulkan vill påpeka att de trycker på samma ställen, och inte bara i A5. Och biligare för det mesta.
Okej, well, jag har ingen erfarenhet av dem - dock verkar deras hemsida luddigare och jag kan inte direkt få ut några mer exakta priser. Det verkar dock som att de strävar efter att vara billigast och att de erbjuder andra tjänster - som korrektur och dylika (vilket dock är dyrt som fan).

Kort sagt - okej, det verkar ju najs. Publit är dock i nuläget lättare att förstå sig på, anser jag personligen. Vulkan verkar dock väldigt intressant vad gäller mångfalden av tjänster. Vore kul om någon spelmakare ville testa dem snart eller ge lite mer praktiskt input på vad de kan åstadkomma. =)
 
Top