Nekromanti nytt Drakar och Demoner

tupelo

Veteran
Joined
30 Nov 2012
Messages
62
Såg att Riotminds aviserafe att de ska släppa ett nytt drakar och demoner Trudvang
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Du måste skoja. Snälla länka till denna nya utgåva? Jag vill se det med egna ögon. *skakar på huvudet*
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Nya onlineversionen lanseras 23:e april enligt Facebook-sidan:

”NYHET: Den Stormländska vintern är över! Den 23:e april släpps nya Drakar och Demoner Trudvang. Först ut är grundreglerna bestående av de fyra böckerna: Hjältarnas Handbok, Kampanjboken, Viternvävarna samt Gudar och Böner. Kort därefter släpper vi Jorges Bestiarium, Mittland samt äventyret Skymnigsgäld.”
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
tupelo;n84237 said:
Undrar hur det går med bara onlineversioner ?

Eftersom de gör det igen så verkar det gå bra!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag är fortfarande så otroligt nyfiken på hur stor Riots spelarbas egentligen är. Finns det liksom hundratals eller tusen rollspelare därute som vi helt missar för att de aldrig interagerar med resten av communityn?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Eller också har de så mycket pengar från annan håll än rollspel, så de släpper spelet online bara för det är kul.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
chrull;n84240 said:
Eftersom de gör det igen så verkar det gå bra!
Det kommer nog gå minst lika bra som deras förra online projekt...
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Arfert;n84244 said:
Eller också har de så mycket pengar från annan håll än rollspel, så de släpper spelet online bara för det är kul.
Liver som rollspelskonstruktör är idel knark o horor, eh? ?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Ymir;n84241 said:
Finns det liksom hundratals eller tusen rollspelare därute som vi helt missar för att de aldrig interagerar med resten av communityn?
Det är så jag tror att det är. Gubbarna bakom Riot är inte typen som bränner en massa pengar på något som inte ger åtminstone pengarna tillbaka.

Men, vi vet ju inte om planen den här gången är att hämta tillbaks pengarna på rollspelet, det kan kan vara så att detta är en investering för andra grejer. Dataspel eller nått sånt.

EDIT: De har över 1000 följare på Facebook, så några fans lär de ju ha.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Theo lär hålla i varumärket. För att han kan. Och har råd. ;) ...alltid bra att ha liggande byrålådan om nåt dyker upp.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Arfert;n84250 said:
Theo lär hålla i varumärket. För att han kan. Och har råd. ;) ...alltid bra att ha liggande byrålådan om nåt dyker upp.
Jao, men han behöver ju inte pumpa pengar i en online-satsning bara för att behålla varumärket. Jag tror att de har haft en kostnadseffektiv produktion, att de har fler fans än vad vi vet samt att de har andra planer för Trudvang som gör att de vill ta investeringen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
De släpper ju enbart online nu för tiden, just för att annat inte bär sig. ... Sidan, verktygen, abonnemangstjänsten – allt "finns" ju redan där sedan satsningen med nya Götter online. Så det kostar dem väl egentligen inte mer än tid, tangentbordsslitage och det lilla eventuella nya illustrationer kostar.

Med andra ord behöver det nog inte bära sig mer än att hemsida + tillbehör betalar sig.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det är sant. Men jag ser inga sannolika skäl till varför RMs hemsida skulle kosta mer än, säg, några tusen per år ...?

Säg sedan att iaf ett par hundra pers köpt sig, som minst, Götters grundpaket för 249 SEK. Därpå kommer tilläggen som också behöver köpas. Med tiden blir det rätt bra med flis för att hålla sig på ytan.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
411
Location
Lund
Hoppas de gör om, gör rätt den här gången och släpper ett riktigt slimmat och enkelt grundspel.
Det kan visserligen vara så att kundgruppen Grabbar På Gymnasiet (som senaste upplagorna uppenbart riktat sig till) är tillräckligt stor, men jag tror ändå de hade vunnit mer på att sikta något yngre.
Sedan kan de ju alltid släppa expansioner där de stoppar in sidor upp och sidor ner med halvdant copy/paste:ade tabeller, för dem som är roade av sådant.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
411
Location
Lund
(Har förresten inte Eon pinkat in hörnan "mer detaljer än du någonsin visste att du ville ha)?
Jag har inte läst senaste upplagan så jag vet inte om det fortfarande är sant.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Fjodor Pollett;n84278 said:
Hoppas de gör om, gör rätt den här gången och släpper ett riktigt slimmat och enkelt grundspel.
Alltså... det där med slimmade och enkla spel är mest för gammalt folk. Ungdomar klarar av att sätta sig in i ett ton regler och fortfarande hålla entusiasmen uppe ;)
 
Top