rollspelspiraten
Hero
Jag följer @Magnus Seter rekommendation och startar en ny tråd där vi kan ta diskutera hur man rekryterar nya medlemmar på bästa sätt.
För att fortsätta från Långsam laddning-tråden...
@StradhLestat
@Rickard
@Dimfrost
För att fortsätta från Långsam laddning-tråden...
@StradhLestat
Jag tror inte det. Det baserar jag enbart på mitt eget tänk. Om jag hittar ett rollspelsforum där det framgår att forumet handlar om rollspel på olika sätt och det är just rollspel jag är intresserad av så reggar jag mig för att ta del av innehållet. Skulle det visa sig att det är helt fel så avregistrerar jag mig. Jag får lite klåda när allt ska "serveras" per automatik.För nyrekryteringen, av de yngre förmågorna, så tror jag att ertt "registrera dig krav" för att se innehåll kommer vara förödande.
Vi "gamlingar" är vana vid, och har upplevt, forum på detta (gammalmodiga?) sätt.
De yngre idag, har i princip BARA upplevt facebookgrupper/discords och liknande..... Om de inte får SE vad ett levande forum är, så är risken stor att de aldrig registrerar sig. Varför skulle de? Det är inte bara "ohh det heter rollspel ngt, det är jag intresserad av", utan en site att för dem, i blindo, lägga tid att regga sig på OCH lämna uppgifter..
Vill vi inte dö ut över tid som dinosaurier, så måste vi också ta hänsyn till de yngres infallsvinklar på internet.
Jag vet inte hur många andra klassiska forum ni andra är aktiva på, men jag är inte inne på något annat idag
@Rickard
Det är väl så massutskick funkar? Reklam till mailadressen? Och den enda uppgiften vi har lämnat ut här när vi har registrerat oss är väl mailadressen?Varför lämna ut uppgifter om sig själv om man inte vet vad man får?
Som att betala för maten innan man reserverat bord och sett menyn.
@Dimfrost
De yngre idag, har i princip BARA upplevt facebookgrupper/discords och liknande..... Om de inte får SE vad ett levande forum är, så är risken stor att de aldrig registrerar sig.
Visst är det så. Man registrerar sig för att man fått nys om en grupp som diskuterar det ämne man är intresserad av.Jättemånga facebookgrupper är ju dock privata så man inte ser inlägg innan man reggat sig.
En annan fråga är förstås hur mycket tillväxt vi egentligen behöver här.![]()
Last edited: