Nekromanti [Nyhet!] Trudvang Kickstartar

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Såg idag att Riotminds kommer kickstarta en engelsk utgivning av Trudvang. Därmed blir också utgivningen av Götterdämmerung uppskjuten.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
Påskägg #2 lär också kläckas. Ska bli spännande att se om det blir något mer efter det.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Förstår inte riktigt... På pledge level Adventurer för 600 kr, får man då hela 6 böcker i print?!

Game Master guide (Hardback)
Players Guide (Hardback)
Bestiary (Hardback)
Wildheart (Softback or Hardback)
Weavers of Magic
Gods and Priest
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Förstår inte riktigt... På pledge level Adventurer för 600 kr, får man då hela 6 böcker i print?!

Game Master guide (Hardback)
Players Guide (Hardback)
Bestiary (Hardback)
Wildheart (Softback or Hardback)
Weavers of Magic
Gods and Priest
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
andersb80;n198308 said:
Förstår inte riktigt... På pledge level Adventurer för 600 kr, får man då hela 6 böcker i print?!

Game Master guide (Hardback)
Players Guide (Hardback)
Bestiary (Hardback)
Wildheart (Softback or Hardback)
Weavers of Magic
Gods and Priest
Så tolkar jag det också. Men att det står fyra böcker i Pledge-rutan beror förmodligen på att de inte visste om målen skulle uppnås.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Får säga att det är en otroligt prisvärd deal i så fall! Tolkar det också som att spelledarskärm och karta ingår i det priset.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Har faktiskt bekanta på ett amerikanskt forum som frågat mig om den. Så intresset verkar finnas även på andra sidan pölen.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Ja, intresset verkar rätt stort. De har kommit upp till nästan 1,2 MSEK med 16 dagar kvar och det måste vara ett stort antal backers från USA och resten av världen för att nå dom nivåerna.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Fasen, man blir ju sugen att köpa bara för att det ser så snyggt ut, och man vill ju inte missa något. :) Är det någon som vet hur reglerna kommer att vara? Jag har ju alla svenska böcker (men inte sett något av de digitala), får jag någonting mer än texten översatt till engelska?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Zire;n198457 said:
Fasen, man blir ju sugen att köpa bara för att det ser så snyggt ut, och man vill ju inte missa något. :) Är det någon som vet hur reglerna kommer att vara? Jag har ju alla svenska böcker (men inte sett något av de digitala), får jag någonting mer än texten översatt till engelska?
Såhär skriver de i Kickstartern: "This will be an updated version of the rules, released in our online RPG service 2014."

Jag har bara använt online-reglerna som fanns innan de gjorde om sin tjänst 2014 så jag vet inte hur mycket de skiljer sig mellan gamla och nya onlinetjänsten. De gamla onlinereglerna var hur som helst i princip identiska med det som sedan kom i jubileumsutgåvan.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,090
Ser jäkligt prisvärt ut! Nån som har några teorier om varför?

Vad ska man pladega om man vill ha allt tryckt material, men struntar i övriga saker?
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,090
Nån som fått sina saker? Vad tycker ni?

Jag verkar fått dubbletter av en massa saker jag kanske eller kanske inte beställt/betalat för. Hursomhelst blir dubbletterna perfekta julklappar.

Tycker vid en första genombläddring produkterna ser riktigt bra ut.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Jag tycker böckerna ser mycket bra ut men tyvärr har Riotminds åter igen misslyckats med korrekturen, och det känns märkligt att böckerna har fel här och där, när de har fått frivillig hjälp från engelskspråkiga backers vilka har påpekat fel och brister.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
PAX;n266852 said:
Jag tycker böckerna ser mycket bra ut men tyvärr har Riotminds åter igen misslyckats med korrekturen, och det känns märkligt att böckerna har fel här och där, när de har fått frivillig hjälp från engelskspråkiga backers vilka har påpekat fel och brister.
Av kommentarerna på Facebook att döma så är det mångas korrektur som inte lett till några rättelser. Varför ber man om hjälp och sedan struntar i den? Tidsbrist igen?
 
Top