Nekromanti [Nyhet] Kickstartern för Riotminds retro-DoD är uppe

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Måns;n155732 said:
Det var nästan krig mellan Järnringens forum och Riotminds forum.
Det här låter ju hejdlöst larvigt idag, och egentligen borde det kanske vara med ett kapitel i någon av de där nya rollspelsböckerna om de olika konflikterna inom den lilla rollspelsvärlden. Så att vi kan skratta åt det :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vi var (och är) sannerligen inte guds bästa barn här: jag minns en väldigt infekterad diskussion när Götterdämmerung var på väg, och ett par personer gick totalt bananas och på ett grymt otrevligt sätt sågade hela idén innan Riotminds ens visat något mer än titeln och tanken att det skulle vara sjuttonhundratal.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,956
Location
Ludvika
Måns;n155732 said:
Det där var inte sant förr, men kanske är det sant nu*. Men en stor orsak till den, åtminstone förr, infekterade relationen mellan Riotminds och, ja, många andra kanske vi kan nöja oss med att säga, var just att de gick i direkt svaromål, och dessutom ganska aggressivt. Det var nästan krig mellan Järnringens forum och Riotminds forum. Hur det var här på wrnu vet jag inte riktigt, för jag var inte här då.

Jag kan visserligen erkänna att de fick ganska mycket skit, och all kritik var varken välformulerad eller förtjänt. Så jag kan förstå att de surnade till. Det hade jag nog också gjort.

*Det vill säga de senaste 10 åren eller så.
Jag tror att väldigt mycket av de negativa åsikter om RM som florerar här (i synnerhet mina egna) handlar om gammalt groll som hände för 10-15 år sedan. Alltså för jäkligt länge sedan. Nu är ju en egenhet med internet att om man nu vill undvika någon så är det rätt lätt, med följd av att man inte märker om denne faktiskt förändrar sig över tid.

För femton år sedan hade jag inte ens fyllt tjugo. Det är möjligt att det kan ha skett några förändringar sen dess.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,464
Krille;n155746 said:
Vi var (och är) sannerligen inte guds bästa barn här: jag minns en väldigt infekterad diskussion när Götterdämmerung var på väg, och ett par personer gick totalt bananas och på ett grymt otrevligt sätt sågade hela idén innan Riotminds ens visat något mer än titeln och tanken att det skulle vara sjuttonhundratal.
Fast använder man en titel från en Wagneropera för ett sjuttonhundratalsspel så kanske man inte skall förvånas över en negativ reaktion.
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
För mig som hade Dod6 som det första riktiga rollspelet kan jag kort säga att riot har ganska mycket badwill eftersom de gör sådana konstiga beslut hela tiden och som många skriver känns fruktansvärt isolerade från resten av hobbyn sysslar med.
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Jag startade en ny tråd för att ta upp detta om riotminds och deras "badwill" Finns det möjlighet att se dessa gamla inlägg och hur hård den tonen var?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,956
Location
Ludvika
daflum;n155829 said:
Jag startade en ny tråd för att ta upp detta om riotminds och deras "badwill" Finns det möjlighet att se dessa gamla inlägg och hur hård den tonen var?
WRNU:s gamla inlägg finns att läsa på gamla forumet (länket till i toplådan på startsidan).

Riotminds verkar ha bytt forum, så hur diskussionen där gick är nog borta, såvida ingen som är haj på waybackmachine kanske kan hitta något?

Vi som hängde hos järnringen istället för här postade ju inte direkt något på järnringens forum om det (som också är borta nu) utan diskussionerna där hölls antingen på RMs forum eller i järnringens chatt.
 

Brynjard

Veteran
Joined
19 Feb 2016
Messages
21
Jag personligen hoppas att det inte bara blir ett nytryck av -87. Den står redan i bokhyllan hos de flesta som vill ha det "retro". Vissa saker var mindre bra med gamla DoD, därav alla husregler. Jag ser gärna en version som behåller känslan och stämningen man fick när man spelade och att grundreglerna är de samma.

Ser detta som ett sätt att introducera folk till rollspel och då bör det vara enkelt, kul och stämningsfullt.
Fixa det mindre bra grejorna och gör det enkelt för folk som aldrig spelat istället för att vi ska få en ny exakt kopia av ett spel de flesta av oss redan har.

Det är vad jag tycker och jag tycker inte sämre om er för att ni tycker annorlunda.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Vi som är backers fick idag veta att spelet kommer troligen släppas under September. Så ni som hade lite vadslagning i början av tråden får väl se om ert hus nu :cool:. Betatesten är tydligen klar och det vore ju kul att få veta om någon här har deltagit?

Sen såg jag för någon vecka sedan att Riotminds tänker Kickstarta en engelsk utgivning av Götterdämmerung.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,956
Location
Ludvika
PAX;n190955 said:
Vi som är backers fick idag veta att spelet kommer troligen släppas under September.
Nu ska vi inte ropa hej förän vi kommit över ett bäckenben ;)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Just nu ser det dock ut som att spelet inte blir alltför mycket försenat. Med tanke på att Augusti var satt som mål i Kickstartern.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Produkterna ska inom kort skickas till tryck och sedan är det inte i Riotminds händer. Tror på slutet av september, men kan bli början på oktober också. Blir riktigt kul och trots att jag har ett par 2.1-or i bra skick hemma vågar man knappt spela med det.
 
Top