Nekromanti Nya upplagan

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Är ni inte lite jobbiga nu?

Jag tror också att den nya versionen av Dod blir bra. Att den blir urkass finns det inget som talar för. Låt oss nu säga att den blir dåligt. Men varför sitta och tänka så?

Därför att konstigare saker har hänt. Det är ingen omöjlighet att folk kommer att tycka att nya Drakar och Demoner inte är bra. Jag tror att den chansen ökar om man sitter inne med förväntningar om ett "rollspelens frälsarspel, det kommer bli jättebäst".

Dendär lagen krille pratade om stämmer inte alls.

Lyckliga du, Murphy har alldeles för stor inverkan på mitt liv. Vad Krille dock inte nämner är att negativa förväntningar kan leda till positiv överraskning (det gick inte dåligt...).

Låt oss bara hoppas att det blir ett bra spel så ser vi resultatet när det kommer.

Jag tror och hoppas att det blir ett bra spel. Det som störde mig var/är de enorma förväntningar folk verkar ha på spelet. Precis som vilket rollspel som helst kommer det ha bra och dåliga sidor.

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Jag tror att du har fel...

Jag stödjer mig inte heller på någon vetenskaplig undersökning men tror följande.

De flesta rollspelare börjar spela (eller blir åtminstone intresserade) rollspel tack vare en äldre bror (alt en kompis äldre bror eller bara en äldre kompis). Merparten av dessa borde ha ett exemplar av DoD (samtidigt som "Drakar och Demoner" fortfarande är väldigt synonymt med rollspel för icke-insatta). Det är då inte så konstigt att de yngre söker sig efter DoD när de köper sitt första spel.

Men eftersom DoD har stått still ett bra tag nu, samtidigt som Eon fortsätter komma med nya prylar hela tiden, så skulle jag tro att stafettpinnen har övertagits av Eon. Men (totalt ovetenskapligt) jag tror även att detta skedde för mindre än ett år sedan.

Nu är ett nytt Drakar och Demoner på väg, kanske sliter det åt sig stafettpinnen igen? Killarna bakom Neogames verkar i alla fall oroliga (vad skulle de annars med licensen till?)...

/Azagthoth
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
The Matrix Effect

Läs ämnet... säger allt...
The Matrix var en film alla trodde var underbar.. fast de fick se att den var bättre.... å det e undantagen som bekräftar regeln...


Malakhai
Döden är bara början
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Siare

Men eftersom DoD har stått still ett bra tag nu, samtidigt som Eon fortsätter komma med nya prylar hela tiden, så skulle jag tro att stafettpinnen har övertagits av Eon. Men (totalt ovetenskapligt) jag tror även att detta skedde för mindre än ett år sedan.

Nu är ett nytt Drakar och Demoner på väg, kanske sliter det åt sig stafettpinnen igen? Killarna bakom Neogames verkar i alla fall oroliga (vad skulle de annars med licensen till?)...


Det låter rimligt. Jag tror nog att Eon kommer ha kvar många av dem som spelar det idag.
Nya spelare, speciellt sådana som inte spelat förut, kommer nog dras till DoD. Jag vet att jag, i den situationen, skulle välja den enkla lättviktiga varianten framför den extrema och simulationistiska.
Förekomsten av kommersiella äventyr är ju inte negativ den heller.
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Öjohhh ?

<I>Det som störde mig var/är de enorma förväntningar folk verkar ha på spelet.</I>
Det är väl inte konstigt att de har det eller? Många blev besvikna på Drakar & Demoner Chronopia. Nu förväntar de sig ett bra spel - det är helt enkelt RiotMinds uppgift att det får det. Sen om det blir det är en annan sak, som du sa har alla spel bra och dåliga sidor. Låt oss nu bara hoppas.

Mac - tycker att den här diskutionen slutar här och nu.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: The Matrix Effect

The Matrix var en film alla trodde var underbar.. fast de fick se att den var bättre....

Jag vet ett antal personer som inte gillade Matrix (jag är inte en av dem).

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Öjohhh ?

Det är väl inte konstigt att de har det eller? Många blev besvikna på Drakar & Demoner Chronopia.

Just därför borde de ha ganska försiktiga tankar kring det.

Tänk såhär:

Du har köpt musikgruppen Xs alla skivor. Du tycker de är helt underbara. De släpper dock en ny skiva som inte är i närheten av de tidigare. Faktum är att du, liksom många andra, tycker den är väldigt dålig. Något år senare läser du i någon tidning att ytterligare en skiva är på väg. Då är du i mina ögon dum om du tror att efter det katastrofala misslyckandet på den förra tro att detta kommer bli den bästa skivan de släppt.

tycker att den här diskutionen slutar här och nu.

Den här undertråden har inte så mycket mer att ge, nej. Däremot så finns det intressanta saker "runtikring", så jag plockar inte fram någon nyckel.

/Azagthoth
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: Jag tror att du har fel...

Ärligt...
jag instämmer... killarna på Neogames håller på att skita knäck nu när riotminds ska släppa version 6... för oavsett vem du frågar av den äldre gen. som spelat fantasy så är Drakar & Demoner bland de mest spelade.. en orsak är ju en extremt liten marknad då det släpptes men... tja.. det har ju sin charm.. å Eon... de e ju som det e... massa T6or å mer krångel... tycker jag... mkt tärningar blir det... DoD e lite lättare så sett... snabbare system tycker jag..

Malakhai
Döden är bara början
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Öjohhh ?

Du har rätt i det du säger. Om skivor. Typ Metallica, som släpte många bra speedmetal skivor och sen blev det gubbpop. Men detta rollspelet är en annan sak. Varför frågar du då? Jo det är för att ett <B>helt nytt företag som släpper spelet.</B> Och de har som ambition att få Dod lite likt föregångarna innan Chronopia. Så det så!

Mac - jag tror de lyckas!
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: The Matrix Effect

Ja, det finns ju alltid folk som envisas med att inte gilla bra saker. Så är det!

Om jag säger så att Braveheart är en helt underbar film, så måste väl alla hålla med mig? Men sen liksom kom Patrioten med mr Gibson - igen. Alla filmrecensenter säger att den är kass. Ger den 0/5 osv..! Nu har inte jag sett den men alla jag pratat med säger att den är mycket bra. Varför får den så dåligt betyg då? Jo, för "den är för lik braveheart". Blä säger jag.

Mac - om man tycker att det är bra är det det. Om allt var bra hade allt varit mycket roligare! (okej, låter lite djupt men ändå)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Öjohhh ?

Men tanke på Chronopias icke-existerande popularitet vore det kommersiellt självmord att säga att den nya versionen skulle bli "ungefär som Chronopia". Det är klart att de inte gör det. Men spelet kan fortfarande bli dåligt (vilket jag inte hoppas eller tror).

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: The Matrix Effect

Ja, det finns ju alltid folk som envisas med att inte gilla bra saker. Så är det!

Snarare så har alla olika uppfattning om vad som är bra saker. Fråga Ymir vad han tycker om Braveheart (jag tycker inte heller att filmen är "underbar")...

/Azagthoth
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: Öjohhh ?

Du som gillar att låsa meningslösa threads... lås detta för gudsskull.. 10 pers säger ungefär samma sak..... *damn*

Malakhai
Döden är bara början
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Öjohhh ?

Den är inte meningslös. "Jag tror du har fel"-inläggen längst ner är mycket intressanta och bör vara öppna. I den här "raden" är det inte särskilt mycket poäng att fortsätta, men det går inte att låsa delar av en tråd.

/Azagthoth
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Hädisk? Vadå hädisk?

Om man inte har lust att punga ut en massa pengar för ett spel man aldrig uppskattat (okej, ett äventyr var bra) varför hädar man då? Och vilka andra spel måste man ha spelat för att inte vara hädisk?

Daniel Schenström
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Re: Beror mycket på världen

Håller helt och hållet med dig om att världen måste vara bra, jag har dock inte spelat Eon, men världen i ett spel e nästan viktigare än reglerna.

Mvh Schesuz
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Hädisk om man verkligen gillar det och inte testar det (annars så är man bara ofrälse /images/icons/smile.gif). Det är bara att läsa mellan raderna...

Fast hänger du bara här för att du gilalde ett äventyr då, kan man ju fråga sig? /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Skita knäck?

"killarna på Neogames håller på att skita knäck nu när riotminds ska släppa version 6..."

Gör vi?

*tittar i kalsongerna*

Det har jag inte märkt. För min del föreligger ingen större konkurrens. RiotMinds verkar satsa på en sagofantasy som inte finns i Eon. Eon satsar på en mer jordnära fantasy som inte verkar finnas i nya DoD.

Vi kör vårt eget race. Vi har ingen anledning att tävla med RiotMinds, utan hoppas tvärtom att de ska lyckas. Om de kan göra ett bra spel som drar in nytt folk i hobbyn så blir vi bara glada. Det blir större marknad och mer pengar åt alla. Om de däremot skapar en usel produkt som får dåliga recensioner och som ingen köper så kommer det att skada alla andra rollspelsproducenter, oavsett om det är Neogames eller Rävspel vi talar om.

"för oavsett vem du frågar av den äldre gen. som spelat fantasy så är Drakar & Demoner bland de mest spelade.."

Jag tror att de äldre spelare som fortfarande spelar DoD förmodligen kommer att hålla sig kvar till de äldre upplagorna. Är de så konservativa att de ännu inte gett upp DoD Expert så tror jag inte att de kommer attraheras i nån större utsträckning av DoD6 - DoD'91 funkade ju inte för dem, till exempel.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top