Nekromanti Nya upplagan

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Re: Hård anpassning!

Vilket tyder på att det ena systemet är mer mångfacetterat än det andra.

Dizzy, Gillar EDoD för att det är enkelt:)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vet du vad?

Eon är sveriges populäraste rollspel.

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Nu är du väl ändå fånig?

Hmm, jag måste säga att jag föredrog "pojken" i dess elaka form... [ler elakt]

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Beror mycket på världen

Håller fullständigt med, deras skulle vara nordisk insererad men man har valfrihet, något som inte är så vanligt!!!

Väntar på DoD6, Klon
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Beror mycket på världen

Detta gör även att det blir lättare att skapa en helt egen värld till DoD, du har mycket mer möjlighet att ändra och skapa en värld anpassad till både Sl´s och rollspelarnas behov och vildaste önskningar, helt enkelt underbart!
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Hård anpassning!

Den främsta nackdelen är att avancerat blir långsammare, ett simplare spel går snabbare om man inte slår in all information i huvudet så att man är fullkommlig expert, men även då kan det gå slöare. Det är därför som man inte bör göra ett rollspel för avancerat, det gör att det går för långsammt och känslan försvinner bort i oändligheten.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Beror mycket på världen

"Detta gör även att det blir lättare att skapa en helt egen värld till DoD, du har mycket mer möjlighet att ändra och skapa en värld anpassad till både Sl´s och rollspelarnas behov och vildaste önskningar, helt enkelt underbart!"

Egentligen inte. Det var inga större problem att skriva Skymningshem till Eons regelsystem. Jag hade förmodligen fått slita precis lika mycket om jag hade gjort det till Västmark, DoD, Ars Magica, GURPS eller något annat av alla mina spel.

Man kan ju också se det så här: att anpassa ett generellt rollspel till ens smak innebär alltid jobb. Att anpassa ett specifikt rollspel kräver bara jobb om den bifogade världen inte passar smaken. Annars kräver den ungefär lika mycket jobb som ett generellt rollspel.



- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Låt oss inte starta den tråden IGEN!

De som vill tala om det kan läsa igenom alla diskussioner om det ämnet i arkivet först.... om man efter det har något att komma med som inte sagts tio gånger redan så...

snälla?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Men...

Men jag tycker att det är MYCKET roligare att spela dvärg i Chronopia än i Ereb!!

(Skoja bara /images/icons/wink.gif hih)

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Nya raser???

Är det nån som har någon aning om det kommer komma nya raser till den nya upplagan? Jag antar att Chronopias "stadsalver" inte kommer att finnas kvar men kommer man utveckla raserna åt olika håll tex. olika dvärga klaner med olika attribut/ färdigheter? Personligen skulle jag villja att man gjorde om vissa av Chronopias raser eftersom tex. Stadstrollen är lixom lite fel placerade.


/ Fanatic Assasin
Säg emot och få en kniv i ryggen....
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
huh?

Vad menar du? Har du gått på reklamen? Är ditt inlägg en form av reklam?

Jag förstår inte...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: huh? (OT)

Vet du inte att alla TV-shop produkter är världsklass? Om svaret är nej ordinerar doktorn fyra timmar TV-shop i en vecka.

/Azagthoth
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Världsklass?

Hade du inte med ett L för mycket där? Och nej, jag menar inte det i början.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top