Nekromanti Nya stretch goals till Eon IV

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Kan meddela att vi har utökat våra delmål nu samt avslöjat vad Äventyrspaketen som öppnats innehåller :)
Blasphemy said:
Och!
Tack alla snälla som stöttat oss dessutom!!!!!
Toman said:
Hoppas innerligt på 25k nu då kartpaketet verkligen lockar! Kommer det fler perks?
Blasphemy said:
Det är fullt möjligt.
Vi vill däremot inte lägga till nivåer med exklusiva böcker eftersom de som köpt de begränsade utgåvorna inte ska känna sig lurade. Men vi har fått frågor om paketerbjudanden, kartor och andra saker. Men efter GothCon är vi lite mer ute från komat.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag tycker det är synd att av de 11 personer nämns som kreatörer i crowdfundingen (författare, illustratörer, kompositörer) återfinns det bara en enda kvinna. Illustratören Laura Sava. Som verkar vara en kickass konstnär.

Men det är firtfarande synd tycker jag att inget av de skrivna materialet verkar ha kvinnlig författare.

Det vore kul att se mer material till Eon av kvinnliga kreatörer. Kanske något att tänka på vid valet av stretch goals.
Blasphemy said:
Jag vet!
Det vill vi också ha. Det skulle vara jätteroligt med lite jämnare könsfördelning tyvärr har inte de jag varit i kontakt med haft tiden.
Men som sagt är du intresserad är det bara att säga till ;)
w176 said:
Tack! Vad glad jag blir över det svaret. Tyvärr, har jag har spelar skamligt lite Eon i mitt liv men jag ska ha erbjudandet i åtanke ifall jag får någon bra ide.
Arfert said:
Jag känner till bara ett litet fåtal kvinnliga svenska rollspels-skibenter (Tove Gillbring, Åsa Roos och nån till)... det vore trevligt om någon med bättre koll skulle kunna skapa en lista på vilka som finns och vad de skriver helst (regler, kampanjmaterial osv).

De gånger jag förutsättningslöst bett om skrivhjälp har tyvärr bara killar hört av sig. Så jag behöver hjälp att hitta kvinnliga skribenter.
w176 said:
Jag tror att med lite hjälp av FemCon och Isis så kan vi nog få fram en lista.
Arfert said:
Bra, skribenter behövs ofta!
Blasphemy said:
Maila mig gärna listan :)
WhiteWolf said:
Personligen tycker jag att färdigheter ska gå före vilket kön personen har.
Måns said:
@WhiteWolf: Jag tolkar din kommentar som misogyni. Var det din avsikt? Tvivlar du på att det går att uppbringa en eller flera kvinnor som är minst lika duktiga som snubbarna bakom Helmgast? Personligen ser jag det som en självklarhet att hobbyn (och samhället i stort) blir mer inkluderande.
Johan said:
Eller också kan man tolka det som att han helt enkelt tycker att kön inte ska gå före färdigheter (meriter). Vilket ju är precis vad han skrev.

Det här forumet alltså
w176 said:
"Personligen tycker jag att färdigheter ska gå före vilket kön personen har."

Bra! Då är vi samma åsikt. Jag vänner med ett antal av äventyrskonstuktörerna och jag är väldigt säker på att både Lukas, Erik Sharma m.m. lätt skulle kunna räkna upp ett antal kvinnor var som tycker minst lika bra som sig själv som spelledare och på att skapa äventyr.
Måns said:
@Johan: eftersom ingen ens nämnt att kön ska gå före merit är det alltså WhiteWolfs egna tolkning. Och eftersom det uttryckligen handlade om att inkludera kvinnliga skribenter ser jag det som ett stälningstagande MOT en jämlikare fördelning. Och det låter som att det är baserat på att WW tvivlar på att det ens finns kvinnliga skribenter som är duktiga nog.

Du behöver inte svara åt WW om det gör dig irriterad.
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Blasphemy;n13990 said:
Kan meddela att vi har utökat våra delmål nu samt avslöjat vad Äventyrspaketen som öppnats innehåller :)
Äventyrspaketen är ju helt fantastiska! Ni sköter den här kampanjen skitbra, ska ni veta. Ser bra ut, roligt att läsa och riktigt, riktigt bra perks som erbjuds. Väl spelat.
(För övrigt: Jag secondar spelledarskärm som förslag!)
 

Johan

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
40
Äventyrspaketen kommer alltså vara tillgänglig för alla och inte bara fundare?
Blasphemy said:
Japp. Äventyrspaketet kommer vara tillgängligt för alla.
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Kommer det att läggas till ännu fler extramål om crowfoundingen börjar närma sig € 25,000/€ 26,000?
Kaigon said:
Japp det blir till att starta tankesmedjan ännu en gång!
 

Huggsnok

Veteran
Joined
7 Jul 2011
Messages
26
Tycker att tärningsappen och indexappen ska komma till Windows Phone oxå.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Den här tråden lider av att det inte finns en länk till kickstartern i ursprungsinlägget.
Blasphemy said:
Jag tänkte att folk är så trötta på att jag länkar till Crowdfundingen ;)

igg.me/at/eon
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Utskrivna kartor i spelpaketet!
Blasphemy said:
I spelpaketet får man ju som det är nu två stycken tryckta kartor i A3. En över Mundana och en över Jargiska Kejsardömet. Menar du att det borde finnas fler kartor?
Xhakhal said:
Jag menar att om kartpaketet uppnås kanske de kunde ingå i spelpaketet retroaktivt? I fysiskt format. Eller 'fysiskt kartpaket' som egen punkt.
Blasphemy said:
Jaså på det sättet.
Tanken med det digitala kartpaketet är mer att ge resurser för spelare att själv redigera och använda kartorna till sina önskemål. Och därav att jag tror det digtiala materialet är mer lämpligt just till detta.
Xhakhal said:
Jag gillar den tanken också, men är samtidigt orimligt förtjust i färdiga handouts och sådana resurser :) Därav förslaget att göra båda!
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Vadfalls, ingen skärm? SL-skärm är ju stämningsbilder på ständig display. Liggande skärm!
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Jag skulle verkligen vilja ha en spelledarskärm. Jag har den äldre som det är nu men en tillhörande Eon IV men de mest använda tabellerna på insidan skulle vara riktigt bra :) Sen skulle kartor i fysiskt format vara bra då jag inte har möjlighet att skriva ut i A3 här hemma, hehe.
Xhakhal said:
De två A3-kartor som kommer med i spelpaketet är ju alltså fysiska såvitt jag förstått.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,280
Jag gick igång på Dark Lotus Eon-generator. Någon typ av databas över världens värden - avstånd, befolkning, etc. Detta kombinerat med ett enkelt gränssnitt för att kunna beräkna t.ex. restider hade vart guld värt. Kan man kombinera det med viktiga datum för de olika städerna (25 april stor vårfest, 35 maj kungens födelsedag, 29 februari fasta och askes, 46 oktober stora höstmarknaden) kan man ge väldigt mycket krydda till vardagen för rollpersonerna på ett varierat sätt. App? Datorprogram? Webblösning?

T-shirt är jag skeptisk till. Spelledarskärm däremot enormt positiv.
marsa_87 said:
+1 att ha ngn form av lösning som räknar på hur lång tid det har gått in game, skulle vara guld värt
T-RED said:
Det var ju det som var planen med Eongeneratorn som tyvärr lidit utav det klassiska tummen i röven syndromet under flera års tid.
Här finns en gammal version för den som vill kolla
http://www.sagornastid.se/wordpress/
En ny version är under utveckling skriven i C# istället för VB men som sagt tummen är i vägen.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
356
Location
Inflyttad till Göteborg
Jag skulle gilla om kartpaketet kan vara i något filformat med lager förutom jpeg. Där man lätt kan ta bort namn, städer, vägar, etc för att fixa kartor till sitt eget äventyr. Sen vore det bra om det finns möjlighet att köpa kartor utskrivna på något snyggt, styvare, matt papper; för dem som inte kan göra det hemma.

Mer ljudfiler skulle jag önska med. Så man kan sätta ihop egna låtlistor som passar till olika delar i äventyr.

/j
smulgul said:
håller med, kartor i lager hade varit fantastiskt.
som filformat så hade kanske gimp kunnat användas, det är gratis och finns till de flesta operativsystemen.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Hur många stretch-goals finns det egentligen? Upp till 100? Skapas det kontinuerligt nya?
Xhakhal said:
Hur många som finns står på crowdfunderns sida om du scrollar ned en liten bit. Det verkar skapas nya i den mån de gamla passeras och helmgastgänget tror sig kunna uppfylla dem.
Kärlekscraft said:
Xhakhal: Vet mycket väl hur många de är för nuvarande, frågan lyder hur många som finns på lager. Alternativt har de blivit giriga och plockar ut sånt som de redan har tänkt att släppa som nya stretchgoals!
Xhakhal said:
Aha, jag missförstod din fråga som om du bara missat vars de fanns på sidan. Mea culpa.
Och det står ju faktiskt explicit i vissa av dem :) "Vi har ändå tänkt göra det här, fast ni vet, i en senare bok. Men ge oss litet mer pengar så kommer det i grundboken...! ;D"
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Ett förslag jag gillade (från indiegogo) var att lägga till en liten modul med diplomatiska relationer. Vilka länder och grupperingar har vilka relationer och konfliktområden mellan sig? Både stort och smått, en hel del information finns redan spritt i de gamla modulerna.
En annan sak var den goda iden med en reseberäknare, gärna över land men också för sjöresor. Koppla sedan ihop det med förslaget om högtidsdagar och diplomatin - så blir lite resor under ett spelmöte fyllt av spelkrokar!
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
En fråga om nivåerna från en som inte är insatt i crowfunding. Ta t.ex.Vilddjur & styggelser 3 på 36,000 EUR, dvs 2,000 EUR mer än nivån innan. Den innehåller 6 sidor i pdf, dvs inga tryckkostnader utan enbart de timmar som läggs ner på att skriva 6 sidor. I mina ögon ser jag det som att det kostar backers 2000 EUR (ca en månadslön) för att få 6 sidor skrivet material i pdf format. Det jag undrar är om man inte ska kräva lite mer material för denna summa tex en spelledarskärm som verkligen kostar pengar? Eller ser jag detta på fel sätt?
 
Top