chrull
Stockholm Kartell
Jag tror att du tänker lite fel. De där 2000 euro som måste in är ju inte bara ren förtjänst. Det är ju 2000 euro som i de flesta fall kommer vara nya pledges. Alltså är det folk som slänger in 147euro för att få 3 ex av grundboken och ett (?) spelarpaket, och de ska dessutom skickas med post.andersb80;n16320 said:En fråga om nivåerna från en som inte är insatt i crowfunding. Ta t.ex.Vilddjur & styggelser 3 på 36,000 EUR, dvs 2,000 EUR mer än nivån innan. Den innehåller 6 sidor i pdf, dvs inga tryckkostnader utan enbart de timmar som läggs ner på att skriva 6 sidor. I mina ögon ser jag det som att det kostar backers 2000 EUR (ca en månadslön) för att få 6 sidor skrivet material i pdf format. Det jag undrar är om man inte ska kräva lite mer material för denna summa tex en spelledarskärm som verkligen kostar pengar? Eller ser jag detta på fel sätt?
Alltså är det ju bara X euro av de där 147 som är "nya" pengar.
Alltså: 14 pers köper ett spelgruppspaket så att vi når upp i 2058 euro. Av den summan ska det tryckas 42 grundböcker och fixas fram 14 spelpaket. Det är en massa tärningar och annat som ska tryckas och skapas. De sakerna ska sen dessutom skickas till olika personer. Och som vanligt ska ju någon få betalt för att ha skrivit den. Kvar av 2058 euro blir alltså X euro. Hur mycket X euro är vet vi inte. Men det är ju alltså bara de pengarna som faktiskt går till bonusmålet.
Sen ska man också betänka att för varje ny person som lägger till ett spelpaket så stiger kostnaderna för helmgast. Flera extra tärningar har låsts upp för ganska lite pengar och varenda extra spelpaket är nu betydligt dyrare att framställa än vad det var tidigare. Alltså måste marginalerna bli lite större ju mer man säljer.