Så du tror inte att FL istället kryper till korset om några år, så som Helmgast har gjort med Kult?ok, så jag kröp till korset trots bristen på svensk utgåva, jag har ingen karaktär
Så du tror inte att FL istället kryper till korset om några år, så som Helmgast har gjort med Kult?ok, så jag kröp till korset trots bristen på svensk utgåva, jag har ingen karaktär
Det är lite spacecrawl-känsla, tycker jag, vilket känns lockande. Borde kunna gå att göra fina enkvällsscenarion som del av längre kampanj. Utmärkt för en lite fladdrig spelgrupp.View attachment 17270
Råkade bara bli det första jag skummade i quickstarten, men just Coriolis har ju lite av en historia av bristande korrektur.
Helt frånsett det känner jag nog mer OSR-vibbar än Coriolis när jag skummar vidare? Blir lite förvirrad tror jag.
Edit: ingen värdering i det! Bara inte ett spel för mig.
Det är lite spacecrawl-känsla, tycker jag, vilket känns lockande.
Helt med på det. Jag älskar andra utgåvan, med dess myllrande universum (och gillar inte Ikonerna eftersom kampanjen trasar sönder detta myller). Men om det nu ska göras en ny version tycker jag det här känns som en rolig variant.Och för mig känns det tvärtom inte så lockande jämfört med "tusen och en natt + Firefly", som var andra utgåvans pitch. Men som sagt, ingen värdering i det.
Nu kan man ladda ner en (tjusigt layoutad) Quickstart av nya Coriolis från Kickstarter.
View attachment 17268
ok, så jag kröp till korset trots bristen på svensk utgåva, jag har ingen karaktär
Tack, tack.Ikonerna vare mig nådig! Galet snyggt!
View attachment 17270
Råkade bara bli det första jag skummade i quickstarten, men just Coriolis har ju lite av en historia av bristande korrektur.
Helt frånsett det känner jag nog mer OSR-vibbar än Coriolis när jag skummar vidare? Blir lite förvirrad tror jag.
Edit: ingen värdering i det! Bara inte ett spel för mig.
Korrfel är en del av att göra rollspel, vi fixar det till den slutgiltiga boken.
Jag lyckades stå emot, men fick någon annan backa det istället så jag får spela. Great success!
Men...Din bokhylla då????