NYHET Ny version av Coriolis (utbruten tråd)

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
IMG_4946.jpeg
Råkade bara bli det första jag skummade i quickstarten, men just Coriolis har ju lite av en historia av bristande korrektur.

Helt frånsett det känner jag nog mer OSR-vibbar än Coriolis när jag skummar vidare? Blir lite förvirrad tror jag.

Edit: ingen värdering i det! Bara inte ett spel för mig.
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
View attachment 17270
Råkade bara bli det första jag skummade i quickstarten, men just Coriolis har ju lite av en historia av bristande korrektur.

Helt frånsett det känner jag nog mer OSR-vibbar än Coriolis när jag skummar vidare? Blir lite förvirrad tror jag.

Edit: ingen värdering i det! Bara inte ett spel för mig.
Det är lite spacecrawl-känsla, tycker jag, vilket känns lockande. Borde kunna gå att göra fina enkvällsscenarion som del av längre kampanj. Utmärkt för en lite fladdrig spelgrupp.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Det är lite spacecrawl-känsla, tycker jag, vilket känns lockande.
Och för mig känns det tvärtom inte så lockande jämfört med "tusen och en natt + Firefly", som var andra utgåvans pitch. Men som sagt, ingen värdering i det. Är väl också roligare med ett nytt spel istället för en ren tredjeutgåva, på sätt och vis.
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
Och för mig känns det tvärtom inte så lockande jämfört med "tusen och en natt + Firefly", som var andra utgåvans pitch. Men som sagt, ingen värdering i det.
Helt med på det. Jag älskar andra utgåvan, med dess myllrande universum (och gillar inte Ikonerna eftersom kampanjen trasar sönder detta myller). Men om det nu ska göras en ny version tycker jag det här känns som en rolig variant.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Ja, det känns väldigt mycket som Symbaroum in space efter att ha skummat quickstarten, med en best-off-blandning av Ligans olika regelverk. Väldigt mycket i reglerna verkar just fokusera på ruinkrälandet, men det är ju också bara en quickstart där för ett ytterst ruinkrälande scenario, så det kanske finns lite mer mekaniker med annat fokus i den fullständiga regelboken.

Blir nog ingen backning för mig, men galet snyggt illustrationer som alltid!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
View attachment 17270
Råkade bara bli det första jag skummade i quickstarten, men just Coriolis har ju lite av en historia av bristande korrektur.

Helt frånsett det känner jag nog mer OSR-vibbar än Coriolis när jag skummar vidare? Blir lite förvirrad tror jag.

Edit: ingen värdering i det! Bara inte ett spel för mig.
Men helt klart ett spel för mig! Jag har ju alltid varit en sucker för mycket av de sakerna som står som inspo – så att få göra det IN SPACE känns ruggigt fett. Jag gillar också den "oförlåtande" känslan av rymden som finns i spelet.

(Det är inte så att de gamla nödvändigtvis inte var det, det är bara att det här verkligen kör på en vibe som matchar väldigt mycket av sådant jag tycker är jättespännande)
 
Top