Nekromanti Ny RP

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Lite allvar...

Vad är du för en hädare egentligen? Hur kan du ens tänka tanken att allt som neoGames gör inte automatiskt är bra? Va?

Va?

*röstar för att vi kastar Drakvrede i sjön för att avgöra om han flyter...*

Okej, jag har yttrat en del negativ kritik mot neoGames i mina dagar, senast idag faktiskt (korrekturläsningen är usel, eller tja, det finns stavfel i alla fall :gremwink:), men jag tycker ändå inte att M&V är dålig. Bara för att du tycker det så behöver inte alla som tycker att den faktiskt är bra bli stämplade som... vad var det du kallade det? "Inbördes beundran"-bla bla. Hur mycket det än tar emot så måste du acceptera det :gremwink:.

Eon is holier than thou, förresten (för du är uppenbarligen en kättare, min gode herre).
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Tänk på att du frilansar!

Att trycka en ny Monsterbokserie ger ju pengar (ingen jätteprofit, men det gör ju så att CJS 'slipper' jobba som ingenjör).

Och dessutom så är det ganska lätt att trycka nya böcker av typen Monster eller Världsbok (allt indelat i små, små delar som inte behöver ha en jätte[color:\\"red\\"]röd[/color] tråd, speciellt inte monster, man kan använda olika frilansare utan större problem). Dessutom har nya monster tillkommit under åren (gorgon av Silversurfan bl a) som ska tryckas.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Lite allvar...

Bara för att du tycker det så behöver inte alla som tycker att den faktiskt är bra bli stämplade som... vad var det du kallade det? "Inbördes beundran"-bla bla.

Nu var det inte som så att jag baserade denna observation på enbart detta inlägg (min herre e faktiskt inte så viktig, även om du kanske vill tro det... :gremwink:), utan snarare av en tids studerande av detta forum...
:gremcool:

Men om vi ska återgå till allvaret; de som anser att M&V är bra får mycket väl tycka det! Och bara därför är forumet inte en klubb för inbördes beundran, det är helt sant. Men, som sagt, om kritik inte accepteras (vilket jag ibland får intrycket av, på det här Eonforumet - vad vet jag, det kanske är så på de andra forumerna på den här sajten med? är väldigt sällan inne på någon av dem) då blir Neogames & dess rollspel en klubb för inbördes beundran, och det vill jag inte se hända, eftersom det skulle förstöra ett bra rollspel. Låt Eon fortsätta vara bra (eller t.o.m. ännu bättre, när tillfälle ges)! Det e liksom det som e min poäng, så att säga.
:gremcool:
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Lite allvar...

Din kritik är inte så konstruktiv dock, "ingenting motiverar ett köp", "den är värd 25:-" "den är genomrutten" osv.

Men nu är ju boken slut, hade du sagt liknande 1999 eller så hade jag blivit lite besviken på ditt sätt.

EON-forumet finns till för just det, EON-nördar. :gremwink:
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Lite allvar...

Dom där citaten är lite tagna ur sitt sammanhang, speciellt då 25-kr-citatet. För det ingick i ett sammanhang där jag skrev att om man skulle hävda att ett köp av M&V skulle motiveras av bruksdjurskapitlet, så skulle i alla fall inte jag vara beredd att betala speciellt mycket mer än så, eftersom bruksdjur ändå utgör en mindre del av M&V. Dessutom, när har jag sagt att den är "genomrutten"? Jag har sagt att den är dålig, ja, men inte genomrutten. Så du får allt ta och kolla upp det du skriver... :gremwink:

Dessutom, i mitt andra inlägg i den här debatten la jag fram tydlig kritik, så oxå den punkten behöver du kolla upp... :gremwink:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Lite allvar...

"Nu var det inte som så att jag baserade denna observation på enbart detta inlägg"...

Men lilla gubben det har jag inte påstått heller :gremwink:.

Det är bara det att det låter på dig som om M&V verkligen var (är) det hemskaste, mest illaluktande och fulaste som någonsin har gjorts - samt att alla ska tycka så. Jag vill bara göra dig medveten om att gula sidorna finns på internet, liksom. Dessutom är jag asocial så jag kan ha massuppfittat dig.

neoGames is still holier than thou (fast Anden & Drömmen är ett bättre namn på schamanmodulen).
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Jo, det är den...

Pfft!

1-5 är skolbetyg. Bara för att dagens ungdom inte klarar av en rejäl numerisk skala så betyder det inte att fjantiga "godkänd" och liknande är något att kalla skolbetyg.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Lite allvar...

Det är bara det att det låter på dig som om M&V verkligen var (är) det hemskaste, mest illaluktande och fulaste som någonsin har gjorts

Nix, men den är det sämsta som Neogames gjort, och ingen bra modul heller. Men att den skulle vara det "hemskaste, mest illaluktande och fula som någonsin gjorts" har jag ju faktiskt aldrig påstått, bara att det är en dålig modul, och utan tvekan Neogames sämsta... :gremwink:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Lite allvar...

Ja men det LÄT så, jag ÖVERDREV! Ta're lugnt :gremsmile:.

*lämnar den här diskussionen innan tråden Ny RP blir avstängd*
(observera att den från början handlade om Victor Palms nya RP)
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Lite allvar...

observera att den från början handlade om Victor Palms nya RP

Jupp, man skulle nästan kunna säga att vi hamnat lite ur spår, faktiskt... :gremgrin:
 
Top