Nekromanti Ny RP

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Nej nej nej nej....

Och eftersom att många verkar tycka att M&V är så hemskt dålig så får de nu också en anledning att köpa den (eftersom att KV knappt finns att tillgå längre)...!

Det spelar ingen roll om man tycker att Eons stridssystem är långsamt, segt eller dåligt - ingenting motiverar ett köp av M&V...
:gremwink:
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Samlarvärde! [ANT]

Och så finns det ju Hyggelmonster (men Fagorus och Kuradi kunde jag ha varit utan).
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
M&V är inte så farligt dålig ändå...

..."ingenting motiverar ett köp av M&V..."

Jag tycker att den är bra. Tja, det är ju inte det bästa som neoGames har gett ut till Eon om man jämför med alla andra moduler, men det är ju bättre än inga monster alls... Och för att inte tala om bruksdjur. Och troll! Och allt annat användbart.

Jag hade då inte klarat ut mig utan den. (seriöst, jag hade fått hjärtattack och dött efter några timmar bara :gremwink:)

Vad är det i den som är så hemskt dåligt egentligen? (om man bortser från vissa illustrationer, hallå, daah, asså (o.s.v.)... Hellervik är mycket sämre...)
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Re: Monster & Varelser (OT)

Visserligen tycker jag själv att Monster & Varelser är en av de svagaste modulerna till Eon, men helt genomrutten är den faktiskt inte :gremshocked:

Vissa av varelserna är ganska roliga och Bruksdjurskapitlet och Trollkapitlet är av mycket god klass.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Jo, det är den...

Tja, det är ju inte det bästa som neoGames har gett ut till Eon om man jämför med alla andra moduler, men det är ju bättre än inga monster alls... Och för att inte tala om bruksdjur. Och troll!

Nej, M&V är inte bättre än inga monster alls, för den är så dålig så att den är totalt stämningsdödande. Det finns på tok fö rnånga monster som är antingen helt löjliga, totalt "up-fuckade" eller sannlöst orealistiska, vilket är speciellt skadligt för ett rollspel som är realism (läs på baksidan av Eon II) som ett av sina ledord. Hyggelmonstret är bara ett exempel på hur löjligt det kan bli! :gremtongue:

Och det där "ja men bruksdjur är ju bra"-larvet e jag redigt trött på. För den som inte har fantasi nog att höfta fram lite värden till en hästkrake (eller egna monster, för den delen), han/hon bör inte spela rollspel!!! :gremwink:

Nja, skämt å sido, så är modulen inte inte värd en massa pengar, om man enbart e ute efter bruksdjuren. I så fall skulle den kosta på sin höjd 25 spänn (eller så) och jag tvivlar stark på att Neogames vill släppa 25-kr moduler. Inte ens trollkapitlet, som för övrigt är det enda av intresse i M&V, kan motivera ett köp av M&V! Släpp i så fall en egen modul som rör troll. En sådan skulle jag definitivt vara intresserad av, men fram tills dess är och förblir M&V ett mycket dåligt köp... :gremfrown:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Jo, det är den...

Ja men köp den inte då :gremwink:, jag tycker inte att den är så hemskt urusel så att den inte duger till mer än dasspapper i alla fall. Ger den ett G+ (inte riktigt ett VG-, men nästan).
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Jo, det är den...

Ge värde mellan 1-5 eller nått men inte skolbetyg!!

Okay, i så fall får M&V... 2-, skulle jag tro...

Om vi istället kör med en 1-10 skala, där 4 är G, 7 är VG och 10 är MVG, så skulle M&V få... tja, 3 kanske... :gremtongue:

M&V är verkligen dålig, faktiskt, vilket är väldigt synd, eftersom de flesta andra av Eons moduler (som jag har läst) har hållit väldigt hög klass. Tycker speciellt om de olika rasböckerna och faktiskt oxå L&H, som jag tycker är en väldigt bra modul. Krigarens väg är genomtråkig, men ganska användbar. Men den e ju ioförsig inte så viktig längre, då Riddare nu dykt upp istället (som jag inte har). :gremtongue: M&M är oxå väldigt användbar (speciellt då för magitokiga personer, som undertecknad), men inte vidare rolig att läsa.

Nåja, nu vet ni va ni ska köpa till julklapp till mamsen och pappsen, i alla fall... :gremwink:
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Angående betygsättning (lite OT)

Fast egentligen ska G ligga på 66,667 %, så 7 borde vara godkänt, 9 VG och 10 MVG...

...men nu är det väldigt sällan man sätter G-gränsen på så hög nivå, men så ska det vara i a f.

Betygsätt i stjärnor är ni snälla och jämför ALDRIG med skolbetyg... (dom ska väl ändå snatr ändras till nån sorts siffror eller bokstäver igen förresten...) Det känns som att stjärnorna hör mer hemma på denna sidan sedan layouten uppgraderades...

:gremcool:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Angående betygsättning (lite OT)

Har hört att G = 50 %, VG = 75 % samt MVG = 90 %.

Så jag ger den tre stjärnor, då 1-2 stjärnor = IG, 3 = G, 4 = VG och 5 = MVG, bara för att tillfredsställa ditt lilla "skolhat" :gremwink:.

*hatar för övrigt systemet att betygsätta användare, så jag kör i framtiden med att använda skolbetyg i ren patetisk protest :gremwink:*

(ja, det här inlägget blev ju väldigt nödvändigt och innehållsrik, jag vet, men nu när jag ändå har skrivit det så postar jag det... bwahahahahaaaaaaaaaaa... *harkel*)
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Re: Angående betygsättning (mycket OT)

Själv kommer jag att börja betygsätta i :gremlaugh: för helor och :gremsmile: för halvor. Fem :gremlaugh: är det högsta man kan få. Bara så ni vet...

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Tänk på att du frilansar!

Vad tycker CJS om att du talar så illa om M&V?

Förresten äger Hyggelmonstret!
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Angående skolan (mycket OT)

Procenten beror ju helt på hur svårt provet är. Det finns ju (löjliga) betygskriterier UTAN procentsatser.

Protestera mot det nya skolsystemet! (Varför ska vi gå med 'vanligt folk'? (samhällare))

// avatarex, inte fullt lika elitistisk som det låter
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Tänk på att du frilansar!

Vad tycker CJS om att du talar så illa om M&V?

Jupp, jag talar illa om M&V trots att jag frilansar! Men om CJS, eller de på Neogames, eller whatever, inte kan ta kritik (vilket jag är ganska så övertygad om att han/de kan), ja då vill jag inte frilansa för honom/dem, så enkelt är det. Ingen blind Eonfanatism för min del, tack (även om Eon är bra, kan det altlid göras bättre)! :gremtongue: Man måste alltid vara öppen för kritik, så enkelt är det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Tänk på att du frilansar!

"Man måste alltid vara öppen för kritik, så enkelt är det."

Det är en sak att vara öppen för kritik, det är en helt annan sak att hålla med kritikerna.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Tänk på att du frilansar!

Det är en sak att vara öppen för kritik, det är en helt annan sak att hålla med kritikerna.

Sant, men ska man verkligen avfärda någons åsikt bara för att den är skiljd från ens egna?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Tänk på att du frilansar!

"Sant, men ska man verkligen avfärda någons åsikt bara för att den är skiljd från ens egna?"

Inte nödvändigtvis. Men bara för att man är kritiker så behöver man inte ha rätt.

Och när det gäller smaksaker så anser jag (faktiskt) att den som är villig att hosta upp 40 papp för att få kalaset tryckt är den som har rätt.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Tänk på att du frilansar!

Inte nödvändigtvis. Men bara för att man är kritiker så behöver man inte ha rätt.

Helt korrekt, men jag anser personligen att termen "rätt" är väldigt illa vald, just eftersom det handlar om en smaksak - därmed finns inget rätt och fel. Och javisst, vill man ge ut en modell för 40 papp, så får man all rätt till det, oavsett vad andra tycker. Frågan är dock om man därmed ska nöja sig med det, och inte acceptera någon kritik, eller om man ska försöka se hur modulen kan förbättras, exempelvis genom en ny upplaga. För om man inte accepterar kritik, riskerar man att stagnera. Och då en ny upplaga av M&V tydligen är på väg (åtminstone i någon form, någon gång), kan ju inte Neogamesgänget ha ansett att M&V är perfekt.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Tänk på att du frilansar!

"Och då en ny upplaga av M&V tydligen är på väg (åtminstone i någon form, någon gång), kan ju inte Neogamesgänget ha ansett att M&V är perfekt."

De kanske ansåg att de inte hade fått plats för allt och därför ville göra en ny, utbyggnad av M&V. Alla tycker inte att den är kass. Tänk dessutom på att M&V automatiskt är helig eftersom att neoGames har skrivit den :gremwink:.

Om det hela gällde att "förbättra" gamla M&V så hade då jag inte köpt den nya... nej, för fasen, man vill ju ha mer monster att slakta :gremcool:.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Lite allvar...

Tänk dessutom på att M&V automatiskt är helig eftersom att neoGames har skrivit den.

Visst, du menar det som ett skämt, men om vi ska vara allvarliga en stund så tycker jag mig ibland se en sådan inställning på detta forum, en "Eon is holier than thou"-attityd (jag anklagar ingen, men den tycks ändå förekomma ibland). :gremtongue: Ungefär som vissa extrema fans av musikgrupper, som blir direkt rasande när någon ens vågar antyda att gruppen (eller i detta fall Eon och alla dess moduler) kanske inte det bästa som hänt mänskligheten sedan skivat bröd. :gremwink: Personligen tycker jag att en sådan inställning är jävligt löjligt och direkt antikonstruktiv, men det är väl egentligen inte så konstigt att den förekommer, då den är vanlig på väldigt många andra ställen. Varför skulle rollspelare, och specifikt då Eonspelare, vara "bättre" eller mer toleranta än andra människor, så att säga?

Däremot skulle jag själv bli ytterst besviken om detta forum, eller Neogames produkter, förvandlades till nån form av "klubb för inbördes beundran" ( :gremtongue: ) eftersom det antagligen skulle skjuta Eon i sank. Och det vore ju mycket synd, eftersom Eon onekligen är ett bra rollspel.
 
Top