NYHET Ny rollspelsförläggare i Stockholm - White Wolf återuppstår!

Vi spelade hela Orpheus, men det är ju egentligen en färdig kampanj... vad mer finns det att göra?

Ett annat spel som utförs på samma sorts sätt som Orpheus, där spelet är kampanjen, däremot! Det är guld.
Nytt och bättre på samma tema. Ny handlig. Tematiskt lik. Etc.

Jag kan inte min white wolf eller WoD. Jag är ändå nyfiken 😀

1) innebär det här att WW kommer göra svenska rollspelsprodukter framöver?

2) Blir Vampire v5 under detta bolag eller är det separat?

Sorry om det var dumma frågor.

Jag som föredrar New world of darkness (eller Chronicles of darkness som de senare kallades) finns det chans att det kommer komma något till det eller är det gamla spelen som gäller?

Jag frågar för att jag pratat med folk som har gjort saker med Vampire's IP de senaste åren och de var väldigt låsta i vad de fick göra, vilken art direction de kunde använda, vilka teman de fick närma sig med mera.
När du anammar en licens som licenstagare brukar det medfölja liknande IP/Brand Guidelines, vilket är naturligt. I princip alla professionella licensgivare har detta.

Jag kan inte min white wolf eller WoD. Jag är ändå nyfiken 😀

1) innebär det här att WW kommer göra svenska rollspelsprodukter framöver?

2) Blir Vampire v5 under detta bolag eller är det separat?

Sorry om det var dumma frågor.

Det finns inga dumma frågor. :)

1) Nej, vår utgivning är på engelska, med översättningspartners för andra språk.

2) Vampire: The Masquerade är ett av flera franchises som ligger under White Wolf / World of Darkness.

Jag som föredrar New world of darkness (eller Chronicles of darkness som de senare kallades) finns det chans att det kommer komma något till det eller är det gamla spelen som gäller?

Vet inte vad du menar med "det gamla spelen"? Har du lust att förtydliga så jag svarar på rätt fråga? :-)

Vet inte vad du menar med "det gamla spelen"? Har du lust att förtydliga så jag svarar på rätt fråga? :-)
Jag gissar att han menar dem blåa regelboken som efterföljdes med Vampire: The Requiem, Werewolf: the Forsaken, Mage: the Awakening, Changeling: the Lost etc. Och om det inte var vad @Lukas menade så kan jag fråga det då, även om jag gissar svaret är att det inte är aktuellt med dem, utan det är Vampire: The Masquerade och de andra spelen som gäller.

(Jag tycker ju det är bra - bortsett från Changeling: The Lost som jag föredrar framför Changeling: The Dreaming.)

Jag gissar att han menar dem blåa regelboken som efterföljdes med Vampire: The Requiem, Werewolf: the Forsaken, Mage: the Awakening, Changeling: the Lost etc. Och om det inte var vad @Lukas menade så kan jag fråga det då, även om jag gissar svaret är att det inte är aktuellt med dem, utan det är Vampire: The Masquerade och de andra spelen som gäller.

(Jag tycker ju det är bra - bortsett från Changeling: The Lost som jag föredrar framför Changeling: The Dreaming.)
Precis så

Det är ganska vanligt att folk föredrar Changeling: The Lost... Jag gör det tex.

Kommer det komma fler Choice of Games spel som Nightroad och Book of Hungry Names? För de är JÄTTEBRA och vi vill köpa fler av dem. Och DLC till de som finns.

Kommer det komma fler Choice of Games spel som Nightroad och Book of Hungry Names? För de är JÄTTEBRA och vi vill köpa fler av dem. Och DLC till de som finns.

Tack för berömmet! Jag kan inte gå in på detaljer men jag kan säga att vi har ett stort antal dataspel under utveckling, tillsammans med partners.

Den eviga frågan - hur sammanlänkade ska de olika spelen vara.
I nya WoD var svaret att det var meningen att de skulle vara länkade. I gamla WoD blev flera av spelen automatiskt sämre av att länkas. "Jag är prins av den här staden. Jag kontrollerar allt i dess invånares liv. Det är en mörk och hemsk, korrupt och realistisk men övernaturlig värld och jag är vampyren som suger ut alla" "Cool. Jag är pilot och veteran från rymdkriget med en lasterpistol" "Själv är jag en söt liten kaninpojke som låtsas att jag bor i ett sagoslott"

Visst, vampire och werewolf blev inte supermycket sämre av att blandas ihop som antagonister och det kunde till och med finnas coola detaljer man kunde föra över mellan spelen som hur andevärldarna vidrördes och Wraith och Giovanni (numera Hecata) kunde ge djup till saker. Men på det stora hela förstörde det verkligen en del av stämningen Vampire att de inte överhuvudtaget kändes som att de styrde städerna ifrån skuggorna för att Pentex och Teknokratin sprang runt där ute och kontrollerade hela verkligheten. Det var också vad som gjorde maskeraden omöjlig och fick oss att vara i den extremt dumma "smartphonen är maskeradens undergång" timelinen som börjades av Justin Achili och kompani i och med revised edition. Jag har extremt mycket mer tankar om det. Men tror jag raderar resten av mitt bittra rant eftersom det inte har så mycket att göra med crossovers mellan spelen.

Det var också vad som gjorde maskeraden omöjlig och fick oss att vara i den extremt dumma "smartphonen är maskeradens undergång" timelinen som börjades av Justin Achili och kompani i och med revised edition. Jag har extremt mycket mer tankar om det. Men tror jag raderar resten av mitt bittra rant eftersom det inte har så mycket att göra med crossovers mellan spelen.

Så, i ett hypotetiskt "VTM6", vad skulle du vilja se?

Back