Jag har spellett äventyren Diamantäpplet, Jarla, Regnsynd samt halva Sorgernas Brunn. Vilket av dessa som är bäst är svårt att säga, men jag kan ge lite omdömen och kanske komma fram till något.
Diamantäpplet hade en bra layout och schyssta tabeller, t.ex. kostnad för mat på värdshus, väder, saker som kan hända i träsket osv. Dessutom var det lagom långt att läsa igenom, när ett äventyr blir på mer än 100 sidor känns det smått hopplöst för mig

Att det fanns lite extramaterial på internet gjorde saken bara bättre.
Jarla var lite rörigt att komma igång med, eftersom rollpersonernas frihet är så stor. Det är en del att läsa igenom och mycket ansvar ligger på spelledaren, men när man väl kom igång med det så blev det ett av de bättre äventyren jag spelat. Som modul är Jarla väldigt bra eftersom den innehåller så mycket om staden.
Regnsynd var också lagom långt, som sagt så kan för långa äventyr vara jobbiga att plöja igenom som spelledare. Dessutom tycker jag att de fick in mystiken på ett bra sätt i äventyret, hela upplägget är bra.
Sorgernas Brunn är på gränsen till för långt och enligt mig lite tråkigt skrivet, man får inte veta så mycket om några kritiska situationer, ska inte avslöja vilka, men ni som har läst förstår nog. Jag skulle vilja ha mer ingående beskrivningar på vad rollpersonerna kan tänkas göra och vad SLP:er kan tänkas göra, gärna med episkt stuk och häftiga repliker (Luke, I am your father!).
Dock så har jag inte spellett hela och det är ändå ett relativt bra äventyr, dock inte något jag skulle rekommendera framför de andra.
Vad gäller De fördömdas sista hopp så har jag inte orkat läsa igenom hela, enligt mig är det för långt helt enkelt...
Så, summa summarum, det bästa äventyret blir.... *trummvirvlar*
Diamantäpplet!
Dock rekommenderar jag Jarla till de som vill ha friare äventyr där SL tvingas tänka lite mer.