Nekromanti Ny på rollspel

machan

Veteran
Joined
27 Feb 2015
Messages
7
LordTengel;n73398 said:
Det närmaste jag vet kommer att startas upp nytt här är Star Wars... Är du nördig på sådant? :grin:
Oh. Jag gillar filmerna - så jag är insatt i dem. Skulle jättegärna testa det :D
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,060
Location
Linköping
Jag är också linköpingsbo med en seglivad fascination för antikens medelhavskulturer med visst fokus på Rom och för nuvarande är nog favoritsystem Mouse Guard. För tillfället har jag en spelgrupp och tvingats inse att det nog bara får plats ett speltillfälle i veckan bland allt annat men gillar även att prata om, dissikera och bygga spel. Min närvaro här har dock en tendens att gå i vågor.

Som nämnts så är LinCon ett gjutet tillfälle att stöta på bekanta i verkligheten och Indierummet är ett trevligt sådant ställe. Tebaren brukar också generera en och annan trevlig person. Om man bara kunde plocka ihop en kaffebar också...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Björn Wärmedal;n73317 said:
Hahaha. Jag får nog sova på soffan i natt om jag föreslår det för frugan ;) "Jo, älskling, jag tänkte att vi kanske skulle ta vår åksjuka dotter och biltokiga son och fara på rollspelskonvent 100 mil bort strax innan förlossningen. Jag vet att du inte är intresserad av rollspel, men du kanske kan hänga i caféet med barnen eller nåt medan jag spelar?"
Frun är bortrest den helgen så jag är ensam i Linköping med kidsen. Ni kan hänga med mig. ;)

Nu är det snart två år sedan jag spelade fysiskt bordsrollspel. Varför går tiden så jäkla fort för? Skype-rollspel däremot är det nya svarta.
 
Top