Nekromanti Ny på rollspel

machan

Veteran
Joined
27 Feb 2015
Messages
7
Tjatja!
Är en 20 årig tjej som velat syssla med rollspel ett tag, men aldrig hittat några att göra det med : (
Om det finns några i Linköpingstrakten kan de gärna meddela mig, annars kan jag gärna testa över skype.

Har spelat lite dungeons and dragons, men det var länge sen. Så vill någon utbilda en newbie så finns em här ^^
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Välkommen till forumet! Vi har nog både linköpingsbor och skypespelare här så jag tror du kommer få napp. :)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Välkommen till forumet. Det finns garanterat Linköpingsbor här på forumet (de jag känner till är dock i Stockholm på DanCon över helgen). Linköping har också ett spelkonvent (LinCon) en gång per år där det brukar hållas rollspelande (Indierummet arrangeras av folk som är aktiva här). Så oberoende vilken sorts spelstil du gillar (det finns många sätt att spela bordsrollspel på) så lär du hitta folk att spela med :)

Lägg gärna upp en tråd i kontaktforumet också, http://www.rollspel.nu/forum/allm%C3...ng-och-kontakt

Edit: Och där har en av de som jag tänkte på postat. :)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
WHOHO!!! Linköpingsbo!

Välkommen! Jag bor i Linköping och nya spelare är alltid trevligt att träffa. Hör av dig så får vi se vad vi kan göra för varandra.

/Cissi
 

machan

Veteran
Joined
27 Feb 2015
Messages
7
Naw!!

Vad alla är snälla ^^

Vill prova på allting - så ingenting är uteslutet : )
(lite sugen på Anima, för det har jag hört är bra)
 

machan

Veteran
Joined
27 Feb 2015
Messages
7
Björn Wärmedal;n73282 said:
Jag vill också bo i Linköping! Skitroligt att spela med Cissi ju! <3

Och välkommen, förresten :)
Du får komma till Lincon så kan vi spela tillsammans : D
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Hör absolut av dig till Cissi. Inte nog med att hon är forumets mysigaste person, hon är också skitkul att spela med. :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
Jag önskar det vore så enkelt :) Det är ju 14-17 maj i år, dvs bara några dagar innan vi har beräknad förlossning. Jag vill ju inte gärna riskera att missa den, även om det hade varit roligt att få spela med er.
 

machan

Veteran
Joined
27 Feb 2015
Messages
7
Björn Wärmedal;n73290 said:
Jag önskar det vore så enkelt :) Det är ju 14-17 maj i år, dvs bara några dagar innan vi har beräknad förlossning. Jag vill ju inte gärna riskera att missa den, även om det hade varit roligt att få spela med er.
Kan ju föda där och ha en Lincon bäbis : D
 

machan

Veteran
Joined
27 Feb 2015
Messages
7
Genesis;n73289 said:
Hör absolut av dig till Cissi. Inte nog med att hon är forumets mysigaste person, hon är också skitkul att spela med. :)
Skrev ett meddelande. Hoppas hon hör av sig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Jag och Rickard Elimää kommer att hålla i Indierummet på LinCon och jag kan varmt rekommendera att du kommer förbi och leker lite med oss! I år ska vi försöka utmana mediet en aning med spel som kanske inte riktigt är rollspel eller ens spel (och det är det jag tror kommer att bli fetast) men klassikerna kommer givetvis att finnas de också. Vi ses där!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
machan;n73312 said:
Kan ju föda där och ha en Lincon bäbis : D
Hahaha. Jag får nog sova på soffan i natt om jag föreslår det för frugan ;) "Jo, älskling, jag tänkte att vi kanske skulle ta vår åksjuka dotter och biltokiga son och fara på rollspelskonvent 100 mil bort strax innan förlossningen. Jag vet att du inte är intresserad av rollspel, men du kanske kan hänga i caféet med barnen eller nåt medan jag spelar?"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n73317 said:
Hahaha. Jag får nog sova på soffan i natt om jag föreslår det för frugan ;) "Jo, älskling, jag tänkte att vi kanske skulle ta vår åksjuka dotter och biltokiga son och fara på rollspelskonvent 100 mil bort strax innan förlossningen. Jag vet att du inte är intresserad av rollspel, men du kanske kan hänga i caféet med barnen eller nåt medan jag spelar?"

100 spänn om du fejkar det riktigt bra och fångar det på film! :D
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag funderar nästan lite på vad Björn och Genesis är ute eftet med det där smörandet. ;-)

Vi är ett härligt gäng. Det är kul att ha dig här och boka av kristi flygare så går vi ihop till Rasmus och kör lite ordentligt spel. Det är fantastiskt kul att spela i indierummet med honom. :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Varmt välkommen!
Hoppas du hittar de människor och det rollspel som du letar efter!
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
machan;n73272 said:
Naw!!

Vad alla är snälla ^^

Vill prova på allting - så ingenting är uteslutet : )
(lite sugen på Anima, för det har jag hört är bra)
Det närmaste jag vet kommer att startas upp nytt här är Star Wars... Är du nördig på sådant? :grin:
 
Top