Nekromanti Nyårslöften 2010

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
Ja, efter att ha läst allas nyårslöften inför 2009 och skrattat så jag nästan gråter åt några så tyckte jag väl att vi kan ha en tråd om nyårslöften för 2010.

Själv önskar jag att jag kunde lämna följande:
*bli smal, lång och vacker.
Kommer ju uppenbarligen faila eftersom man inte växer annat än på bredden när man är fyllt 30. Vacker är jag redan, men smal är kanke något att jobba på.

Så här kommer de verkliga löftena:
*Skriva klart Mundana Bestar i Eon.
(Legion ser nog till att jag håller det här)
*Få nån av mina romaner utgivna.
(Så ambitiöst av mig.)
*Klippa mig och skaffa mig ett välbetalt jobb.
(Har aldrig funkat förut, men kanske det här året då...)
*Bli smal.
(Nu jäääävlar...!)
*Sluta vara obotlig singel.
(Asså, nån stans borde det ju finnas nån som jag står ut med?)
*Ta över världen.
(No comment...)

Gott Nytt År på er alla! :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
skrev detta i den andra tråden:

Har nog aldrig haft ett nyårslöfte men i år så ska jag slå till,

Under år 2010 ska jag spelleda nått!! vad som helst duger om

det så är fia med knuff

/Hans som snackar en massa men spelar lite hockey
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Skriva klart allting om raser och geografi på Illarda.
(Nåja, åtminstone NÄSTAN)
Sätta upp åtminstone en sketch av magin i Illarda.

Träffa Larissa! (obs. Viktigt! >:C)
Sätta på he- Eh, det kanske jag inte ska skriva.

Åka till GothCon. (någon konvent måste la va' de' första)
Skriva något bra till Eon, spelar ingen större roll vad det är.

//Kraetyz, hoppas på att alla ordnar sig
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Åkej, i år också, då:

* Bli smal. SMalare. I slutet av 2010 ska jag ligga nånstans på 70-nånting, max. Just idag väger jag 82. Jag borde fixa det.

* Bli återanställd. Nackdelen med att inte vara färdig med studierna är att jobbet bara kan anställa en ett år i taget. Problemet är att jag inte kommer att hinna bli färdig innan det är dags, rent fackligt och så, att ge mig riktig tjänst. Eventuellt blir de tvungna att sparka mig, utan att egentligen ha någon att ersätta mig med. Jobbigt.

* Bli osingel. Gammalt hederligt löfte... Detn som lever får se.

* Skriva klart och publicera något. Jag har flera bullar i ugnen, mest aktuella är väl VÄRMEDÖD och Midnatt, men i värsta fal tar jag väl och renskriver Spandex eller mitt CoC-regelsystem och trycker.

* Klara mina studier fantastiskt bra. Jag ska plugga 100% och jobba 100%. G räknas som "fantastiskt bra".

* Bli färdig nog med något programmeringsprojekt för att kunna släppa det. Kandidater här är väl framför allt Tempest och Journal (som nog ska få ett nytt namn), men jag har ett antal småprojekt liggandes jag kan skruva ihop på kort varsel om det börjar se kymigt ut när 2011 närmar sig.

* Bli bättre på renlevnad. Mindre godis, mer nyttigt. Börja använda jobbets gym.

* Bli skuldfri utom till CSN. Inte långt kvar nu, och i februari blir jag ju tom av med min näst sista prick hos fogden... Är skyldig nån polare en tusenlapp och har lite kvar av min Thornskuld, men det lär jag kunna lösa rätt snabbt.

* Åka till GothCon.

* Sälja fler än 20 exemplar av Evolutionens Barn
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Som sagt, jag lovar att flytta från Uppsala. Vart spelar ingen roll, jag vill bort från den staden som gjuter alla människors själar i samma mall. Bryt upp, bryt upp osv.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nyx said:
Ja, efter att ha läst allas nyårslöften inför 2009 och skrattat så jag nästan gråter åt några så tyckte jag väl att vi kan ha en tråd om nyårslöften för 2010.

Själv önskar jag att jag kunde lämna följande:
*bli smal, lång och vacker.
Kommer ju uppenbarligen faila eftersom man inte växer annat än på bredden när man är fyllt 30. Vacker är jag redan, men smal är kanke något att jobba på.

Så här kommer de verkliga löftena:
*Skriva klart Mundana Bestar i Eon.
(Legion ser nog till att jag håller det här)
*Få nån av mina romaner utgivna.
(Så ambitiöst av mig.)
*Klippa mig och skaffa mig ett välbetalt jobb.
(Har aldrig funkat förut, men kanske det här året då...)
*Bli smal.
(Nu jäääävlar...!)
*Sluta vara obotlig singel.
(Asså, nån stans borde det ju finnas nån som jag står ut med?)
*Ta över världen.
(No comment...)

Gott Nytt År på er alla! :gremsmile:
TIPS: skriv färdigt det du ska skriva först, sluta vara singel sen... annars blir du ALDRIG klar med skrivandet.
:gremgrin:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
* Bli en bättre och mer kärleksfull fästman.
- Jag vill alltid bli bättre.

* Hamna i Uppsala kommuns byggnadsnämnd eller kultur och fritidsnämnden.
- Så det blir något ordning.

* Spela ett rollspel som inte är fantasy eller utspelar sig i en historisk miljö.
- Vore fränt att lära sig något nytt, så länge illustrationerna inte är manga så är jag nöjd med mitt framtida val.

* Besöka Gothcon eller något annat konvent.
- Kul att prova på

* Hålla med Krank i en politisk diskussion.
- Listan behöver en utmaning.

* Anklaga Ymir för att tänka för mycket "fjantasy"
- Det vore roligt

* Byta namn och profilbild varje gång jag kommit upp i 150 nya inlägg (300, 450, 600, osv)
- Nästa namn blir Paddy the knife tror jag!
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Lära mig att uppleva och ta del av den verkliga världen istället för att konstant låta tankarna flöda kring artificiella världar från rollspel, dataspel eller berättelser i bild och text. Visst kommer jag att fortsätta att spela, läsa och skapa, men jag måste fokusera på verkliga ting. Jag är vuxen nu och behöver ta tag i saker.
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
Arfert said:
TIPS: skriv färdigt det du ska skriva först, sluta vara singel sen... annars blir du ALDRIG klar med skrivandet.
:gremgrin:
He he... Det som var största klagomålet ifrån förra partnern var att jag aldrig "hade tid" samt att jag "spelade för mycket rollspel". Måste skaffa en partner som kan få mig nog dödskär för att jag ska sluta leva i låtsasvärldar flera timmar varje helg! :gremwink:
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Härmed svär jag vid allt jag håller för heligt (inte mycket, mind you) att efter förmåga och ork eftersträva att dessa mål uppfylls någon gång under 2010:

- Sluta upp med att röka.

- Gå upp i vikt.

- Upphöra med att vara singel (yes, jag hakar på det tåget).

- Träna hårt och regelbundet.

- Plugga seriöst och effektivt.

- Göra något totalt awesome som hänför alla i min omgivning och som det kommer talas om i generationer. Detta blir min prio ett.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gått Nytt År på er!!

Först får man väll önska er: Gott Nytt År!!
Nyårslöften då, det blir väll det gamla vanliga. Att jag under inga omständigheter kommer att ge några nyårslöften.. Har lyckats ganska bra med det de senaste åren.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Mina löften äro tre:

1. Göra klart Calanor-Klanernas land (till SAGA) tillsammans med Arfert.

2. Dra mitt strå till stacken gällande Sandukar-Hoppets stad (till NOIR) tillsammans med Team Noir.

3. Skriva minst 1 Fenixartikel

/A
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Nu ska vi se. Förra året sejfade jag ganska mycket. Dags att slå på lite större. Det verkar dock mest bli jobbrelaterade saker - igen.

1. Få någonting publicerat
2. Få en ny(are) jobbdator
3. Få en utmärkelse eller ekonomiskt bidrag för något jobbrelaterat.
4. Effektivisera någon eller några arbetsrutiner.

//erik. tjohej
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Börjar med att gå igenom mina löften från förra året:

* Sluta vara tjock till sommaren.
Det här lovar jag varje år, för jag brukar väga 5-10 kilo mer på vintern än på sommaren.
Det här halv-lyckades jag med. Jag var inte tjock som en gris i alla fall.

* Måla om min lägenhet
Har varit påtänkt i alla tre år jag har bott här men ändå inte blivit av för att det krävs en del underarbete för att de gamla fula strukturtapeterna är spruckna och bubbliga. Jag har dock fått tips om någon tjock papp man kan limma utanpå dem istället för att riva ner dem och bredspackla &c.
Misslyckades, men nästa år så jävlar ska det bli av!

* Lägga in golv i köket och spackla/måla väggen jag har byggt där
Det var nog två år sedan jag rev en vägg och skåp och så i köket, och projektet är fortfarande inte klart. :gremfrown:
Lyckat! Det är klart så när på lite lister som jag ändå inte vill sätta dit innan ommålningen av lägenheten är gjord.

* Organisera om min klädkammare
Jag var faktiskt och tittade på olika hyllsystem och sådär, men plånboken sa ifrån.

* Lyssna på reggae
Jag har verkligen noll koll på reggae, och det känns lite synd. Om någon har bra reggaetips får ni gärna skicka dem till mig :gremsmile:
Det här är det pinsammaste av dem alla att jag misslyckades med. Jag fick till och med ypperlig hjälp här på forumet i sommras, men ändå lyckades jag inte lyssna på reggae. Jag skäms.

Så löften inför 2010 då?
* Sluta vara tjock till sommaren
As usual.

* Måla om lägenheten
Nu jävlar... :gremsmile:

* Organisera om min klädkammare
Måste göras.

* Get back into my a-game!
Jag har varit dålig rätt länge nu. Mått dåligt och sådär, det är fan dags att rycka upp sig nu.

* Ha julgran julen 2010
Försökte i år, men misslyckades.

* Rama in och sätta upp Freddie
2008 köpte jag en stor fotoutskrift av Freddie Mercury som jag vill ha på väggen. Problemet är att den är för stor. IKEA:s största ramar räcker inte. Har kollat med en ramfirma och de vill ha över tusingen för att rama in honom.

Oavsett hur jag väljer att lösa det ska Freddie upp på väggen innan hans födelsedag 2010-11-24. Alternativen som finns är: Beskära honom, punga ut till ramfirman eller bygga en egen ram.

* Få till en första release-version av Barnes
Det här är ett hobbyprogrammeringsprojekt som inte rör rollspel över huvud taget.

Precis som förra året efterfrågar jag en halvtidstråd i månadsskiftet juni/juli så man kan bli påmind om att halva tiden har gått. :gremsmile:

Gott nytt år på er alla!
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Mina planer för året:

Komma igång med mitt skrivande igen.

Spelleda något. Helst då något som kan bli en längre kampanj och inte bara en one-shot.

Besöka minst 3 spelkonvent.

Träna lite mer. Simning för motion och mer bågskytte för att bli bättre där. Målet är ju att på inomhus-SM kvala till dag 2, och helst kunna klara elimineringsronden där så man får skjuta finalskytte.

/Ulfgeir
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Nyårslöften:

- Gå på en större konsert (kvarstår från 2009)
- 3 nya vänner

och en får vi se...

Gott Nytt År på er!
 
G

Guest

Guest
  • Vara mer ärlig mot mig själv
  • Bära något rosa klädesplagg under året
 
Top