Nekromanti Nyårslöften inför 2009 då...

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så, har ni några nyårslöften som skall ges inför nästa år ??
För min del så kommer det bli samma löfte, som förra året. Att jag inte ska ge några löften alls.. =) Har lyckats hålla samma löfte bra många år nu.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Tja, det är väl dags att kolla in de där dumma löftena man gav förra året...

1. Plugga. På riktigt. Inte bara gå på tre föreläsningar och sedan dra.

Failure - Men... Varför ville jag det för? Under året som gick så kom jag på att jag inte ville plugga, så det här var ju ett sällsynt dumt nyårslöfte.

2. Inte duka under för någon av alla mina neuroser och ångestattacker, utan ta itu med dem som en riktig människa.

Failure - ...förstås. :^) Men det där var nog mer skrivet på skoj än som ett seriöst löfte.

3. Skriva den där novellen och skicka in till minotauren eller nova.

Failure - Vad är egentligen det här för besatthet jag hade med noveller, för ett par år sedan? Jag hade helt glömt bort det här nyårslöftet.

4. Teckna och tuscha en serie. Inte nödvändigtvis något långt verk, men ändå en fullständig historia.

Failure - Men det här var ett bra nyårslöfte. Den här skall jag spara till nästa år.

5. Bli stammis. Det skall gå.

Failure - Men vem fan bryr sig om att bli stammis, egentligen? Vilket puckat nyårslöfte. Det är ju skitjobbigt när folk känner igen en när man skall ut och köpa något. Bara man ska ut och köpa en pizza så måste man raka sig och göra sig fin, som inför värsta dejten. Korkat.

6. Återigen: Inte vänta tills det absolut sista datumet med åtminstone en enda sak. Hur svårt kan det vara, egentligen?

Success! - Betalade faktiskt in en räkning i ganska god tid innan förfallodatum. Det kändes märkligt och sällsamt.

7. Inte bli sjavigt långhårig.

Failure - ...tror jag nog att jag får säga om det.

8. Spela in något eget meddelande på telefonsvararen i min mobil.

Failure - Men väldigt bra nyårslöfte! Den här skall jag spara till nästa år.

9. Göra ett eget kortspel, och lägga ut på wrnu.

Failure - ...men jag har några på gång.

10. Vi kan ta det där med "jag älskar dig" en gång till. Det är ett trevligt löfte.

Failure - ...och det är ju inte ett dugg trevligt nyårslöfte, det är fucking tragiskt. Jag ska ha mer nyårslöften om hat och bitterhet framöver, tror jag bestämt.

---

Så, eh... Fullständigt misslyckat år, med andra ord. Men skam den som ger sig, här kommer det nya löften för 2009:

1. Teckna en serie. Behöver inte tuschas, och det behöver inte vara någon lång historia.
2. Göra ett kortspel och lägga ut på wrnu.
3. Spela in något eget meddelande på telefonsvararen.
4. Inte få diabetes. Det vore tråkigt.
5. Baka något. Igen. En klassiker från två år sedan.
6. Ge någon en fin komplimang, utan att låta som ett creepo.
7. Ringa morsan lite oftare.
8. Fixa en avatar på wrnu.
9. Skaffa en ärkefiende. Någon som jag verkligen tycker illa om och som jag får motarbeta med alla mina krafter.
10. Hålla åtminstone en tredjedel av ovanstående löften.

Där har vi en finfin lista.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Tänkte väl vara trist-PK och köra på vegetarian, åtminstånde i veckorna, och kanske allätare på helger. Samma gällande godis och dricka. Sedan.. Vill jag nog ha lite "roligare" löften, eller inställningar, som att försöka skriva ihop mitt rollspel jag snickrat på i flera år, få ihop vår spelgrupp igen, börja läsa mer böcker.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,874
Location
Göteborg
* Släppa ett spel.

* Arrangera åtminstone sex stycken speldesignutmaningar under året på wrnu. Old Skool-utmaningen räknas, eftersom deadline är satt till 11:e januari.

* Tjäna pengar på Photoshop, på ett eller annat vis.

* Hålla urverksbloggen levande med åtminstone två poster i månaden.

* Stirra på det här inlägget åtminstone fyra gånger innan december.

* Skaffa en flickvän. Vete fan hur jag skall få tid med en, då jag endast har två lediga kvällar i veckan, men det börjar bli dags nu.

* Laga minst en ordentlig matlåda som kan ätas utan ketchup.

* Ta över världen, eller åtminstone en hyfsad procentandel av den.

* Spela PTA.

För varje missat löfte skall 200 spänn skänkas till välgörenhet. Och jag skänker ALDRIG till välgörenhet.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag har bockat av tre års nyårslöften som en duktig flicka:

2006: Få kondis och bli lagom smal - det gick över förväntan
2007: Skaffa minst 4 nya vänner - det gick kalas, en hel svans med trevliga brädspelare.
2008: Lyssna mer på musik - check! Har tack vare Lexx nu även Spotify, så nu ska musikåret avslutas på topp.

2009 ska jag ha större utmaningar, så det får bli nåt sånt här:

- Besöka en livekonsert
- Ta upp tecknandet igen
- Förvåna en person varje vecka (mig själv räknas också).

Jag har haft ett väldigt roligt 2008, mycket tack vare mitt löfte 2007, så jag hoppas 2009 fortsätter i samma stil. Jag har haft en viss längtan efter förändring som jag antar är nån slags tidig 40-årskris, kan jag använda den energin smart så kanske 2009 blir året då allt (bra) hände.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag har bara ett…

… bli klar med avhandlingen.

//erik. och ha ett jobb efter det kanske…
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
Förra årets löfte:

Nyårslöften för 2008: Jag vet att jag bittert kommer att få ångra det här, men jag lovar att skriva åtminstone ett rollspel. Så, nu var det sagt. Stå beredda med hånskratten till nästa nyårsafton.
Givetvis har jag inte skrivit något rollspel, men jag tror inte heller att någon bryr sig tillräckligt mycket om mig för att hånskratta. Så allt är bra.

Mitt nyårslöfte för 2009 är att lära mig franska. Och, vafan, skriva en roman.

/Kalle
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Få mina spelregler i komplett och användbart skick. Inte nödvändigtvis färdigtestade och utgivna, men kompletta i ett tillstånd jag är nöjd med.

Skaffa ett jobb. Antagligen kommer jag klippa mig några gånger också, men det är inte så viktigt.

Få något publicerat, någonstans.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Hmm. Johans låter rätt bra, men jag måste väl kunna komma på något? Vi tar lite rollspelsrelaterat:
- Spela Oskrivna Blad som det är skrivet ur boken. Samma kampanj minst tre spelmöten, helst med mina nuvarande spelgrupp (jag har försökt och misslyckats tidigare, men det ska gå!)
- Spela fram till någon form av slut i DnD, vilket först kräver att de stackars spelarna får en ordentlig quest. Det får gärna vara jättecheesy rädda världen-stuff, men det ska vara mer än dungeon of the week.
- Köpa ett utländskt rollspel som inte finns i SF-bokhandeln. Detta kräver att jag tar kontakt med antingen min far eller Hunk, och det har jag inte vågat än. (Ja, alltså, jag har kontakt med min far, men har inte fått låna hans mastercard för att köpa rollspel. Jobbigt det där med att vara minderårig.)

Det får räcka för den här gången.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Spela många nya spel, både rollspel och brädspel.
Studera duktigt.
Motionera när vädret tillåter. Minst 30 minuter varje dag.
Skriva något varje dag.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Feuflux i förra årets tråd said:
Rollspelsrelaterade löften inför 2008 då:
* Spelled Viking för de båda jag pratat med det om (och dra med Malin om det går).
* Skriv klart ett solo-äventyr.

Övriga nyårslöften:
* Bli bra (eller tja, sluta vara helkass iaf) på att laga mat.
* Jag har inte spellett Viking än. Jag har inte spellett rollspel alls. Jag har inte ens spelat rollspel. Jag har arrat varulvsspel här på forumet dock, men det är ju inte direkt i närheten.

* Har inte hänt ett skvatt på solospel-fronten. Har två sovande projekt och sen har jag ju min (orealistiska) plan att skriva ett spel i AGS nån gång...

* Hahaha! Vill du ha pasta till det här misslyckandet?

Vad ska jag lova till nästa år då?

* Äh, jag låter Viking-SL-löftet stå kvar. Jag tror t.o.m. att en av de tilltänkta spelarna minns att jag lovat dem.

* Jag ska delta i ett varulvsspel som spelare (om ingen, inte ens Bearnie, anordnar nåt så lovar jag istället att leda ett igen).

* Jag ska fortsätta med d12comic varje måndag från och med nån gång i januari.

Det får räcka.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Feuflux said:
* Jag ska delta i ett varulvsspel som spelare (om ingen, inte ens Bearnie, anordnar nåt så lovar jag istället att leda ett igen).
Nu kommer ju alla tänka "hihi, skitbra, om vi inte gör nått kommer Fluffe fixa..!". Såna där "annars gör ja't själv"-grejer ska man bara avslöja NÄR MAN VÄL tar tag någonting man väntat på att nån annan ska göra, då verkar man som hjälten istället. :gremsmile:
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Arfert said:
Jag tänkte släppa MINST ett rollspel nästa år, kanske två och möjligen tre.
Wow, ambitöst -vad blire för spel då?

PS: ger aldrig nyårslöften-annars vore det mest aktuella att se till att gifta mig... DS.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Inte just nyårslöften utan allmänna målsättningar:
- Jag skall bli än mer öppen för andras åsikter
- Jag skall visa mina nära och kära tydligare hur jag bryr mig om dem
- Jag skall utveckla och förfina mina ledaregenskaper i min roll som VD
- Jag skall konditionsträna
- En speltestversion av nästa rollspelsskapelse borde bli klar
- Lägga mer fokus på Noir och kommande moduler
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Hmm, nu ska vi se.

* Sluta vara tjock till sommaren.
Det här lovar jag varje år, för jag brukar väga 5-10 kilo mer på vintern än på sommaren.

* Måla om min lägenhet
Har varit påtänkt i alla tre år jag har bott här men ändå inte blivit av för att det krävs en del underarbete för att de gamla fula strukturtapeterna är spruckna och bubbliga. Jag har dock fått tips om någon tjock papp man kan limma utanpå dem istället för att riva ner dem och bredspackla &c.

* Lägga in golv i köket och spackla/måla väggen jag har byggt där
Det var nog två år sedan jag rev en vägg och skåp och så i köket, och projektet är fortfarande inte klart. :gremfrown:

* Organisera om min klädkammare

* Lyssna på reggae
Jag har verkligen noll koll på reggae, och det känns lite synd. Om någon har bra reggaetips får ni gärna skicka dem till mig :gremsmile:

Hmm, det var nog allt jag kom på.


Johan: Du får gärna göra en halvtids-tråd någon gång i sommar så man blir påmind om vad man lovat. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Mitt ända nyårslöfte är att jag ska försöka hångla upp Jill Johnsson. Hon är så härigt milfig. Min sambo har gett mig tummen upp!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
PW-boken, Haragada Classic, Saga 2.0 och EXIL. Oj, det var visst 4. Men ett av dem är ju nåstan klart, så det ska inte vara omöjligt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,686
Location
Rissne
OK, först då en koll på förra årets:

Men i år då:

* Jag ska gå ner i vikt till under 70. Under 65 så känner jag mig lycklig.

Fail. Under årets julhelg kom jag över 80. Men det var ett bra mål, jag behåller det till nästa år...

* Jag ska vara mer social och se till att utvidga min bekantskapskrets.

Success, jag har fler bekanta och kamrater nu än då. Mest för att jag har jobb och flyttade till nynäshamn,

* Jag ska försöka hitta en flickvän. (Och alla som tänker säga "de dyker bara upp när man inte letar kan gå och skita sig i munnen eller nåt)

Fail i år också.

* Jag ska få klart version 3 av Tempest. Så att skiten åtminstone funkar på nån grundläggande nivå.

Fail. Men jag är ganska nära nu...

* Jag ska få klart en av delböckerna av Scriptura och lägga ut den på Lulu.

Fail men jag har å andra sidan fokuserat mer på Evolutionens Barn.

* Min lägenhet ska överlag vara städad större delen av tiden.

Fail men det blir bättre.




Nå, nya mål/löften...

* Gå ner 10-15 kilo, alltså komma ner under 65-70 nånstans.

* Skaffa flickvän

* Publicera första versionen av EB via Lulu

* Fortsätta jobba vid nynäshamns gymnasium.

* Få färdig version 3 av Tempest så att den åtminstone kan användas hjälpligt.

* Spela en massa rollspel

* Gå på GothCon

Det får fan duga.
 
Top