Vad praktiskt och ekonomiskt och logiskt och fiiiiiint att de tre stora tvångslagstiftningsverksamheterna kan nytja i princip likadana lokaler.
Att regementen och kaserner relatiivt enkelt kunnat byggas om till undervisningslokaler har vi ju redan sett. Uppenbarligen fungerar fängelser också bra...
Fattas bara att de kedjas fast i bänkarna, får snygga uniformer av gamla säckar och att de hyrs ut som billig arbetskraft till olika företag i kommunen. Tänk så bra det vore för problemen med ungdomsfetma om man körde en diet på bröd och vatten och såg till att de fick utföra en massa kroppsarbete.
Läraren blir då den feta förmannen till häst som kramar ett hagelgevär, stirrar på eleverna genom sina reflekterande solglasögon och spottar tuggtobak på dem.
Jag bor bara 400 meter från det gamla fängelset och passerar det på väg till jobbet.
Eftersom jag tycker om barn ser jag mycket fram emot att kunna cykla förbi den idylliska lilla skolan varje ljummen sommarmorgon så att jag kan höra de små änglarna gråta av lycka på andra sidan muren (som naturligtvis har taggtråden kvar för att skydda barnen mot pedofiler, vi måste tänka på barnens bästa).
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.