Nekromanti Nu är det slut på "flumskolan"!

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
De tre stora tvångslagarna

Vad praktiskt och ekonomiskt och logiskt och fiiiiiint att de tre stora tvångslagstiftningsverksamheterna kan nytja i princip likadana lokaler.

Att regementen och kaserner relatiivt enkelt kunnat byggas om till undervisningslokaler har vi ju redan sett. Uppenbarligen fungerar fängelser också bra...

/Bjorn
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fattas bara att de kedjas fast i bänkarna, får snygga uniformer av gamla säckar och att de hyrs ut som billig arbetskraft till olika företag i kommunen. Tänk så bra det vore för problemen med ungdomsfetma om man körde en diet på bröd och vatten och såg till att de fick utföra en massa kroppsarbete. :gremsmile:

Läraren blir då den feta förmannen till häst som kramar ett hagelgevär, stirrar på eleverna genom sina reflekterande solglasögon och spottar tuggtobak på dem.

Så ska de tas de små jäklarna!
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Jag bor bara 400 meter från det gamla fängelset och passerar det på väg till jobbet.

Eftersom jag tycker om barn ser jag mycket fram emot att kunna cykla förbi den idylliska lilla skolan varje ljummen sommarmorgon så att jag kan höra de små änglarna gråta av lycka på andra sidan muren (som naturligtvis har taggtråden kvar för att skydda barnen mot pedofiler, vi måste tänka på barnens bästa).

Gordeg
 
Top