Nekromanti Nordic Noir

Jag tänkte nog på Lapidus (Snabbba cash) Stockholm Noir och hoppades på att Bergting (Gängkrig 145) hade något med det att göra.

Men, det här låter också riktigt spännande!

Snabba Cash räknas in i genren senast jag kollade. Och även saker som Fortitude. Stilmässigt i alla fall.

Vad har du tänkt dig för typ av system?

Nåt väldigt nära Svenska kulter. Det har funkat alldeles ypperligt när vi spelat.

Och än så länge är all omslagsdesign mm bara moodboards. Men det får gärna kännas "mordplats".

Min skissbild är i Bredäng. Mitt hus i bakgrunden.

Visat bilden för folk utanför rollspelssvängen (men i litteratursvängen). "Sjuuuukt bra, urbant men öde... gillar att det inte är några fönster i fasaden... " var en kommentar.

Det är klart. Med i boken, och sedan i annan form. Kanske ettbladsscenarion, kanske annan form.

Arfert;n89423 said:
Visat bilden för folk utanför rollspelssvängen (men i litteratursvängen). "Sjuuuukt bra, urbant men öde... gillar att det inte är några fönster i fasaden... " var en kommentar.

Om du vill förstärka "brottsplatskänslan"; kanske sätta dit ett avspärrningsband med texten "POLIS" som spärrar av gångvägen. :)

Dazumal;n89434 said:
Om du vill förstärka "brottsplatskänslan"; kanske sätta dit ett avspärrningsband med texten "POLIS" som spärrar av gångvägen. :)
Att förstärka en känsla innebär att andra känslor försvagas.

Övertydlighet är sällan effektivast. Det handlar snarare om att ta fram den optimala bilden. Tid finnes till det.

Det var på tiden. En genre som ingen har plockat upp. Lekte med tanken för ett tag sen - men nu är siktet inställt på att skapa ett annat rollspel.

Back