Nekromanti Nordic Noir

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag tänkte nog på Lapidus (Snabbba cash) Stockholm Noir och hoppades på att Bergting (Gängkrig 145) hade något med det att göra.

Men, det här låter också riktigt spännande!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Snabba Cash räknas in i genren senast jag kollade. Och även saker som Fortitude. Stilmässigt i alla fall.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vad har du tänkt dig för typ av system?
Nåt väldigt nära Svenska kulter. Det har funkat alldeles ypperligt när vi spelat.

Och än så länge är all omslagsdesign mm bara moodboards. Men det får gärna kännas "mordplats".

Min skissbild är i Bredäng. Mitt hus i bakgrunden.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Visat bilden för folk utanför rollspelssvängen (men i litteratursvängen). "Sjuuuukt bra, urbant men öde... gillar att det inte är några fönster i fasaden... " var en kommentar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är klart. Med i boken, och sedan i annan form. Kanske ettbladsscenarion, kanske annan form.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Arfert;n89423 said:
Visat bilden för folk utanför rollspelssvängen (men i litteratursvängen). "Sjuuuukt bra, urbant men öde... gillar att det inte är några fönster i fasaden... " var en kommentar.
Om du vill förstärka "brottsplatskänslan"; kanske sätta dit ett avspärrningsband med texten "POLIS" som spärrar av gångvägen. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Dazumal;n89434 said:
Om du vill förstärka "brottsplatskänslan"; kanske sätta dit ett avspärrningsband med texten "POLIS" som spärrar av gångvägen. :)
Att förstärka en känsla innebär att andra känslor försvagas.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Övertydlighet är sällan effektivast. Det handlar snarare om att ta fram den optimala bilden. Tid finnes till det.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Det var på tiden. En genre som ingen har plockat upp. Lekte med tanken för ett tag sen - men nu är siktet inställt på att skapa ett annat rollspel.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Så jävla gött! Det är så härligt mycket Kent över omslaget! (det är en bra sak!!!)
 
Top