Nekromanti [Nor Bannog] Ny blogg tillägnad Saga & Arcaria

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Tangwen Washford, riddare med grånande hår

Dagens inlägg bjuder på en spelledarperson som är veteran, mamma, och har en taskig hosta.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Järnharpan

Det var kul att skriva ett magiskt föremål, så här kommer ett till (som faktiskt inte är magiskt): Järnharpan.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Se, en borg!

När det gäller plötsliga borgbesök håller jag mig till breda penseldrag och riddarromantik: Se, en borg!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Den skarpsynte kan se att den där yrkeslistan är misstänkt lik den i Saga... hmmm :gremwink: Undrar varför.. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skymnings färdkamrater är jättebra, och är visuellt hur jag föreställde mig Arcaria. På pricken. Jag var superinspirerad av serien när jag började skissa på Saga 1991.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert said:
Skymnings färdkamrater är jättebra, och är visuellt hur jag föreställde mig Arcaria. På pricken. Jag var superinspirerad av serien när jag började skissa på Saga 1991.
Det kan jag tänka mig! Synd att den är så otillgänglig nu för tiden. Många bibliotek har någon av delarna, men inte nödvändigtvis alla tre. En nyutgåva med alla tre delarna i vore rena drömmen …
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert said:
Jag håller hårt i mina ex.. :gremwink:
Nu när du offentligt avslöjat att du har såna också i din skattgömma så får du ju vara beredd att ytterligare några äventyrare lär komma på besök. :gremwhistle:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
DeBracy said:
Arfert said:
Jag håller hårt i mina ex.. :gremwink:
Nu när du offentligt avslöjat att du har såna också i din skattgömma så får du ju vara beredd att ytterligare några äventyrare lär komma på besök. :gremwhistle:
Jag är beväpnad. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Bit av sankta Bronwyns underkäke, 8 mark!

Igår babblade jag lite om hur åtminstone norra Arcaria till viss del borde vara en byggarbetsplats om parallellen med vårt 1100-tal håller.

Idag presenterar jag Lilou från Toury som har precis det du behöver (om det du behöver är en falsk relik eller dylikt)!

I förrgår la jag också till en sida på bloggen för att samla Arcarias helgon på en och samma plats.
 
Top