Nekromanti [Nor Bannog] Ny blogg tillägnad Saga & Arcaria

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Joråsåatte … jag har fått för mig att skaffa en blogg tillägnad rollspelet Saga och världen Arcaria. Jag har döpt den till Nor Bannog. Man får läsa om man vill.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tufft. jag borde läsa om Saga. Det känns som ett spel man kanske faktiskt skulle ta och testa någon gång och bara inte läsa.


Storuggla, nu smiter valpen
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Hans E Magnusson said:
Ja men så väl tajmat av dig, jag tog ju fram Sagaboken igår, ja dig kan man lita på.
Strålande
Haha, ja jag tänker ju bara på dig vettu. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Storuggla said:
Tufft. jag borde läsa om Saga. Det känns som ett spel man kanske faktiskt skulle ta och testa någon gång och bara inte läsa.
Do it! Både läs och spela. Och berätta sen om du var tvungen att tvinga spelarna att slå tärning som jag behövt göra.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert said:
Otroligt kul!
Skönt att du tycker det och inte tänker utnyttja kommande hårdare lagstiftning för att sy in mig för otillåten användning av din, Johans IP. :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sweet! Vad kul!
Nu står mitt Saga mest i bokhyllan och ser snyggt ut (sambons också, konstigt nog, inte... :gremtongue: ), likväl har du min support. Det här är ett fint initiativ som jag säkert tror kan ge en god knippa inspiration åt oss andra, vare sig vi lirar Saga eller inte. Ska peta in den i Google Reader.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
solvebring said:
… Ska peta in den i Google Reader.
Har du börjat kolla den nu, eller säger du bara så för att göra mig glad? :gremwink:
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Och nu har Nor Bannog fått sig en skinande länk på länksidan i SagaGames.com :gremsmile:

Verkligen ball idé måste jag säga. Jag blev sugen att hitta på något liknande själv faktiskt :gremlaugh:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
[Nor Bannog] Kortsiktiga och långsiktiga mål

Idag har jag bloggat om det som heter ”Alternativt rollformulär 2” om man tittar in på SagaGames nedladdningssida. Rubriken är ”Kortsiktiga och långsiktiga mål”.

I hemlighet handlar det förstås inte alls om rollformuläret utan om att jag är en dirty hippie som aldrig kommer att lägga upp ett färdigskrivet äventyr på bloggen. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: [Nor Bannog] Hur jag knåpar ihop äventyr

Idag har jag skrivit lite om hur jag knåpar ihop äventyr. Vet inte om det är så hjälpsamt för någon annan, men det borde förklara varför jag tycker det känns så främmande med folk som skriver och skriver i flera timmar för att spela ett spelmöte eller två. :gremsmile:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Att se hur folk skriver äventyr är alltid hjälpsamt att läsa om.

Jag gillar också enkelt ihopknåpade mindmaps, men finner mig ofta sittandes med flera timmars planering ändå inför varenda äventyr.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Loyd Rants :gremlaugh: ("Om att dra ett svärd"). Denne bittre engelsmans videobloggar har jag följt sedan en tid tillbaka sedan jag hittade hans ganska underhållande totalsågning av D&D(som faktiskt har sina poänger). Och sedan alla hans andra nördiga videobloggar.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Schtajner said:
Loyd Rants :gremlaugh: ("Om att dra ett svärd"). Denne bittre engelsmans videobloggar har jag följt sedan en tid tillbaka sedan jag hittade hans ganska underhållande totalsågning av D&D(som faktiskt har sina poänger). Och sedan alla hans andra nördiga videobloggar.
Han är ju lite underbar!

Jag fick intrycket att han har självdistans efter att bara ha kikat på några av hans videos. Skulle det intrycket försvinna om jag kollade upp mer av vad han producerat? :gremlaugh:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Herr Gundram och ormen

Det har varit tyst på bloggen länge, men nyss trillade det in ett inlägg som bjuder på några länkar för den som vill lockas ner i det fördärv som heter figurspel, och på ett nytt monster: en väldig orm med isande andedräkt …

Ett klick tar dig till Herr Gundram och ormen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Medeltidsfilmernas ”Sound of Music”

Medan jag tittade på filmen Brother Sun, Sister Moon ondgjorde jag mig lite i småpraten över hur fula rustningarna i filmen var. Möller ville ha bilder så jag har ordnat ett par. Jag nosar också på en konspirationsteori som går ut på att en girig tyghandlare har stått mall för Arcarias giriga prästerskap.

Läs om medeltidsfilmernas Sound of Music på Nor Bannog.
 
Top