Nekromanti NNnnnwwaaaaaahh!!!!! Frustration

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Rising Pising

Ärligt talat, jag tycker hon låter rätt ägig.

Vet du. Jag trodde faktiskt du skulle tycka något sådant.

Erkänn att du ändå är lite nyfiken på om hon är lika nipprig i sängen.

Hade hon inte sett ut som hon gör och ifall hon varit typ 15 år yngre så jovisst hade jag varit det.

/Jaggernaut - hola balola.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Vänta bara...

Hon kanske är singel?
Nä, och jag är glad att hon hittat någon eftersom hon skulle ha svårigheter att klara sig på egen hand.

Jag tycker också synd om alla udda typer som blir utfrysta i klasser och på arbetsplatser, det får gärna finnas udda människor. Vem är inte uidda förresten? Även helkorkade människor har rätt att finnas. Det som är synd i det här fallet är att hon har gjort det till sin grej för att slippa undan arbete och få uppmärksamhet från gamla läskiga gubbar som charmas av hennes hjälplöshet.

Dubbelt synd är det att hon blir föraktad av såna som mig, utnyttjad av såna som dom och baktalad av alla. Sorgligt!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Vänta bara...

Dubbelt synd är det att hon blir föraktad av såna som mig, utnyttjad av såna som dom och baktalad av alla. Sorgligt!
Väldigt snyggt formulerad mening, måste jag säga. Jag har dock personligen gjort en helomvändning på den här punkten, och jag tror att fler kommer följa i mina fotspår. Det här med att skratta åt dem som är annorlunda och kufiska är (tror jag) en rätt typisk nittiotalsgrej. Seinfeld-sjukan, alltså. Det här fenomenet som säger att det är något fel på en massa personer omkring oss, och att det är skitkul att skoja om dem. (Seinfeld tillämpade ju detta som ett stående skämt i hur många episoder som helst, dejter misslyckades för att tjejer hade för manliga händer, för stora huvuden, för bla bla bla... Det var alltid något fel på dem, och i början skrattade man alltid åt dem, aldrig åt de psykiska problem som Jerry måste ha, om man nu letar efter fel hos alla tjejer han träffar) Jag menar alltså att det här är något som är på väg att ändra sig; folk kommer att visa större och större uppskattning åt kufar, medan norm-människor kommer falla i värde.

Jag har redan börjat tycka att kufar, knäppisar och freaks är roliga, fascinerande och intressanta, just för att de inte är fårskallar. Jag brukar vara ett knippe år framför alla vanliga degkukar, så snart kommer nog ett gäng lirare att resonera som jag. Då blir det lugna bananer för alla kufar.

Fan vad skänt det kommer bli.

Död åt de framgångsrika!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Vad är en fusknolla? (NT)

Hoppsan, halva forumet hann svara före mig
Nä. Trots att jag älskar och högaktar Gurgeh... (och jag använder inte det ordet lättvindlingt) så sade du det viktigaste av allt: "en nisse som inte är nolla men låtsas vara det". Du fick nämligen med föraktet mot fusknollorna. Jag är förstås en supernolla och är inte ens i närheten av ens en fusknolleplats på de kurser jag villl plugga på (eller vafan, förra årets prov gjorde jag, och fick 1,8, så hogskolorna kommer ju slåss om mig som proteinhungriga flathomoporrskådisar, ni vet, halvöppna munnar, blowjobröda läppar, fasta men fylliga sätesmuskler, yeah, jag tänder också på sånt.. Vi bryter där. Det viktiga är att när andra sade att fusknollor är roliga[/í] så sade du att de sög kaskelotballe.)

Trots att jag högaktar de som sade annnorlunda, så var det du, Hellzom, som sade sanningen. Du är en hjälte. I framtiden kommer folk fan att sjunga sånger om dig, man. Du äger.

/Rising
som alltid finner tid till att salutera en vapenbroder.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tänk du är inte ensam

Visserligen är din plågoande/drimtelöging bara 36 (och året yngre än undertecknad) men på arkeologikurserna jag gick så hade vi en dam av pensionärsformat. Ja, alltså, verkligen, hon var Pensionär. Dessutom pensionär från något kyrkligt arbete. Ja, inte för att jag tycker illa om henne. Däremot ställde det till trassel för oss övriga.

Dumma frågor och kommentarer tillhörde vardagen under föreläsningarna.
Tillrättavisningar i snäll ton på utgrävningen...

Ja, jag ska inte dra upp allt damen gjorde. Men om sanningen ska fram så tröttnade vi kraftfullt på henne. Men vi överlevde, eller ska jag säga, jag överlevde två terminer med henne i gruppen och så här efteråt så kan jag säga att i iofs var hon kanske inte en direkt nyttig erfarenhet - men hon gav oss en häftig eftertanke, med tanke på att hon med alla sina idéer (för att uttrycka det mildt) om arkeologi och mänskligheten i allmänhet representerar en kategori av människor som vi måste ta på allvar när vi ska berätta vad vi vet och inte vet om den förhistoriska människan... :gremwink:

Och vad det gäller drogliberaliteten under min uppväxt vill jag dementera den högljutt. Jag fick banne mig inte tillgång till några balla droger! Det tycks mig som det snarare är värre idag. Vad det gäller min mors drogintag så är det en annan historia... vad jag vet så drack hon och rökte (cigarrer) under det att hon var gravid med mig... men jag är inte konstig, inte ett dugg. Hihihaohahahihi. :gremsmile: *their coming to take me away*

Förmodligen misstänker jag dock att du slipper damen ifråga, någon gång längre in på kursen. Håll ut till dess, klaga till lärarna och påtala att något måste göras etc. Studentföreningen (om sådan finns men det antar jag med tanke på mottagningsveckorna) kanske kan trycka på? Vad vet jag, det är ju trots allt viktigt att man har en studietid som funkar juh!
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Vänta bara...

Jag har redan börjat tycka att kufar, knäppisar och freaks är roliga, fascinerande och intressanta, just för att de inte är fårskallar.
Jag älskar kufar och alla som sticker ut. Om den här tjejen var en kuf skulle jag gilla henne. Om jag kunde skratta åt henne skulle jag älska henne. Kan en bimbo vara en kuf? Måste fundera på detta.

Tyvärr skrattar ingen åt henne, alla tycker synd om henne för att hon är så dum. Jag skulle vilja klämma åt om hennes hals och ruska om henne så att hon vaknar upp. Vad ska hon leva på när hon är 50 och inte kommer i sina thai-horekläder? När någon fattar att hon inte gör ett skapandes grand på jobbet och sparkar henne? När ingen går på lägga huvet på sned-tricket längre?

/Magoo, gillar inte tjejer som förminskar sig själva
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Vänta bara...

gillar inte tjejer som förminskar sig själva
*nickar* Sedan finns det en annan grej, och det är att "problemmänniskor" ofta orsakar rent praktiska problem. Jag har varit och är fortfarande en sådan som i vissa situationer gör det jobbigt att jobba med mig, inte för att de andra är stelbenta skygglappsförsedda torrbollar som inte insett vilken härlig kuf jag är (även om jag är en kuf), utan för att de får faktiska problem när jag inte skött mitt jobb.

Detsamma gäller en del av dem ; jag brukar säga att teamet på vår arbetsplats är rollpersoner i en GURPS-kampanj som tagit maximal mängd nackdelar för att kunna få mad skillz inom sitt arbete eftersom SL varit snål med karaktärspoängen. Jag har en kollega som rular inom sitt bestämda gebiet (och jag har funnit att vi är världens team på vissa uppgifter), men hon har jobbar väldigt länge och hata förändringar, så hon ignorerar frankt förändrade regler och rutiner på arbetsplatsen. För mig som kräver mycket rutiner för att kunna fokusera och organisera kan det här vara ett bokstavligt helvete; jag har ett serviceyrke där man ofta måste kunna ge folk direkta besked om saker de vill ha hjälp med, och när folk kör sitt eget race kan jag inte det. Den som då får dålig service blir då arg på mig , vilket är irriterande. Observera att mina egna fel har samma effekter på mina kollegor, så jag ska inte kasta sten i glashus, men vi pratar alltså om rent praktiska problem som gör livet besvärligt, inte om folk som klär sig konstigt eller gillar att prata om von Däniken hellre än senaste caféprogrammet. (Folk som stör sig på sånt är *censur* och är de som bör ställas upp mot väggen när revolutionen kommer.)

Vad Jagge kan ha att klaga på rent praktiskt är det han säger själv - tanten han pratar om tar upp plats och stör under föreläsningar, när andra kanske verkligen behöver koncentrera sig för att lära sig grejer de behöver lära sig. Jag ser det inte som något brott mot mänskligheten direkt, men jag förstår att han är irriterad.

Erik
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Ibland är en cigarr bara en cigarr

Misstförstådda rebeller i all ära men ibland är en idiot bara en idiot. Inte en missförstådd rebell med otvättade underkläder, inte en modern Jesus med narkotikaproblem, inte en Venus som inte kan sluta samla på katter utan en ren och skär idiot. Om jag sitter på tåget hem och en gammal alkis kommer fram till mig och helt oprovocerat börjar prata om sin tid på Handelshögskolan och vilka fantastiska affärer man kan göra med brittiska pund så tänker jag inte "Wow! Så autentiskt, den här mannen han har minsann koll på livets verkliga värden!".

Visst finns det missförstådda stackars satar som förtjänar ett bättre öde än att bli utfrysta av ett oförstående samhälle, men det finns även ett stort antal genuina knäppgökar. Utanförskap är inte lika med att automatiskt verkligen ha koll på läget och ha rätt prioriteringar. Att ogilla vissa personer man möter innebär inte att man själv egentligen är det största svinet. Sedan kan jag mycket väl föreställa sig att någon med verkliga psykiska problem kan tycka att det är förolämpande att någon som inte vet vad han talar om finner hans problem "intressanta" och "fascinerande". "Fan Bosse, det är så jävla häftigt att du har social fobi och är paniskt rädd för baciller. Jag önskar att jag var lika cool och kunde byta min lätta närsynthet mot dina mycket mer outspacade moves!"
 
G

Guest

Guest
Tycker synd om dig verkar ju som hon mycket väl förstår att hon förstör men inte bryr sig, får man fråga var det är du studerat eftersom det inte verkar nämnas i tråden, inte för att det har någon inverkan men iallafall.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ibland är en cigarr bara en cigarr

Sedan kan jag mycket väl föreställa sig att någon med verkliga psykiska problem kan tycka att det är förolämpande att någon som inte vet vad han talar om finner hans problem "intressanta" och "fascinerande". "Fan Bosse, det är så jävla häftigt att du har social fobi och är paniskt rädd för baciller. Jag önskar att jag var lika cool och kunde byta min lätta närsynthet mot dina mycket mer outspacade moves!"
:gremgrin:

Som en person med "personlighetsstörningar" som definitivt besvärar andra kan jag tala om att dom besvärar mig också.

Erik, andra får tala för sig själva
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
får man fråga var det är du studerat eftersom det inte verkar nämnas i tråden, inte för att det har någon inverkan men iallafall.

Jo, se andra meningen i andra stycket.

[url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=841438" said:
NNnnnwwaaaaaahh!!!!! Frustration[/url]]
Jag läser civilingenjör: teknisk fysik och det verkar helt okej.
/Jaggernaut - väntar på att puben ska öppna.
 
G

Guest

Guest
Re: NNnnnwwaaaaaahh!!!!! Frustration[OT]

Jag menade ioförsig var i sverige, jag inte hört talas om orten teknisk fysik, men med tanke på att du väntar på att puben ska öppna, gissar jag chalmers då teknisk fysik där har pub idag.

Nu såg jag ioförsig att jag drog på mig det av misstag, det skulle stått studerar i stället för studerat men var borde gjort dig lite uppmärksam.

Anyway hare kul på pubben.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: NNnnnwwaaaaaahh!!!!! Frustration[OT]

Jag menade ioförsig var i sverige

Jo jag såg det nu då jag läste om ditt inlägg.

men med tanke på att du väntar på att puben ska öppna, gissar jag chalmers då teknisk fysik där har pub idag.

Nä, jag studerar i Umeå.

Anyway hare kul på pubben.

Jo det hade jag.

/Jaggernaut - levandes igen.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Nu har det gått ett år på forumet...

Öhhh...hrm...just det ja...

Nä jag hoppade av efter jul :gremblush:

I profilen under 'Sysselsättning' står det jag sysslar med nu. Åtminstone har jag fått Rising off the back.

Ändå lite roligt att du prickar av att skriva ett inlägg riktat till mig samma dag som jag är tillbaks igen efter ett uppehåll på typ ett halvår (om du nu inte bara såg att jag var online).

/Jaggernaut - brädgårdsindian, jippijayyey!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Nu har det gått ett år på forumet...

Ändå lite roligt att du prickar av att skriva ett inlägg riktat till mig samma dag som jag är tillbaks igen efter ett uppehåll på typ ett halvår (om du nu inte bara såg att jag var online).
Det får du aldrig veta! Ha ha ha!

Eller ja, okej. Jag sökte upp tråden för att ge DarkMystic ett exempel på nippriga tanter på universitet. :gremsmile:
 
Top