Nekromanti Nightowl gör Stockholm osäkert

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Den 19 till 24 befinner jag mig i Stockholm. Varande en mystisk typ har jag nämligen en semestervecka då.

Om någon vill ta en kopp kaffe eller en sejdel öl (efter jobbet/skolan, får man förmoda) eller käka något - kanske till och med spela diverse spel (nån som vill testa PE?) så är jag er man.

Erik
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Någon ny spritfest orkar jag nog inte ordna, men en öl eller två skulle möjligen kunna slinka ner.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Den 21:a har jag tenta, så om det gäller någon av dagarna efter det skulle jag mycket väl kunna tänka mig en öl eller två i forumitsällskap.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Clash of the Titans!

Nightowl, Anders Åstrand (Batman!) Dante, Herr Nils, forumitöl...herregud så bra!

Jag tycker fö att vi borde frekventera krogen Snövit, som borde passa oss. Den där kinakrogen vid Hornstull var på tok för snobbig.

Sedan är det synd att jag den veckan måste: ha tre föräldramöten, sex jazzgigs för ointresserade företag, repetera med sexton kammarkörer (vi vill också sjunga bulgarisk damkör! Det är ju jättespännande med udda taktarter!! Oj, råkade jag avfyra den där bazookan mot er, usch vad jag är klumpig då!), skriva klart mitt andra requiem, spöa upp den där dryga jävla förläggaren på Bonniers, slipa om ekgolven hemma, gifta om mig, se till att mina barn har med sig lika skrytiga lunchlådor som deras äckliga kompisar (jag bor i Hammarby Lyxghetto-stad), gå på elva föräldramöten (all skit som jag har försökt ljuga på mina elevers föräldrar ska jag alltså behöva utstå själv...fyfan för att vara lärare), planka en triljard låtar som mina elever propsar på att få spela, styra upp en avslutning för att när kvällen äntligen kommer, styra upp lite spontant, vilt och passionerat sex mot en bilhuv framför brasan vid en sjö. Innan solen har hunnit gå ner helt.

Tja, och så den här ölen då.

/Basse, vill gärna komma mao.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Nightowl kastar ur sig ett datum!

Visserligen ska jag ju förvärvsarbeta dagen därpå, men what the hey?!

Och så blir jag förstås tvungen att ställa in mitt onsdags-WoW:ande, men det går säkert att förlägga till torsdagen i stället.

Var någonstans är det tänkt att all denna goda öl ska drickas?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Din lilla martyr!

Var överlåter jag till er fjollträskare, eftersom jag liksom dricker öl i Stockholm en gång om året.

Mina anspråk är små; jag vill kunna höra vad mina bordsgrannar säger och ölen ska inte ha något som simmar omkring i sig.

Erik
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Din lilla martyr!

Dessvärre helt omöjliga krav i Stockholm. Står du ut med toalettlukt och brittisk sport på TVn är dock Wirströms något av ett standardhak för forumhäng. Så länge det inte är tokiga britter där så är det ganska tyst i alla fall.

/Eksem, är gräsänkling på onsdagar, och kommer säkert dyka upp
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Din lilla martyr!

Daniel Dreiberg said:
Var överlåter jag till er fjollträskare, eftersom jag liksom dricker öl i Stockholm en gång om året.
Well … är du priskänslig? Föredrar du fulöl? Har du något emot att prova för dig nya och okända ölsorter?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Det kan nog funka för mig...

...men jag tar gärna ett riktigt sunkhak, eftersom plånboken börja gapa ödslig och tom. Dovas på Kungsholmen kanske?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Din lilla martyr!

Jag är anosmiker och saknar i stort sett luktsinne, så olika ölsorter är bortkastat på mig.

Jag har däremot inga pengabekymmer.

Erik
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Det kan nog funka för mig...

Ja, det är ju alldeles innan löning, så det kanske är bäst att ta Dovas eller Carmen eller nåt liknande.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Nej, jag bara luktar illa!

Jag utgår från att det är ett skämt, men för att förtydliga: större delen av "smaksinnet" är i själva verket luktsinne. Jag är inte kapabel att skilja mellan ett otroooooligt intressant öl från Jamaica med smak av banabåtsarbetarsvett och ett annat otrooooligt intressant öl från Tibet med smak av jakskötarnavelludd, så den är irrelevant för mig; att "pröva på nya okända ölsorter" innebär att jag kommer att dricka olika glas med, tja, något som smakar öl (så länge det inte är smaksatt med tascoblahasco-peppar eller så).

Erik
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Det kan nog funka för mig...

Då föredrar jag helt klart Carmen, som är på rätt sida av stan :gremsmile:

Annars gillade jag det där haket vid Zinken vi var på nån gång. Det var väl billigt va?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Det kan nog funka för mig...

Eksem said:
Annars gillade jag det där haket vid Zinken vi var på nån gång. Det var väl billigt va?
Zinkens krog. Nja, de är tyvärr inte sådär jättebilliga längre.
 
Top