Nekromanti Neotech UK

Jerry Sköld

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
70
reMIX

Jag skulle kunna anta att man inte orkar läsa klart reMIX av samma anledning som man har svårt att avsluta andra JC Grimwood-böcker; killen är i stort behov av en redaktör som svarvar hans manuskript. Han har en mängd bra idéer (biochippen, det metallätande nanoviruset, det nyfeodala europa etc etc), men lika många störande brister i sitt skrivande (vissa träiga karaktärer, döda passager, sodomifetischismen etc.).

Han är helt enkelt en bättre konceptmakare än vad han är författare, i mitt tycke. Hans (flitigt förekommande) sexscener känns dessutom mer som Hustler-utdrag än som något nbaturligt förekommande i storyns kontext.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: reMIX

sodomi fetishm?

ojoj. det måste jag HELT ha missat. ska börja läsa mer av honom såfort jag träglat mig igenom den här mystiska bokserien sagan om ringen eller vad den hette...den ska visst bli film nu nån gång? men det är väl det ingen som bryr sig om..
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ett gott neotech år - kåseri?

Martin sitter och jobbar med språket han försöker skapa. och med en uppdatering av nogo. tror jag. så det kommer nog. men samla kan vi ju börja :D


chrull
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: reMIX

reMIX är kanske inte klockren men vissa detaljer, som exempelvis det metallätande nanoviruset är lysande! Boken kan ses som god inspiration med tillhörande underhållning.
 

Jerry Sköld

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
70
Re: reMIX

Absolut. Mina invändningar var mot JCG som författare; som ide´makare har han alltid varit klockren.
 
Top