Nekromanti Neotech i Fenix.

Darkbeast

Veteran
Joined
11 May 2009
Messages
1
Location
Skellhell
Hej hej! Var tvungen att skapa en användare här för att få chansen att lägga mig i. Har inte följt med så mycket i utvecklingen av NX, Boman nämde att det var på G men efter det var han ytters hemlighetsfull. Allt verkade coolt i fenix, artworket var suveränt stämningsbyggande, men stämningstexten dödade det lite. Jag har alltid tyckt neotech 1-2 varit bra spel, men dom har saknat stil (petar i efterhand in att med "saknar" menar jag "saknar för mig tillfredsställande"). Jag är en såndär som inte kan spela spel som inte inspirerar mig. In nomine sägs ska vara jättebra, men artworket har hållit mitt ex oläst i några år. N1 spelades ganska frekvent i några år, N2 i några dagar.

Nåja, till saken! Ord/uttryck som posse, kona, ay kutas, Joli som fan, och foo känns lite utdaterade redan nu. Skulle vara lite konstigt om dom fick ett uppsving om några decenier?

Känns lite skumt att i en framtid full av holoskärmar, vit plast och sterila DNAkliniker så pratar folk som Ali G, även om dom är underground? När jag ska visualisera "Alibaba" ser jag en pårökt östeurope som kör en halvtrasig mazda och inte har några vänner.

Ska man vara den som är den så lär väl slangen vara präglad av focuspunkterna i kulturen, där husslers på gatan fått kliva åt sidan till fördel åt elektroniken och vetenskapen?
Annars var det ganska lugnt. Att han svär är bra, då ser det ut som om han är lite stressad. Gillade "Omni". känns scifi. Gillade definitivt storyn och känslan. Minus slangen så var texten fett Buzz Hype. :gremsmile:
 
Top