Nekromanti Neogames Webbsidor uppdaterade!

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Mitt inlägg.

Jo, jag kommer allt ihåg det... /images/icons/frown.gif

Det är bl.a. därför jag ber om bevis/referenser för vissa av de påståenden M gör... Det var det som B brukade falla på. Hans favoritsvar var (om jag kommer ihåg rätt) att han hade källor men att de var hemliga av olika orsaker *lol*

Nu är det ju i.o.f.s fullt möjligt att M har stöd för det han påstår... det återstår ju att se :)
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: upp till bevis

När det gäller nazipropaganda eller uttalanden angående F.D.R. och W.C. finns en rad böcker.
T.ex. William Shirers Tredje rikets uppgång och fall, samt Bullocks biografi om Hitler, det återfinns även i andra böcker om andra världskriget.
När det gäller sidorna är det detta tyvärr svårt, men jag ska försöka hitta en, då de flesta administatörer tagit bort inläggen då de varit fyllda av nazistsmörja.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
fortfarande: upp till bevis

När det gäller nazipropaganda eller uttalanden angående F.D.R. och W.C. finns en rad böcker.

Det var ju inte det jag frågade om. Jag tycker följande påstående är orimligt:

Dessuom har "skämtet" cirkulerat på en rad andra sidor, inlagda av nazister, eller med klara nazistiska sympatier.

...då jag inte förstår varför en nazi-sympatisör skulle vilja sprida ett skämt vars poäng är att H var en väldigt olämplig ledare (trots att han var vegetarian :gremsmile:.
Därför vill jag gärna se litet mer substans innan jag kan acceptera det.

När det gäller sidorna är det detta tyvärr svårt, men jag ska försöka hitta en, då de flesta administatörer tagit bort inläggen då de varit fyllda av nazistsmörja.

Det räcker ju med att du pekar ut var du sett det och när så kan man kontakta administratören för en bekräftelse av att just det skämtet lagts in där, av en nazist eller någon med uppenbara nazistiska sympatier. Naturligtvis krävs det mer bevis för denna nazism än enbart att det skämtet lagts in... annars vorde det ju ett stort cirkelresonemang (("detta är ett nazistiskt skämt för att det lagts in av nazister på olika ställen... de var uppenbarligen nazister eftersom de lade in detta skämt"... o.s.v))

Du har sett det någonstans, eller hur? Det är inte bara som du hittar på?

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vindhand on 2001-06-08 17:00.</EM></FONT></P>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vänta lite nu..

Alltså hatten..

"Jag vet inte varifrån du fått dessa uppgifter, men de stämmer verkligen inte. Och jag misstänker att de kommer
från ganska ljusskygga personer."

(Citat: Milrik)


behöver inte betyda att [color:green]Han</font color=green> har fått dom från ljusskygga personer, men att uppgifterna i skämtet ursprungligen kommer därifrån.. Om vi utgår från det så är resten av debatten bara resultat av uppbrusningar och irritation, och personlig smak som kolliderar.

Det Tionde är roligt här är du på defensiven då flera har lyckats motbevisa dig men du ger dig inte uj vad du kämpar i träsket av verbal kvicksand..
(Citat: hatten)

Med sådana provokativa argument så kommer du mest bara att provocera mer bråk.. Inget med debatten att göra, jag ville bara säga det..


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Vänta lite nu..

Med sådana provokativa argument så kommer du mest bara att provocera mer bråk.. Inget med debatten att göra, jag ville bara säga det..

Hur skall vi någonsin få till ett riktigt saftigt bråk om du skall vara så där resonabel hela tiden?!?

ps: /images/icons/wink.gif
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Rekord i OT?

Har det någonsin producerats så mycket OT i en och samma tråd förr? Den som vet kan väl tipsa i så fall, så att man kan kolla vad som skapade så mycket liv! Förstår inte att folk har ork att svara på Milriks vilda angrepp, men bra att det gjordes i alla fall.

Ulf Elving och Upp till 13 - borde inte det här vara på Skräckforumet istället?/images/icons/wink.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Ska nog spara tråden på hd:n

Brukar göra så med vissa trådar, för att de är roliga att läsa. Den här får symbolisera en hätsk OT-diskussion som lilla jag (han?) startade.. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som borde skrivit är skämtet var en tankeställare och som lärde sig hur Ulf El<B>v</B>ing stavar sitt namn (vad han nu ska ha för nytta av det)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Vänta lite nu..

För det första Arvidos så gillar jag inte sättet som Milrik utrycker sig på det är förolämpande emot oss andra hur han vräker ur sig antydningar och påstånde att vi här är lögnare.
Sättet som Milrik utrycker sig på liknar det Björn ( som i Diddi och björn ) utrycker sig på genom att irritera antyda och komma med lögner sedan när folk slår sönder hans argument börjar både Björn och Milrik att anklaga folk för att "sänka" kvaliten på diskutionen och komma med låga kommentarer.

Okej det kanske är provokativt men Milrik har gett sig viftat med det röda skynket och till skillnad från Tjuren ferdinan så luktar inte jag på blommor....................

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag får ta och erkänna dina rätt.. [NT]

aahulllk


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Håller med. Jäkla tjat om Hitler... [NT]

Två Beretta och ett Hagel mot huvudet...

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Top