Nekromanti Neogames Webbsidor uppdaterade!

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Neogames har uppdaterat sin hemsida, med nya releasedatum, en förklaring till problemet med att följa releaseplanen samt info om EON-dataspelet.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Nu ska vi inte göra som Hitler...

gå till överdrift... att posta samma meddelande på en
avdelning; ok, två; låt gå, men TRE; nu får det vara nog!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten gnäller som Hitler...

Hatten låsas att han citerar vad A Hitler gnäller om eller möjligen gnällde om..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>jäkla engelsmän varför gav dom inte upp!!
fan ta alla forskare varför lyckades ni inte bygga bättre raketer och fullföja iden med tungtvattenklyvbartmatrialexplosionbomben *suck*
Sen jäkla judar varför gjorde ni så mycket mostånd allt jag ville är att döda dom alla..
Och varför GUD varför låter du mina fiender besegra mig en rättrogen Katolik!!
<p><hr></blockquote><p>*ler* nä skämtar bara......

*hmm* jag tycker inte riktig att Neogames har gjort som hitler och gått till överdrivt i och för sig så har du inte heller gått till överdrift eller genom att klaga på Neogames för att dom delar med sig av uppdateringen men du har varit närmare hitler förmåga till att överdriva än de har varit genom att posta det på TRE Forum...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>gå till överdrift... att posta samma meddelande på en avdelning; ok, två; låt gå, men TRE; nu får det vara nog!<p><hr></blockquote><p>Men å andra sidan om du säger att Neogames liksom hittler slåss på fler än en front när de posterar sitt medelande på forumet DÅ har du korrekt.
Men Neogames tillskilnad från Hitler skadar ingen utan gör många av sina kunder väldigt glada då det kan få se det på dom forum där DE håler till. ( Inte alla Neogams spelare håller till i Eon eller Neotech forumet utan kan mycket väll hålla till här )

Sist av allt kan vi bara fundera om man jämför Neogames sätt att poste på flera ställen som AH förmåga att vilja slåss på fler fronter med..
VIlket forum motsvarar Engand ? ( Norge, england, Usa, Frankrike Rysland, Finland, Afrika, )
Vilket forum motsvarar USA ? ( Norge, england, Usa, Frankrike Rysland, Finland, Afrika, )
vilket forum motsvarar Rysland ? ( Norge, england, Usa, Frankrike Rysland, Finland, Afrika, )


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Hatten gnäller som Hitler...

Poängen är den att jag tycker att userfriendly har rätt. Det räcker gott och väl att posta inlägget i Eon- och Neotechforumen. Eller kanske ännu bättre, skicka in det som nyhet och skriv det inte i något forum.

Till sist, så jädrans mycket nytt var det ju faktiskt inte på sidan...

/Azagthoth
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Re: Hatten gnäller som Hitler...

Jag tror att du missförstod mig. Med »Nu ska vi inte göra
som Hitler... gå till överdrift.« menade jag inte att
Neogames gått till överdrift, men att de var på gränsen
till att göra det. Några fler liknelser mellan Hitler och
Neogames kan jag inte se. Jag ser endast ett samband i
deras förmåga att gå till överdrift, inte i att använda
våld. Och jag skulle tro att de flesta som spelar Neogames
spel, och är intresserad av att få reda på information om
deras uppdaterade hemsida så fort som möjligt, håller till
på något av EON och Neotechforumen...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten gnäller som Hitler...

Må vara att userfriendly kan ha rätt vilket *suck* han faktist troligen har men som du själv säger inte mycket nytt har sänds in här *ler*....

Själv som Eon, Neotech, och annat spelare är jag ganska partisk emot Neogames och deras insändare är kort precis och rakt på sak så jag tycker inte att den tar onödig plats..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten försök till Ironi...

Okej jag kanske var lite väl skarp i sättet jag utryckte mig vilket jag INTE menade..
Kvällen är sen och sättet jag utrycker mig är inte alltid så väl vald vad jag menar var att göra ett ironiskt inlägg där jag försökte på ett vänligt sätt driva lite med ditt sätt att likna neogames med mr Adolf en av värdens 3 största mördare och galningar..

Stalin var värre i att aktivt avrätta folk än vad hitler var. Men frågan är HUR många Hitler hade dödat om han hade vunnit...

Men Mao orsakade en massiv svält i Kina som dödade FLER än vad både Hittler och Stalin klarade av och då han aktivt gillade att döda folk måste de han mördade genom inkompetens räcknas in eller ?..


Så både Hitler och Stalin samt Mao var galna mördare men....
Taktist sätt var Hitler en inkompetent och otålig ledare...
Stalin led av förföljelse mani och var blind inför tanken på att ekonomiskt drivna länder kunde utveckla något av kvalite...
och Mao var en inkompetent idiot som lyckades få folket att jaga ihäl småfåglar i kina vilket orsakade en katastrofisk massvält när insekter åt upp alla föda...


Så om man nu apsolut måste använda historiska brostlingar och mördare att likna Neogames med så är Hitler inte den bästa eller den sämsta...
Detta sätt att likna Neogames som är snälla trevliga och artiga folk som alit ställer upp för sina kunder på ett enormt snällt och trevlig sätt gör att det kanske är dumt att likna dom med psykopater inkompetens.. Snälla personer kan vara inkompetetna dom med...

Men Hatten försöker...
Neogames som Stalin.. Paranoid fruktan att deras kunder inte ska få informationen att de har uppdaterat sin hemsida driver Neogames anställda att besöka alla forum här på www.rollspel.nu/ samt alla störe forum i och utanför svea rike för att säkra sin position...
Neogames som Mao.... På grund av sitt dåliga minne och försålese av relevans mellan sådant som insektsätande fåglar coh allmänna respektive spelbaserade forum får Neogames att posta sina medelande på samtliga forum här i www.rollspel.nu/ samt aktivt börja döda alla småfåglar i skåne i hopp om att de inte ska äta upp all säd....
Neogames som Hitler.... Tja otåliga över att inte få nog många besökare när de har uppdaterat driver dom att posta överallt för att öka antelet och därmed tillfreställa viljan hos deras Furen som är pappa ledig just nu..
( sorry Johan kunde inte låta bli och jag menar inte allvar )
Neogames som Ghandie... svältfödda hårt arbetande med putande mage skriver neogames ytterligare i ett forum i den blinda hopp om att ytterligare nya spelare ska se att de har massor av spel att köpa.
Aktivt arbetade NeoGhandie för att stoppa alla krig mellan rollspel typer genom att skapa de ULTIMATA spelet...
Neogames som Moder Therese..... Deras ögon tåras i sorg över hur många Neospelare det finns där ute som blöder bitterhet över att neogames hemsida inte har uppdateras så i hopp om att läka deras psykiska sår poster Neogames medelandet över allt...
Neogames som Neogames.... aktivt arbetade för att få fram medelandet till sina fans kansle lite för bråttom men välmenande sänder de det på lite väl många forum men de flesta blir inte sura eller irriterade utan tvärt om välkomnar den nya diskutionen som kan därifrån härledas...


Hatten ser en galning *hmm* snygg spegelbild.....

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Que? Gå och lägg dig...

...jag ser helt enkelt inte varifrån du får allt. Det är lite att smäda folk och missbruka yttrandefriheten (Hört talas om ärekränkning?) när du gör de där jämförelserna. Jag vet att du inte menar dem allvarligt talat men ändå...

Även om man menar väl så kan det bli fel om man jämför folk med Hitler...





Weeha!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Que? Gå och lägg dig...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: Caen Ka-sun-dor
...jag ser helt enkelt inte varifrån du får allt. Det är lite att smäda folk och missbruka yttrandefriheten (Hört talas om ärekränkning?) när du gör de där jämförelserna. Jag vet att du inte menar dem allvarligt talat men ändå...
Även om man menar väl så kan det bli fel om man jämför folk med Hitler...
<p><hr></blockquote><p>*ler* jeeep har sovit och vaknat pigg igen..
När jag skrev det så började jag använda ironi emot userfrindlly som hade börjat med att likna hitler och neogames med varandra ( Ut ifrån deras otålighet eller nåt.. )
Hur som helst så kanske jag trampade folk på tårna vilket inte var helt meningen..
allt jag ville var att på ett vänligt sätt få userfrindly att inse att det är fel att likna Neogames med Adolf och samtidigt ha lite roligt skämt..
att kalla det jag gjorde för Ärekränkning är att gå förlångt möjligen lite förolämpande emot userfrindly..

Sen om du ser på mina liknelse så är det inte bara de onda elakingarna jag liknar Neogames med utan även med snälla snubbar som Ghandi och Moder Theresa för att vissa att man mycket väl kan använda annat än elakingar för att visa hur otåligt Neogames var något som userfrindly borde ha tänkt på..


*suck* tyvär så kan jag ibland spåra ut verbalt när jag är trött och inte se när skämtet ska sluta samt att mitt skämtsinne kraftigt börjar lukta sjukt..

Sen snälla hur kan du ens antyda att jag "Missbrukar yttrandefriheten" missbruka yttrande friheten är vad aftonbladet och de andra skvaller tidningarna gör när de förföljde Diana till hennes allt för tidiga grav.

smäda folk vet jag inte om jag har gjort kanske om man inte läser igenom allt så kan det jag har skrivit ses som förolämpande men om man läser igenom så hoppar jag förstår man att det är skämtsamt skrivet visserligen sjukhumor och ironiskt men ändå ett skämt emot Userfrindly. ( Vilket man förstår om man följer tråden från hans första påstånde till mitt sista )

Sen ärekränkning *hmm* DET vägrar jag tro att jag har gjort mig skylldig till
jag citerar vad jag sa om Neogames som Neogames..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Neogames som Neogames.... aktivt arbetade för att få fram medelandet till sina fans kansle lite för bråttom men välmenande sänder de det på lite väl många forum men de flesta blir inte sura eller irriterade utan tvärt om välkomnar den nya diskutionen som kan därifrån härledas...
<p><hr></blockquote><p>när jag tänker efter är de enda personer i min text vars ära kränktes var Medborgare Mao och Stalin samt Hitler samt möjligen Ghandi och Moder Theresa..
Och då ingen tycker om dessa tre första galningar så tvivlar jag på att någon bryr sig men jag kunde ha använt snällare ord när jag skämtsamt liknade Neogames med Ghandi och Theresa för både Ghandi och Theresa låter som riktiga galningar i min text vilket kan ses som förolämpande..

Att misförstå en ironiskt text kan leda till alvarliga misförstånd då man kan tolka det skribenten skriver på fel sätt specielt lätt är det om läsaren äcklad av det han läser vägrar läsa klart eller bara skummar igenom texten.
Hemska saker hade kunnat inträfa om allt för många hade mistolkat den ironiska texten "A Humbel sugestion" där "barföda" utropades som lösningen på svälten som dödade irländarna...


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Bara lite OT-matrial

Fick detta via e/m. Tåls att tänkas på.

<H3>Ämne: Välj president!!!</H3>Du är en utav ett fåtal utvalda som ska välja en världsledare, en president som ska styra över vår jords alla länder och frambringa fred och välmående bland människor såväl som djur. Du har tre kandidater att välja emellan. Men först vill vi att du svarar påföljande fråga:

Om du kände en kvinna som var gravid och hade åtta barn redan, varav tre utav dem är döva, två är blinda, en är efterbliven och kvinnan själv har syfilis.

Skulle du rekommendera henne en abort?"

Så vidare till de tre kandidaterna där du ska välja en:

<B>Kandidat 1</B>: Han samarbetar med mutade politiker, konsulterar astrologer och har två älskarinnor vid sidan om. Dessutom kedjeröker han och dricker ett tiotal glas Martini varje dag.

<B>Kandidat 2</B>: Har fått sparken från två arbetsplatser, sover alltidtill klockan tolv på dagen, rökte opium under sin ungdomstid på universitet, och dricker en hel flaska whiskey varje dag!

<B>Kandidat 3</B>: Har fått en hjälteutmärkelse av sitt land. Är vegetarian, röker inte, dricker inte och har inga skandaler bakom sig. Vilken av dessa kandidater skulle du välja? Svara innan du scrollar ned...















1. heter Franklin D. Roosevelt

2. heter Winston Churchill

3. heter Adolf Hitler

Man ska således inte döma folk efter deras vanor...

Jo, en sak till. . . Angående aborten - svarade du Ja, har du just dödat Beethoven!

/[color:green]Han</font color=green> som inte dödade Beethoven
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Historieförfalskning

Det här var den värsta smörja jag sett på ganska länge på detta forum:

Kandidat 3: Har fått en hjälteutmärkelse av sitt land. Är vegetarian, röker inte, dricker inte och har inga skandaler bakom sig. Vilken av dessa kandidater skulle du välja? Svara innan du scrollar ned...

Jag vet inte varifrån du fått dessa uppgifter, men de stämmer verkligen inte. Och jag misstänker att de kommer från ganska ljusskygga personer.
Det gör mig dessutom EXTREMT illa berörd som historiker att sitta och läsa sådan här revisonism.

1. Vid tiden för första världskriget, då han fick järnkorset av andra graden. Var Adolf inte ens tysk medborgare, han var fortfarande österrikisk medborgare och blev inte förrän under slutet av 20-talet tysk meborgare.
Så detta påstående är helt felaktigt...

2. Skandaler, det beror väl på hur man betecknar skandaler. Jag anser dock personligen att Hitler hade en hel del skandaler bakom sig.
För att nämna några:
a) Han hade en kärlekshistoria med en släkting som dog under mystiska omständigheter.
Överhuvudtaget var hans kvinnoaffärer synnerligen besvärande för NSDAP.

b)Skattemyndigheterna i Bayern var ända fram till maktövertagandet ute efter honom för att reda ut frågan om uteblivna skatter och rojalities på hans bok "Mein Kampf".

c) Han var dessutom inblandad i ett totalt fiaskobetonat kuppförsök i München.

d) Göbbels ordnade en saftig skandal som även skakade NSDAP och därigenom Hitler när han avslöjade att han var kär i en tjeckisk skådespelerska (som dessutom var halvt judinna och som det ryktades om att Hitler själv haft en affär med). Hitler lyckades avvärja hela skandalen genom att tvinga Göbbels att helt enkelt strunta i det.

e) Hitlers affär med Eva Braun var verkligen inget han skyltade med. Hon förde ett mycket undanskymt liv, och få, endast de i hans närmsta krets kände till henne.

4) Hitler var även han intreserad av astrologi och okulta saker. Visserligen går det många myter om hans tankar runt omkring astrologin.

5) Hans husläkare (vilken jag tyvärr glömt nament på) agerade i slutet av kriget i princip som Hitlers knarklangare och pumpade Hitler full med droger.

6) Att Hitler var vegitarian berodde inte på att han var någon renlevnadsmänniska, det berodde främst på att han var livrädd för att få cancer - vilket hans mamma fått.
Enligt "Mein Kampf" drack han sig berusad en gång i hela sitt liv, sedan ansåg han sig inte behöva röra sprit.
Däremot petade han i sig en hel del andra skumma saker, mot bland ständigt magont.
Däremot älskade han bakelser, vilket troligen kan förklara hans ganska dåliga tänder.
Vilket var en av orsakerna till att ryssarna kunde identifiera hans brända lik i parken utanför bunkern '45.

7) Han tog emot mutor (eller som det kallades "bidrag") från många av de stora fabriksmagnaterna i Tyskland. Skattemyndigheterna, vilka hela tiden var efter honom var starkt skeptiska till hans deklarationer och han misstänktes för skattesvindel.
Dock försvann alla dessa "bevis" i och med makttillträdaden '33.

När det gäller Hitlers umgängeskrets orkar jag bara ge ett exempel, och han var knappast den värste av dem, och inte heller ensam.

Ernst Röhms (grundaren och ledaren för SA) sexuella läggning var ökänd, och han spenderade stora delar av 20-talet i Latinamerika för att inte belasta partiet.
Efter makttillträdandet blev dock Ernst - vilken var en av Hitlers närmsta vänner en belastning och dödades på order Heinrich Himmler. Hur pass väl införstodd Hitler var är omdebatterat, men troligen var han väl införstodd i det hela.

Paul von Hindenburg lär ha sagt att han inte den bömiske korpralen en chefspost på ett postkontor...

Du glömde dessutom i din smädelse av de personer som såg till att du slapp leva i ett totalitärt samhälle tillägga följande:

Franklin D. Roosevelt - rullstolsbunden på grund av polioo, och svårt sjuk under slutet av kriget.
"Spenderade" stora summor av USAs skatter på bidrag och frikostiga lån till Sovjet och Storbrittanien för att de skulle bekämpa Tyskland.

Churchill - Led även han av syfilis (vilket är ärftligt), mamma var amerikanska, och hans far spenderade bort stora delar av familjeförmögenheten.

Jag tycker du borde kolla fakta innan du kastar ut sånt här skit på debattforumet.

Milrik av Remos som är ganska irriterad

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by milrik on 2001-06-06 01:42.</EM></FONT></P>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Historieförfalskning

1. Vid tiden för första världskriget, då han fick järnkorset av andra graden. Var Adolf inte ens tysk medborgare, han var fortfarande österrikisk medborgare och blev inte förrän under slutet av 20-talet tysk meborgare.
Så detta påstående är helt felaktigt...


Hmmm... men eftersom tyskland BLEV "hans land" och var det antagligen när han började ställa upp i valen så kanske man struntar i vad passet sa att han bodde vid tillfället han fick utmärkelsen...

Du säger sedan att han ÄR vegatarian, du protesterar inte emot påståendet om rökningen och du säger själv att han inte dricker...

Okej.. 4 av 5 påståenden är korrekta, 3 av 5 är helt korrekta...
ohh.. vilken smörja!

Förresten, vad vart det med Ernst Röhms?



Men jag vet inte riktigt om det här hör hemma på forumet...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Historieförfalskning


Hmmm... men eftersom tyskland BLEV "hans land" och var det antagligen när han började ställa upp i valen så kanske man struntar i vad passet sa att han bodde vid tillfället han fick utmärkelsen...


Ja, men han fick utmärkelsen UNDER kriget, inte efter, och då var han inte tysk medborgare - hårklyveri visserligen. Men det är trots allt en lögn...
Orsaken var (enligt biografier och Mein Kampf) att han i princip kände sån avsky mot sitt hemland (vikken nationalhjälte) hellre slogs för Tyskland.

Okej.. 4 av 5 påståenden är korrekta, 3 av 5 är helt korrekta...
ohh.. vilken smörja!


De enda sanna i den kommentaren runt Hitler, var att han inte rökte/drack/åt kött.
De två viktigaste är felaktiga, vad nu hans matvanor var anser jag iaf vara ganska orelevanta.

Förresten, vad vart det med Ernst Röhms?

Eftersom nu de andra hånades för sina umgängeskrets, kan ju ta upp en person som knappast levde det liv de uppmanade folk att leva, tog jag bara ett exempel på de något "ljusskygga" individer som Hitler omgav sig med.

Nej, jag tycker inte det heller. Men jag tycker inte sådana där inlägg ska få stå omotsagda, vare sig de är menade eller inte.
Nazistsmörja (vilket jag räknar det här som) har absolut ingenting på forumet att göra.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Historieförfalskning

"Det gör mig dessutom EXTREMT illa berörd som historiker att sitta och läsa sådan här revisonism."

I så fall har du helt missuppfattat poängen med inlägget. Poängen har nämligen ingenting med revisionism eller nazism att göra.

Genom att välja vissa fakta har man fått två av historiens mer hyllade personer att framstå som kräk, medan historiens mest avskydde person (möjligen med undantag för ett par andra diktatorer av världsklass) framstår som ett helgon. Det hela är alltså en stor "döm inte hunden efter håren"-inlaga, inte pronazistisk propaganda, och (ta inte illa upp nu) om du verkligen missade det är du torrare än min chef.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Historieförfalskning my ass!

Franklin D. Roosevelt - rullstolsbunden på grund av polioo, och svårt sjuk under slutet av kriget. "Spenderade" stora summor av USAs skatter på bidrag och frikostiga lån till Sovjet och Storbrittanien för att de skulle bekämpa Tyskland.
Churchill - Led även han av syfilis (vilket är ärftligt), mamma var amerikanska, och hans far spenderade bort stora delar av familjeförmögenheten.

Jag tycker du borde kolla fakta innan du kastar ut sånt här skit på debattforumet.



Hmm, du tror inte att du tog det här allvarligare än det var? Har läst den här "roliga historien" på <a href="http://www.skrattnet.com/diverse/vilken_politiker_skulle_du_valja.asp">skrattnet</a href> för hur länge sedan som helst och tycker det var rätt skoj. Trodde alla fattade att det är ett skämt och ingen nazipropaganda...

Beethoven-skämtet var en separat historia, så jag förstår inte varför du ska dra in syfilis från den historien till din motivering att man inte får driva med Churchill drickande o.dyl.

Ta inte så hårt på det här, det finns dom som tycker det är kul och om du inte gör det är det bara att skita i att läsa det.

//[color:red]Feuflux
"Kärleken är som ozonlagret, man saknar den inte förrän den är borta"</font color=red>
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Historieförfalskning

Även om det nu är menat som "harmlöst" anser jag iaf inte att är det.

Dels för att den används av nazister och andra löss för att på något sätt berättiga sin ledares politik och smäda andra.
Dels för att den är full av felaktigheter.
Vilket retar mig mest...
Och, det kan faktiskt finnas folk som kan ta jävligt illa upp av sånt här. Folk som drabbats av den "gode" ledarens politik...

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Historieförfalskning my ass!

Hmm, du tror inte att du tog det här allvarligare än det var? Har läst den här "roliga historien" på skrattnet för hur länge sedan som helst och tycker det var rätt skoj. Trodde alla fattade att det är ett skämt och ingen nazipropaganda...

Därför att det var inte roligt. Det var plumt och ignorant, och fullt av felaktigheter som sagt.
Varför inte börja dra historier som afrikaner, judar o.s.v..

så jag förstår inte varför du ska dra in syfilis från den historien till din motivering att man inte får driva med Churchill drickande o.dyl.

Uppenbarligen förstod du inte det ironiska i inlägget.
Men visst får man driva med Churchill, Stalin, Lenin, Hitler o.s.v., men då ska man helst göra det på ett något bättre sätt istället för detta plumpa och barnsliga sätt.

Tycker ärligt det är skrämmande att ingen bryr sig om sån här smörja, som fått något typ av berättigande för att det återfinns på skrattnet.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Historieförfalskning my ass!

"Därför att det var inte roligt."

Du är torrare än min chef. /images/icons/wink.gif

"Tycker ärligt det är skrämmande att ingen bryr sig om sån här smörja, som fått något typ av berättigande för att det återfinns på skrattnet."

Skrämmande är det att vissa personer inte förstår att det är ett skämt och därmed inte accepterar det som ett sådant, utan betraktar det som ett försök till revisionism och nazismpropaganda.

IMHO, det finns väldigt få saker som är för heliga eller förbannade för att inte skämtas om, speciellt inte om det finns en läxa att lära av skämtet. Hitler, Roosevelt, Churchill och Beethoven är enligt min åsikt inte några av dessa, och i synnerhet inte om man dessutom får "döm inte hunden efter håren" inbankat i sig.

För faktum är att det inte finns några renodlade helgon, utom möjligen ett nyfött barn. Om det här skämtet lär någon annan att titta på lite mer fakta än det absolut mest ytliga innan de bildar sig en uppfattning så ger bara det skämtet existensberättigande. Om någon lär sig att verkligheten är mer komplex än vad man först kan tro så är det ännu bättre. Och om det kan få någon (inte nödvändigtvis dig) att skratta så är det gudomligt, ty skrattet är det som verkligen skiljer människan från djuren.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top