Alkotropi? En kombination av hydro, pneumo och nekrotropi?
PNEUMOTROPI HAR INGET DÄR ATT GÖRA!!! LÄS INLÄGGEN!!!
Alkotropi skulle vara alkoholers/etanolens svar på hydrotropi, och inga andra dumheter! (resp. eventuellt dess svar på pneumotropi, om den är i gasform). Den har inget att göra med tillverkning.
Förresten kan man ju kondensera vatten med hydrotropi, vilket innebär att man påverkar en gas (vattenånga). Effekterna borde därmed vara beroende av ämne och inte tillstånd. Typ.
Förutom detta får jag en vidare intressant tanke:
Hydrotropi, är det vätskor eller bara vatten? Kan man med någon modifikation, typ en svår eller mycket svår transformering eller en multifilamenteffekt kontrollera övriga vätskor? Tanken går vidare på gaser och olika bergarter. Kan pneumotropi förändra andra saker än "random luft"? Kan geotropi kontrollera specifika mineraler? Kan man urvinna rena metaller ur en ådra med geotropiska medel?
Du rippar mina frågor... men det är en väldigt bra fråga, och generellt skulle jag säga att det är +Ob1T6 för att med pneumo/hydro påverka gaser/vätskor med mycket annorlunda komposition än den normala luftblandningen/rent vatten, eventuellt +Ob2T6 för att påverka rena vätskor/gaser av helt annan typ (säg, ren bensen som vätska), beroende på om man tror att man behöver bry sig
Geotropi påverkar mineraler (och därmed salter) och rena metaller, och kan göra allt som aspekten tillåter. "Rena metall" skulle jag låta vara en mycket besvärlig effekt (hög magnitud/litet verkansområde) som man använder för att bli en magisk überelitsupermegasmed som i extremt långa, jobbiga och hemliga processer tillverkar magiska supervapen (+Ob1T6!) till fenomenalt ohemula priser.
Det är ju faktiskt ännu coolare än alkemi, tack för idén!