Gylf draken
Warrior
Efter boken Vandöda och Nekromanti växter självklart makten hos de Nekromantiker vi spelade, en Vandöd är relativt enkel att skapa (till skilnad från Elementarvarelser)
De håller tiden ut och tar nästan ingen skada vid slag.
förutom det så kan man med magier slå ens motståndaren ned i graven.
Men en nekromantikers makt stannar inte där, Dibuk nekromantiekr får en hel massa Quadosh samt målet Dödsgast.
Slutar det där? nej en nekromantiker kan upphöja sig till Lisch en mäktig varelse, svårt att "bli" men oerhört mäktig.
Borde vi inte skapa lite extra regler och mål för resterande Aspekter?
En Kronomantiker borde kunna upphöja sig till "Tempus"
(Latin för tids epok/ tid.....tror jag)
Denna tempus skall med sit eviga liv kunna korsa mellan tiderna, kanske för att förändra, eller uppleva, förändringarna skall då vara svåra och leda till di verse bekymmer för alla inblandade men jag tror ni fattar.
Drömaspekten skall kunna bidra till upphöjandet av (R/p) till
Mihcol (Drömryttare) som genom att vandra mellan folksdrömmar påverkar dem, och börjer dem efter sin vilja, kankse tillochmed göra drömmar sanna och släppa lös dem på det fysiska planet.
Lika så Ikonotropikern som skapar målningar som han/hon sedan försvinner in i, med finger färg skapas målas en dörr up som Han/hon sedan smiter ut genom.
Ja ni fattar, hjälp mig höja de andra aspekterna i höjd med Nekromantin.
VH Jens.L "Semotropi = Den tatuerade änkan"
De håller tiden ut och tar nästan ingen skada vid slag.
förutom det så kan man med magier slå ens motståndaren ned i graven.
Men en nekromantikers makt stannar inte där, Dibuk nekromantiekr får en hel massa Quadosh samt målet Dödsgast.
Slutar det där? nej en nekromantiker kan upphöja sig till Lisch en mäktig varelse, svårt att "bli" men oerhört mäktig.
Borde vi inte skapa lite extra regler och mål för resterande Aspekter?
En Kronomantiker borde kunna upphöja sig till "Tempus"
(Latin för tids epok/ tid.....tror jag)
Denna tempus skall med sit eviga liv kunna korsa mellan tiderna, kanske för att förändra, eller uppleva, förändringarna skall då vara svåra och leda till di verse bekymmer för alla inblandade men jag tror ni fattar.
Drömaspekten skall kunna bidra till upphöjandet av (R/p) till
Mihcol (Drömryttare) som genom att vandra mellan folksdrömmar påverkar dem, och börjer dem efter sin vilja, kankse tillochmed göra drömmar sanna och släppa lös dem på det fysiska planet.
Lika så Ikonotropikern som skapar målningar som han/hon sedan försvinner in i, med finger färg skapas målas en dörr up som Han/hon sedan smiter ut genom.
Ja ni fattar, hjälp mig höja de andra aspekterna i höjd med Nekromantin.
VH Jens.L "Semotropi = Den tatuerade änkan"