Den såg helt klart bra ut, var en sak jag reagerade på och en sak jag saknade.
En av besvärjelserna är väldigt lik en som finns i grundreglerna, men kändes sämre på många sätt.
Sen saknade jag information om vilka färdigheter en Nektomantiker får välja mellan, dvs om man vill skapa en magiker som har Nekromanti som sin första magiskola.
Vad det gäller punk 1 är det Fördriva odöd som är väldigt likt anismist besvärjelsen Fördriva, fast mindre skada och har ingrediens som man måste skaffa.
Tycker helt klart den passar in för Nekromantikern.
Vill bara nämna att även Animism varianten har räckvidd sfär.
Jag läste i den fysiska regelboken och där står det 10 meter (sfär), men som du säger så är det endast 10 meter i 1.2 PDFn
Ah, you saw what I did there…Längtar tills den här tråden blir gammal och någon postar i den igen.
Finns det ngn "errata" eller översikt vilka ändringar som gjorts mellan tryckt o pdf 1.2?Det kommer nog vara så att många har den tryckta som främsta källa. Jag kanske ska börja skriva i artiklarna vilken version jag utgår från.
Det kommer nog vara så att många har den tryckta som främsta källa. Jag kanske ska börja skriva i artiklarna vilken version jag utgår från.
Läge för en uppföljande artikel till nästa nummer, något om nekromanter (visst kallas de så nu?) som skurkar, kompletterat med ett litet passande scenario ? Kanske fråga Xoth om lov att DoD:ifiera hans trevliga scenario Necromancer's Knife?Tack för feedback!
1. Jag ville vara försiktig och inte göra något för mäktigt. Om du säger vilken så kan vi bolla den i tråden!
2. Ja, det var en miss från min sida. Jag ska skriva ihop en sån, hade missat att numret kommit ut.![]()
Finns det ngn "errata" eller översikt vilka ändringar som gjorts mellan tryckt o pdf 1.2?
Läge för en uppföljande artikel till nästa nummer, något om nekromanter (visst kallas de så nu?) som skurkar, kompletterat med ett litet passande scenario ? Kanske fråga Xoth om lov att DoD:ifiera hans trevliga scenario Necromancer's Knife?
Inte vad jag vet.
@Dante Har du någon lista över ändringarna som du utgick från när du gjorde justeringarna?
Det är ytterst få justeringar. Alla utom denna är i princip bara kosmetiska.
Färdigheter Nekromant: Nekromanti, Bestiologi, Främmande språk, Läkekonst, Myter & Legender, Undvika, Upptäcka fara, Övertala