Nekromanti Necrons Armée bygge

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag håller på att bygga ihop min Necrons armée för tillfället, och jag tänkte på om någon kanske har något tips om vad man kan satsa på...
Har funderat en del på Piranahs, men jag vet inte hur bra de funkar mot säg t.ex. Berzerkers med powerweapons.
Eller är det kanske bättre att satsa på Wraiths, då har jag ju min 3+ invurnable, och 3 attacker på varje med S6, å andra sidan så är ju warscythes med blasters cp-bra.

sen så undrar jag om heavy destroyers är värda sitt pris, och om det i så fall är värt att maxa deras antal (3 i en enhet)

Undrar vidare om Tombspyders är något att ha, det antar jag med WBB (We'll Be Back) på 12" mendem var ju inte de billigaste grejjerna direkt.
Monolith antar jag är värt att ha, men funderar lite på om man kanske kunde ha mer än en? är det ens någon idé att fundera på saken?

Mängden destroyers undrar jag också över, för dem har jag redan tänkt ha, lite fast attackl är ju inte fel, men är det någon idé att skaffa sig max antal (5) eller är de dugliga vid en 3-4, är det stor skillnad menar jag.

Immortals antar jag är ganska prisvärda, det är ju trots allt assault 2 S5 AP4 och T5 istället för 4, men om man har destroyers, är de verkligen helt nödvändiga då, för poängen springer ju iväg ganska snabbt, särskilt om man skaffar disruption fields till sina warriors och scarabs... (vilket jag inte är helt säker på om det är så növändigt om man inte kör mot ex imperial guard eller andra med mycket tanks och bös)

Kort sagt, jag vill ha lite förslag på en Necronstyrka, med scarabs, destroyers och heavy destroyers...
alla förslag är uppskattade
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va, är det så allvarligt rubbat med balansen att vissa saker ÄR bättre än andra? Det ska det väl inte vara. :gremsmile:

Jag antar att det mest beror på vad du vill ha för en sorts armé.. Vad den ska vara bra på att möta, och om den ska vara snabb, hårdslående, uthållig.. Inte för att jag vet något om Necrons, förstås. :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
klart att vissa saker är bättre än andra...
saken är ju den att det finns bättre armé sammansättningar än andra, och hur väl de olika sakerna passar ihop kan ju vara kul att veta.
men jo, vissa saker är bättre, men dyra :gremtongue:

Sen så är ju Necrons såpass nya att de inte hunnit få sin tid att bli riktigt balanseraded än antar jag, även om jag vet att de var förbannat maxade förut, då man i princip kunde slå ut fiendens alla tanks och mekaniska elektroniska prylar med en enda scarab swarm som blåste omkring på plan.

vet inte hur väl det stämmde, men de var i vart fall bra mycket svårare att ta kål på necrons då, för det krävdes 1-2 för att de skulle försvinna bort från plan :gremwink:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
jag har slutat med Warhammer men jag är fortfarande intresserad av dem =)
Det kostar för mycket speciellt nu när priserna har gått upp :gremfrown:
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
GW är ena jävla pengasugare... bättre att göra egna figurer istället o spela med kompisarna...
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
om du vill ha necrons så skaffa mycket figurer och senare så kan du köpa in en eller två större saker... jag vet har en space marine arme som jag har lagt ner runt 7 tusen kr på :gremcrazy:..... lite dumt men ja ja man var ju yngre då...
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Men warmoose jag har sätt din arme och den är grymt snygg=)
Jag la bara ut +2000kr på mina figurer.
En fråga.
Är Necrons bra i smått antal eller måste de vara minst femtion st för att få en ganska bra grupp?
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
De är ungefär lika bra som en Space Marine, men de har ju sin wbb på 4+, vilket gör dem svåra att ta kål på...

en vanlic warrior kostar 18 pt, 20 pt med disruption fields (6 på hit mot fordon i närstrid ger glancing hit, samma som de har från början med sina skjutvapen)

en destroyer kostar 28 pt, har 5T och rör sig som en jetbike med ett hysat tung vapen (Heavy3 S6 AP3 om jag inte minns fel)
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
mmm.. det är ganska bra men deras points är inte att leka med.... men games work shop har alltid varit dåliga när det gäller poits tex att logan och en land raider har samma poits(250) :gremgrin: det är ju sjukt... och att necrons ska ha mycket är ju inte klokt.... om man tänker att det skulle vara real life så skulle nog inte necrons klara sig länge.. synd men sant=(
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Dvärgar och alver i 40k?

En fråga som har varit i mitt huvud länge är att varför finns inga Dvärgar eller alver i 40k?
Är alverna eldar nu eller är de utdöda och dvärgarna var finns dem? :gremconfused:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Dvärgar och alver i 40k?

Alverna är eldars. TUnt förklädda, men det är alver in space, typ. Dvärgarna är väck, tyvärr. De fanns förut, hette Squats och ingick, om jag inte minns fel, i Imperial Guards eller något.


Storuggla, spealde Chaos Dwarfs i WFB ett tag
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Dvärgar och alver i 40k?

snälla lord... alver och dvärgar är fantasy figurer och 40k är inte en sådan.... det är som att säga varför finns det inga saab bilar på volvos fabrik...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Re: Dvärgar och alver i 40k?

nej alla säger det men det är fel....
Så var det i alla fall definitivt i den WH40k 2e som jag ägde en gång i tiden (och mest använde som bakgrundsvärld till rollspel). Eldar var en rip off på alver, squats var dvärgar. Inte bara utseendemässigt utan även attityd och stil.
 
Top