Nekromanti Nattens Ängel...

Ingtar

Veteran
På lördag ska jag starta en kampanj som heter Nattens Ängel som består utav tre delar.

Jag undrar om det är någon sl här som har spellet detta äventyr och som kanske har några bra tips till mig?

Grendel

Warrior
Kommer snart i en ny-layoutad version. :)

Jag har fått tillåtelse att lägga upp trilogin på min hemsida, med ny layout. Kommer upp om en eller några dagar. :gremgrin:

Ceram

Tvättbjörn
bra bra

Men du har inte ändrat något i innehållet? Till exempel tagit bort de där alverna som gjort att äventyrsserien aldrig spelletts av mig?

/Ceram, har inte orkat modda de äventyren ännu...

MovinGalt

Warrior
Re: Nattens Ängel...[ANT]

Revan här på forumet har ju skrivit det, så du kan ju fråga honom, han om någon borde ju ha lite tips :gremwink:

/MovinGalt

Magnus L

Hero
Re: bra bra

Till exempel tagit bort de där alverna som gjort att äventyrsserien aldrig spelletts av mig?

Nu blev jag nyfiken som fan..

Vad är felet med dom?

Ceram

Tvättbjörn
grummligt om en dolk i natten

Vad är felet med dom?
Bäst jag försöker stapla upp vad jag inte diggar och varför. Mer eller mindre kronologisk ordning

- Alverna. Att rollpersonernas närmaste kumpaner ska vara alver ställde till det stenhårt eftersom när jag förr spelledde i asharia var en av rollperonerna en dvärg. Att bara ändra till människor kan tyckas lätt men vad ska man då har för svepskäl för att frakta bort dem genom portalen för att offras när det finns enorma mängder människor närmare och lättilgängligare? Dessutom har alver redan överdoserats hemma hos mig.

- Bränningen. Att bränna en tom by verkar inte ha någon mer effekt än att framställa motståndaren som ond. Inte riktigt min stil.

- Svarta kläder vid lönnmordsuppdrag. Inte min stil det heller.

- Svarta rustningar med axeltaggar. Går fetbort.

- Svårt att hitta på bra anledningar till at Vrimzikiel kommer undan.

Det var allt jag kom på nu när jag snabbt tittade igenom äventyret. Om jag skulle spelleda det nu skulle åtminstone en alv bli människa (Denelian är ett skönt alvnamn iallafall). Slutscenen skulle ändras så att Vrimzikiel kommer undan lättare men gör sig oviktig eftersom breven och sånt visar att han var en marionett och stora delar av armén upplöses. Beläglingen och arméerna skulle bli lite mer low...

/Ceram, svamlar på...

Jaggernaut

Hero
Re: grummligt om en dolk i natten

lutscenen skulle ändras så att Vrimzikiel kommer undan lättare men gör sig oviktig eftersom breven och sånt visar att han var en marionett och stora delar av armén upplöses. Beläglingen och arméerna skulle bli lite mer low...

Som för jag då. Då jag spelledde lät jag honom komma undan. Jag behövde honom i ett äventyr som jag själv hittat på som vi skulle spela efter nattens ängel (hade börjat skriva på det innan jag hittade nattens ängel).

Magnus L

Hero
Svar på tal (SPOILER)

- Alverna. Att rollpersonernas närmaste kumpaner ska vara alver ställde till det stenhårt eftersom när jag förr spelledde i asharia var en av rollperonerna en dvärg. Att bara ändra till människor kan tyckas lätt men vad ska man då har för svepskäl för att frakta bort dem genom portalen för att offras när det finns enorma mängder människor närmare och lättilgängligare? Dessutom har alver redan överdoserats hemma hos mig.

Anledningen till att dom blev alver är flera. Dom var människor från början men för att det skulle bli lite mera exotiskt så blev det alver. Den största anledningen till detta var dock som du skriver att dom skulle vara värda att frakta bort och offra och inte bara avrättas på platsen.

Dock förstår vi ditt klagomål, vet inte hur många gånger vi beklagat oss över att man röjer runt på takalorr i DFSH, vad gör en alv eller dvärggrupp?

- Bränningen.

Invasionsarméer beter sig ofta så här..av många anledningar. Skapa skräck och visa att man inte ger nåd t.e.x....detta förekommer i många äventyr/böcker/filmer/ vår egen historia.

Svarta kläder vid lönnmordsuppdrag. Inte min stil det heller.

De svarta kläderna är till för att kamouflera mördarna i natten, varför har militären gröna kläder?
Nästa gång för lönnmördarna rosa-blå sparkdräkt med bjällror :gremwink:

- Svarta rustningar med axeltaggar. Går fetbort.

Orginellt det ska sägas..men vilka idéer har inte använts,,och har man spelat Nidländska Reningen så har man :gremwink:

Svårt att hitta på bra anledningar till at Vrimzikiel kommer undan.
Jepp...dock är detta inget officiellt äventyr. Vrimzikiel dör på detta sätt i denna kampanjen.

Detta var mer eller mindre det första äventyret vi skrev tillsammans, det lider av flera barnsjukdomar och förhoppningsvis så botade vi några i del 2 och framförallt i del 3.

dream

Hero
Re: Vrimzikiel [ANT]

I så fall kan jag tycka att det är bättre att skapa en ny upprorsmakare - om V dör så kommer ju inte de som står bakom honom att sluta försöka uppnå sina mål, och de kan säkert hitta hugade män eller kvinnor som känner sig manade att ta vid där V slutade. Dessutom en god chans att sätta lite ny prägel på hemskheterna i norra Asharien, iom en ny och okänd personlighet.