Svar på tal (SPOILER)
- Alverna. Att rollpersonernas närmaste kumpaner ska vara alver ställde till det stenhårt eftersom när jag förr spelledde i asharia var en av rollperonerna en dvärg. Att bara ändra till människor kan tyckas lätt men vad ska man då har för svepskäl för att frakta bort dem genom portalen för att offras när det finns enorma mängder människor närmare och lättilgängligare? Dessutom har alver redan överdoserats hemma hos mig.
Anledningen till att dom blev alver är flera. Dom var människor från början men för att det skulle bli lite mera exotiskt så blev det alver. Den största anledningen till detta var dock som du skriver att dom skulle vara värda att frakta bort och offra och inte bara avrättas på platsen.
Dock förstår vi ditt klagomål, vet inte hur många gånger vi beklagat oss över att man röjer runt på takalorr i DFSH, vad gör en alv eller dvärggrupp?
- Bränningen.
Invasionsarméer beter sig ofta så här..av många anledningar. Skapa skräck och visa att man inte ger nåd t.e.x....detta förekommer i många äventyr/böcker/filmer/ vår egen historia.
Svarta kläder vid lönnmordsuppdrag. Inte min stil det heller.
De svarta kläderna är till för att kamouflera mördarna i natten, varför har militären gröna kläder?
Nästa gång för lönnmördarna rosa-blå sparkdräkt med bjällror
- Svarta rustningar med axeltaggar. Går fetbort.
Orginellt det ska sägas..men vilka idéer har inte använts,,och har man spelat Nidländska Reningen så har man
Svårt att hitta på bra anledningar till at Vrimzikiel kommer undan.
Jepp...dock är detta inget officiellt äventyr. Vrimzikiel dör på detta sätt i denna kampanjen.
Detta var mer eller mindre det första äventyret vi skrev tillsammans, det lider av flera barnsjukdomar och förhoppningsvis så botade vi några i del 2 och framförallt i del 3.