Nekromanti Narnia

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Kickin' ass, takin' names [OT/2]

Nu var det jämrans länge sedan jag läste Narnia-böckerna, men jag har ett ganska specifikt minne av att Aslan säger något i stil med "De som gör onda saker i mitt namn hör till Tash, och de som gör goda saker i Tashs namn hör till mig" i Den Sista Striden. Med andra ord, vilken religion man bekänner sig till är irrelevant, det är ens handlingar som avgör om man är ond eller god.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: Kickin' ass, takin' names [OT/2]

Det var ett rätt tufft sätt att säga det på, dock :p
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: En fråga till er insatta

"Lite konstigt då att han inte ens stod med i rollistan, tycker man."

Det kanske inte är bestämt vem som spelar honom? För övrigt vet man ju aldrig om samma personer är lika framträdande i filmen.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: En fråga till er insatta

Det kanske inte är bestämt vem som spelar honom?
De har precis avslutat själva inspelningen av filmen, så har de inte bestämt sig nu är det lite sent.

Nu återstår bara något knappt års post production så får vi chansen att se något så exotiskt som brittiska skolbarn i trolska miljöer.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: En fråga till er insatta

"Nu återstår bara något knappt års post production så får vi chansen att se något så exotiskt som brittiska skolbarn i trolska miljöer."

Exotiskt?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Sista striden heter den på svenska [nt]

Jo, jag har den hemma i bokhyllan. Misstänker bara att jag inte har läst den, fast det är möjligt att jag gjort det också. Var väl en sju-åtta år sedan jag läste böckerna, möjligtvis fem-sex år sedan också. Kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var vid den tiden.

/Jonas
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: En fråga till er insatta

"De har precis avslutat själva inspelningen av filmen, så har de inte bestämt sig nu är det lite sent."

Tja, filmens IMDB-sida är inte uppdaterad på flera månader, och NarniaWeb är såvitt jag vet en inofficiell sida som inte har all information. Det är mycket möjligt att de inte vet där, eller inte visste när casting-sidan uppdaterades.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: En fråga till er insatta

fast Harry (nästa bok kommer 6 juli eller nåt sånt) håller sig ju faktiskt i den här världen hela tiden (än så länge).

Nästa HP-bok kommer innehålla... hmm... mer ångest, givetvis, och fler folk kommer dö, Ron kommer erkänna sin kärlek till Malfoy, och... nejvänta, det var inte den officiella handlingen...
 
Top