Mina favoriter av dina favoriter
För det första: vilket intressant projekt! Ska bli mycket spännande att läsa och spela.

Och så mina åsikter om namnet:
"Biblioteket" (eller "Det Oändliga Biblioteket") är väl funktionella namn. De förklarar ju enkelt vad allt handlar om, men de är förbaskat tråkiga (jämfört med andra förslag).
"Epilog", "Lexikon" eller "Tystnaden" passar bra med spelmiljön. Man associerar lätt med böcker, bibliotek eller liknande, och med "Epilog" får man även anspelningar till den gamla civilisationen.
"Mäster Egads märkliga expeditioner" (eller liknande) tycker jag låter mer som namnet på ett äventyr än namnet till själva rollspelet. På samma sätt tycker jag att det är med "Böckernas folk"; det skulle kunna vara en modul som fördjupar sig i olika folk och kulturer eller nått. Men det är kanske jag som inte kan tänka utanför ramarna.
Men "Bortom Ä" gillar jag skarpt.

Det är, som du skriver, ett riktigt smart namn som får en att fundera och bli nyfiken på vad det hela handlar om.
- Lorindor, som älskar lite udda fantasykoncept som biblioteksvärlden eller Skymningshem.
PS. Några frågor: kommer spelet att säljas i butik, eller blir det fritt nedladdningsbart på foxtail.nu? Blir det bara en bok med regelkärna och fakta om världen och sånt, eller kommer lite annat fördjupande extramaterial också? Alltså: hur stort är projektet egentligen? DS.