Nekromanti Namnbyten, bra eller dåligt?

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,776
Location
Göteborg
Re: Om namnbyten

Hipster T. Pokémon said:
Jag har nu läst igenom denna diskussion under stigande förvåning. Jag har fortfarande inte lyckats begripa hur den kom att utvecklas till detta.

Folk tycks verkligen kunna bli osams om precis vilken oväsentlig småsak som helst.
+1, som kidsen säger. Jag ångrar och tar tillbaka de uttalanden jag gjorde i frågan. Jag tycker att det är fullständigt oväsentligt.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Ett djupt andetag för vissa inblandade!

Trist att en vettig användare försvinner!

Om du läser detta så tror jag dock att du drar lite för stora växlar på vad ett fåtal högljudda användare uttrycker. Jag tror att de flesta som hänger här främst gör det för att diskutera rollspel och relaterade hobbies och att en del har som mål att hitta en spelgrupp eller hitta folk till sin spelgrupp. Däremot är det nog relativt få som läser varenda tråd och som ser forumet som en viktig del i sitt sociala liv.

För att återgå till grundfrågan så har jag full förståelse för att folk kan se det som moraliskt underlägset att byta användarnamn, men frågan är om det är rätt att förbjuda allt man inte gillar? Det är mycket jag inte gillar som jag ändå inte vill förbjuda.

Edit:
Inte för att det på något sätt är något fel på att se forumet som en viktigt del av sitt sociala liv. Jag inser att mitt inlägg möjligen kan tolkas lite raljerande och det var inte min mening. Jag har själv lärt känna en hel del trevliga personer genom forumet och även om ingen av dem skulle kunna kategoriseras som någon av mina närmre vänner (eftersom jag inte träffat dem särskilt mycket i verkligheten), så är jag övertygad om att det finns användare som varit bättre än jag på att lära känna folk via Rollspel.nu.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,594
Location
Rissne
Re: Ett djupt andetag för vissa inblandade!

Hunk said:
Trist att en vettig användare försvinner!

Om du läser detta så tror jag dock att du drar lite för stora växlar på vad ett fåtal högljudda användare uttrycker. Jag tror att de flesta som hänger här främst gör det för att diskutera rollspel och relaterade hobbies och att en del har som mål att hitta en spelgrupp eller hitta folk till sin spelgrupp. Däremot är det nog relativt få som läser varenda tråd och som ser forumet som en viktig del i sitt sociala liv.

För att återgå till grundfrågan så har jag full förståelse för att folk kan se det som moraliskt underlägset att byta användarnamn, men frågan är om det är rätt att förbjuda allt man inte gillar? Det är mycket jag inte gillar som jag ändå inte vill förbjuda.
Jag tror att jag nog kan skriva under på och hålla med om precis allting här. Dels att det är hemskt trist om Sapient sticker, för jag gillar honom.

Dels tror jag att vi som använder forumet som vitkig del i våra sociala liv inte är speciellt många.

Och slutligen absolut, man måste inte förbjuda allt man ogillar. Det är en sån där grej jag tycker att man inte ens borde behöva säga, men med tanke på hur en del diskussioner ser ut ("VA!? VILL DU FÖRBJUDA FOLK ATT HA KÖN!?") så behöver det kanske sägas lite oftare?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Ett djupt andetag för vissa inblandade!

Sapient said:
Även om inte trådarna är det som bestämmer, så har de redan förändrat hur jag ser på forumet. Då tar jag konsekvensen av det och lämnar forumet.
Nej, det tycker jag inte du ska göra. Du är en för stor tillgång för det. Ta en paus om du behöver det, men bränn inga broar.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jättebra initiativ med namnbyteslistningstråden, men den hade kunnat bli ännu bättre om man skrev bytet i rubriken, så att man slipper klicka in på varje inlägg.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Troberg said:
Jättebra initiativ med namnbyteslistningstråden, men den hade kunnat bli ännu bättre om man skrev bytet i rubriken, så att man slipper klicka in på varje inlägg.
Eder trogne tjänare
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Troberg said:
...men den hade kunnat bli ännu bättre om man skrev bytet i rubriken, så att man slipper klicka in på varje inlägg.
Om folk har svårt att minnas det kan man också byta till platt visning.

Übereil
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Übereil said:
Troberg said:
...men den hade kunnat bli ännu bättre om man skrev bytet i rubriken, så att man slipper klicka in på varje inlägg.
Om folk har svårt att minnas det kan man också byta till platt visning.

Übereil
Och om folk har svårt för att folk byter namn kan man fråga i lådan.
Same shit...
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Re: Shaitan > Dragonborn

Du inser att det du skriver är att deras gamla namn är större än deras nya namn? :gremlaugh:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
wilper said:
Martin Ackerfors är också en namnbytare. Yassilus vill jag minnas är hans rätta namn.
När jag reggade mig hette Magnus Seters användare bara Seter. Sölvebring var Adus, med flera användarnamn efter det. De flesta i redaktionen har kort sagt bytt, mig inräknad som X-reddare. Det är för mig inte så konstigt, när du har hängt på ett sådant här ställe i över ett decennium.

Nu kommer jag ovanligt sent in i en diskussion, men ändå.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Re: !Paxen > Helvetica > Dayman

Dayman said:
!Paxen > Helvetica > Dayman
DAYMAN! *oooUUhuuuII* THE DEFEATER OF NIGHTMAN! *oooUUhuuuII* A MASTER OF KARATE, AND FRIENDSHIP *oooUUhuuuIIoooUUhuuuII*
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Namnbyten

Jag själv och andra hade missat att alla föregående inlägg satt namnbytena också som ämnesrad. Nu är det fixat! :gremsmile: ... Så mycket finare och bättre sorterat blir det då.
 
Top